10 غذای رژیمی کشور های مختلف!

به گزارش وبلاگ ماشین، افراد به دلایل زیادی رژیم غذایی می گیرند، برخی از آنها وزن ایده آل و مناسبی ندارند و باید توجه بیشتری به عادات غذایی و ورزشی خود داشته باشند. برخی ورزش می کنند و می خواهند در شرایط بدنی بالایی قرار بگیرند. عده دیگر هم هستن که فکر می کنند اگر چند کیلو از وزن خود را کم کنند ظاهر و احساس بهتری دارند.

10 غذای رژیمی کشور های مختلف!

اما اگر واقعاً احتیاج به لاغر شدن دارید ، بهبود عادت های غذایی و ورزش بیش از هر رژیم غذایی به شما کمک می کند. همه افراد در سنین مختلف به کالری کافی احتیاج دارند تا بدنشان خوب کار کند. هر رژیمی که در آن کالری کافی و مواد مغذی مهم مورد استفاده قرار نگیرد، می تواند مضر باشد. رژیم های غذایی شدیدی که کم چربی هستند نیز می توانند به سلامتی افراد آسیب بزنند.

هر فردی در رژیم غذایی روزانه خود به مقداری چربی احتیاج دارد ، بنابراین هیچ کس نباید از رژیم های بدون چربی استفاده کند. حدود 30٪ کل کالری بدن لازم است که از چربی تأمین شود. بنابراین هیچ گاه در پی رژیم هایی که گروه های غذایی را محدود می کنند، نباشید. رژیم غذایی که می گوید هیچ کربوهیدراتی استفاده نکنید - مانند نان یا ماکارونی - یا به شما می گوید فقط میوه بخورید بدون شک ناسالم و غیر اصولی است.

رژیم غذایی سالم

با تبعیت از این رژیم ها شما ویتامین ها و مواد معدنی مورد احتیاج را دریافت نخواهید کرد و اگرچه ممکن است در ابتدا وزن کم کنید، اما این رژیم ها معمولاً در طولانی مدت جواب نمی دهند و سیستم ایمنی بدنتان را پایین می آورند. در نتیجه همیشه سعی کنید رژیم خود را زیر نظر متخصصین کاربلد دنبال کرده و هرگز سراغ رژیم هایی که مواد ضروری بدنتان از جمله کربوهیدرات و پروتیین ها را حذف می کنند نروید، با انتخاب غذاهای مناسب و ورزش رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید.

اما همیشه وقتی صحبت رژیم گرفتن و وزن کم کردن می شود ، همه افراد یاد غذاهای بدمزه ای می افتند که به سختی باید خورد و هضم کرد ولی غذاهای زیادی در سراسر دنیا وجود دارد که خوش طعم هستند و ضمن سالم بودن می توانند به شما کمک کنند که به برنامه کاهش وزنتان را ادامه دهید. به همین منظور، در این مقاله از مجله گردشگری وبلاگ ماشین ده غذای رژیمی در کشورهای مختلف را بررسی خواهیم کرد که هم خوشمزه هستند و هم کالری مناسب برای افراد رژیمی را دارند، پس با ما در ادامه همراه باشید.

املت چینی

Egg foo young

املت چینی یک غذای رژیمی است که با تخم مرغ و سبزیجات خرد شده درست می شود. به دلخواه ممکن است مقداری گوشت مانند گوشت گاو ، گوشت خوک ، مرغ یا میگو نیز به آن اضافه کنند. از آنجا که بیس اصلی غذا با تخم مرغ ساخته می شود ، غنی از پروتئین است. املت چینی حاوی سبزیجاتی مانند پیاز ، هویج و نخود است که باعث افزایش فیبر و مواد مغذی غذا می شود و کالری لازم را در کنار مواد مغذی فراهم میکند.

کوفته های بخارپز

Steamed dumplings

کوفته چینی از خمیری پر از گوشت و سبزیجات فصلی ، که معمولاً گوشت گوسفندو کلم است، تشکیل می شود.

ای کوفته ها اغلب سرخ می شوند ، اما برای کاهش کالری و چربی می توانید کوفته های بخارپز را انتخاب کنید. یک کوفته بخارپز میانه فقط 40 کالری دارد و غذایی رژیمی محسوب می شود. کوفته ها را با سس سویا سرو می کنند، گرچه این سس کالری کمی دارد ، اما حاوی سدیم بالایی است ، بنابراین اگر فشار خون دارید یا به نمک حساس هستید ، سعی کنید از این سس استفاده نکنید.

رژیم غذایی | خوراک مرغ و کلم بروکلی

Chicken and Broccoli

خوراک مرغ و کلم بروکلی یکی دیگر از غذاهای رژیمی محبوب چینی هاست که برای تهیه آن مرغ و کلم بروکلی را در یک سس سبک تفت می دهند. این خوراک پروتئین زیادی را برای بدن تامین می کند. یک بشقاب کوچک از خوراک مرغ و کلم بروکلی 13 گرم پروتئین را تأمین می کند و فقط 145 کالری دارد. در صورت تمایل می توانید سس را نیز به دلیل نمک ، شکر و کالری موجود در آن حذف کنید.

در ادامه این مطلب تعدادی از غذاهای رژیمی اروپایی را به شما معرفی خواهیم کرد. دستورالعمل های سالم و خوشمزه کم کالری اروپایی که هم در خانه میتوانید آنها را آماده سازی کنید و هم به هنگام سفر رژیم غذایی خود را با انتخاب این خوراک های خوشمزه حفظ کنید و دغدغه چاق شدن بعد از سفر را نداشته باشید.

خوراک مرغ در سرکه

Poulet au Vinaigre

این غذای کلاسیک فرانسوی نوعی غذای رژیمی معرف است که به طور معمول با یک مرغ کامل خرد شده درست می شود. اما برای درست کردن آن میتوان فقط از ران مرغ هم استفاده نمود. پس از خرد کردن مرغ ها را در سرکه خوابانده و مدتی صبر می کنند که مزه دار شود سپس . این سس گوجه فرنگی را با پوره سیب زمینی سرو کنید.

رژیم غذایی | سوپ مینسترون

Hearty Minestrone

سوپ مینسترون نسخه ای از سوپ های کلاسیک ایتالیایی است. این غذای رژیمی مملو از تره فرنگی ، سیب زمینی ، لوبیا ، کدو سبز ، اسفناج و پاستا اورزو است که آن را برای یک ناهار یا شام دلچسب در یک شب سرد زمستان استفاده می کند. برای تهیه نسخه گیاهخواری این سوپ به جای آب مرغ از سبزیجات استفاده می کنند. روی هر کاسه را میتوان با کمی پنیر پارمیجانو تازه رنده شده تزیین کرد تا طعم و لطافت آن را چند برابر کند. این سوپ یک غذای کامل را تشکیل می دهد که کالری و مواد مغذی لازم را به بدن می رساند.

ماهی سالمون با سبزیجات

Greek Roasted Fish with Vegetables

این غذا دارای طعم و مزه فوق العاده است و کاملاً در رژیم غذایی مدیترانه ای جای می گیرد. برای تهیه این غذا از ماهی قزل آلا یا همان سالمون استفاده می شود. سیب زمینی، فلفل دلمه ای ، گوجه فرنگی ، مارچوبه، جعفری ، زیتون ، پونه کوهی، نمک و فلفل سیاه از دیگر مواد تشکیل دهنده این غذای رژیمی یونانی هستند. این غذا تماما با آتش یا در فر پخته می شود و برای آماده سازی آن احتیاج به سرخ کردن نیست.

پیتزا با نان ذرت

Pizza with cornbread

پیتزا یکی از پرطرفدارترین غذاهاست که از کالری بالایی برخوردار است و بیشتر افرادی که رژیم دارند دل کندن از پیتزا برایشان سخت است. اگر نمی توانید منوی غذایی خود را بدون پیتزا تصور کنید، ما پیشنهاد می کنیم که یک نوع سالم از این غذای ایتالیایی را امتحان کنید. برای تهیه پیتزای رژیمی از پنیر و نان ذرت کم چربی استفاده کنید. نان ذرت می تواند بطور موفقیت آمیزی با نان پیتزای کم کالری جایگزین شود. مواد رویه پیتزا را بریزید و سعی کنید از سبزیجات بیشتری استفاده کرده، آن را در فر بگذارید، اجازه دهید پنیر ذوب شود و وقتی پیتزا هنوز گرم است نوش جان کنید. از ریختن موادی مثل سوسیس و کالباس بر روی پیتزا خودداری کنید و به جای آن از سویا استفاده کنید.

رژیم غذایی | فتوچینی با سبزیجات

Fettuccine Pasta with vegetables

فتوچینی به ایتالیایی به معنای روبان های کوچک است که در حقیقت نوعی پاستای ایتالیایی است که مردم رم بیشتر به خوردن آن علاقه مندند. این پاستا به شکل نوارهای صاف و ضخیمیه که آن را به صورت تازه چه در خانه و چه در کارخانه از ترکیب آرد و تخم مرغ درست کرده و معمولا همراه با راگوی گوشت و راگوی مرغ میل می کنن. برای تهیه فتوچینی اسفناج نیز در ترکیب آن به جای آرد معمولی از آرد اسفناج همراه با تخم مرغ استفاده می شود. در بُعد بین المللی، فتوچینی آلفردو یکی از غذاهای پرطرفدار در آمریکای شمالی به شمار می رود. ترکیب فتوچینی با سبزیجاتی همچون کدو، هویج، سیر بهمراه روغن زیتون و تخمه آفتابگردان یک غذای رژیمی ایده آل و سرشار از پروتیئن را به ارمغان می آورد.

سیب زمینی تنوری با سس مارچوبه

Baked potatoes and asparagus

اخرین خوراک رژیمی که در لیست غذاهای رژیمی کشورهای مختلف قرار می گیرد سیب زمینی تنوری با سس مارچوبه است. برای تهیه این غذا کافیست سیب زمینی ها را داخل فر گذاشته و اجازه دهید تنوری شود. مواد سس این غذا هم شامل مارچوبه، قارچ، عصاره سبزیجات، روغن زیتون و کمی نمک است که با ترکیب سیب زمینی تنوری طعمی لذیذ را در کنار هم می سازند. در صورت تمایل می توانید از مرغ سوخاری هم کنار این ترکیب استفاده کنید.

رژیم غذایی | خوراک مرغ و قارچ رژیمی

Diet chicken and mushroom

خوراک مرغ و قارچ رژیمی با روشی بسیار ساده آماده سازی می شود و سرشار از پروتئین است. پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که بهترین روش پخت قارچ استفاده از مایکروویو یا کباب کردن آن است . آب پز یا سرخ کردن قارچ مواد آنتی اکسیدان آن را کاهش می دهد.

خوردن پروتئین در رژیم های غذایی همیشه پیشنهاد شده ، خوراک مرغ و قارچ برای کسانی که رژیم پروتئین دارند و از طعم تکراری مرغ هم خسته شده اند مناسب است.

منبع: الی گشت

به "10 غذای رژیمی کشور های مختلف!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذای رژیمی کشور های مختلف!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید