7 خاصیت شگفت انگیز و درمانی هل برای سلامتی

به گزارش وبلاگ ماشین، هل یکی از موادی است که مواد شیمیایی گیاهی بسیار قدرتمندی در خود دارد و سرشار از منگنز است.

7 خاصیت شگفت انگیز و درمانی هل برای سلامتی

هل می تواند به درمان شرایط معمولی و نیز بیماری های حاد و جدی یاری کند. این موارد عبارت است از:

برطرف بوی بد دهان

هل یکی از درمان های خانگی موثر برای بهبود بوی بد دهان است. جویدن دانه های هل و ریحان می تواند هرگونه بوی بدی که از دهان بیرون می اید را نابود کند. حتی برخی از آدامس ها از هل برای بهبود بوی بد دهان استفاده می نمایند.

کرم خوردگی دندان ها

هل نه تنها می تواند باکتری هایی که باعث ایجاد بوی بد در دهان شده اند را نابود سازد بلکه قادر است از توسعه کرم خوردگی دندان پیشگیری کند و حتی کرم خوردگی و تخریب دندان ها را معکوس نماید. این ماده همه مزایای پاک نمایندگی آدامس را دارد و معایب آن همانند چسبندگی را در خود ندارد.

سرطان

تحقیقات نشان می دهد زمانی که صحبت از سرطان به میان می آید هل پتانسل مبارزه با آن را دارد. مطالعات حیوانی نشان می دهد هل به عنوان عامل پیشگیری عمل می نماید یا اینکه می تواند برای به تاخیر انداختن، مهار کردن یا برعکس نمودن تشکیل سرطان عمل کند. به طور کلی مواد شیمیایی گیاهی موجود در هل همانند cineole و لیمونن می تواند نقش محافظتی در برابر پیشرفت سرطان داشته باشد.

فشار خون

هل می تواند به کاهش فشار خون در افراد که یک نکته کلیدی برای حفظ سلامت قلب و کلیه هاست یاری کند. یکی از مطالعات صورت گرفته حدود 20 نفر از افرادی که به تازگی با پرفشاری خون مرحله اول شناسایی شده بودند را مورد آنالیز قرار داد. در این مطالعه سه گرم از پودر هل هر روز در دوز تقسیم بندی شده برای 12 هفته مورد استفاده نهاده شد. نتایج حاصل از آن عالی بود.

هل نه تنها به افراد یاری نموده بود فشار خون سیستولیک و دیاستولیک و فشار خون میانگین خود را کاهش دهند بلکه شرایط آنتی اکسیدان ها را تا 90 درصد بیشتر نموده بود.

کنترل دیابت

هل سرشار از منگنز است و همین امر باعث می گردد این ماده یک انتخاب عالی برای افراد دیابتی و افرادی که با مسائل مرتبط با قند خون دست و پنجه نرم می نمایند باشد.

تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد افرادی که با دیابت شناسایی می شوند معمولا سطح منگنز اندکی دارند. هنوز معلوم نیست وجود دیابت باعث کاهش سطح منگنز می گردد یا اینکه سطح پایین منگنز در چنین شرایطی دخیل است یا خیر. به هر حال، افزود منگنز به رژیم غذایی ایده هوشمندانه ای برای دیابتی هاست به همین دلیل است که شما باید از این ادویه به عنوان بخشی از رژیم غذایی دیابتی خود بهره ببرید.

سلامت سیستم گوارش

هل یک درمان سنتی در طب چینی و آئوردایی است که می توان از آن برای بهبود مسائل گوارش همانند درد شکم استفاده کرد اما علم نیز از این موضوع پشتیبانی می نماید.مطالعات نشان می دهد هل زمانی که صحبت از یاری به حل مسائل گوارشی به میان می آید رتبه بالاتری نسبت به سایر ادویه ها خواهد داشت.

عصاره متانولی از ادویه ها یکی از مواردی است که می تواند در کنترل اختلالات معدی روده ای همانند اسیدیته، گاز، گرفتگی شکمی و نفخ مفید باشد.مطالعات نشان می دهد هل خاصیت محافظت نمایندگی از معده را دارد و به بهبود زخم معده یاری می نماید.

آسم

هل می تواند افرادی که با مسائل تنفسی همانند آسم روبرو هستند را هم بهبود ببخشد.

منبع: گردشبان

به "7 خاصیت شگفت انگیز و درمانی هل برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خاصیت شگفت انگیز و درمانی هل برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید