کشف غافلگیر کننده اسکلت 300 سالۀ یک جنگجو در غار

به گزارش وبلاگ ماشین، اسکلتی که به تازگی در یک پناهگاه صخره ای در درّۀ هویزاخال (Huizachal) در منطقه تامائولیپاس مکزیک کشف شده است، احتمالاً با یک فرهنگ نسبتاً ناشناخته موسوم به فرهنگ جانامبره (Janambre) پیوند دارد.

کشف غافلگیر کننده اسکلت 300 سالۀ یک جنگجو در غار

به گزارش فرادید، جانامبره یک گروه قومی کوچ نشین و شکارچی-گردآورنده بودند که در طی قرن های 17 و 18 میلادی علیه مستعمره سازی شمال شرقی مکزیک به وسیله اسپانیا مبارزه می کردند.

اسکلت کشف شده که در شرایط بسیار خوبی حفظ شده است، متعلق به یک مرد حدوداً 35 تا 40 ساله است که در بخش میانی یک پناهگاه صخره ای و در عمق حدوداً 20 سانتیمتری دفن شده بود. جسد این فرد در هنگام دفن در کفنی از جنس الیاف گیاهی و ترکه های چوبی منعطف پیچیده شده است.

همراه با این اسکلت سه سرنیزۀ سنگی نیز یافت شده که نشان دهنده وجود نوعی صنعت تراش سنگ در میان این مردم بوده است. به علاوه این شیوۀ دفن و وجود این اشیاء می تواند نشانه ای از جایگاه بالای فرد در قبیله اش باشد.

آنالیز ظاهری اسکلت نشان می دهد که این مرد حدود 165 سانتیمتر قد و بدنی نسبتاً فربه داشته است. به علاوه از آثار بر جای مانده روی اسکلت می توان به فعالیت های شدید فیزیکی او پی برد. آثار پوسیدگی شدید دندان نیز قابل مشاهده است.

به گفته باستان شناسان مکزیکی تا کنون داده های باستان شناسی کمی از این گروه قومی به دست آمده بود و این کشف یک مورد منحصر به فرد محسوب می گردد که می تواند اطلاعات تازه ای را دربارۀ ویژگی های فیزیکی و ظاهری مردم جانامبره و فرهنگ آن ها در اختیار محققان بگذارد.

منبع: فرارو

به "کشف غافلگیر کننده اسکلت 300 سالۀ یک جنگجو در غار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف غافلگیر کننده اسکلت 300 سالۀ یک جنگجو در غار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید