معرفی شماری از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال

به گزارش وبلاگ ماشین، پرتغال مقصدی است جهت گردشگری و سفر که تنوع در آن بطور چشمگیری زیاد هست. این کشور معادل 800 کیلومتر خط ساحلی شگفت انگیز در اقیانوس منجمد شمالی دارد که بطور جداگانه به دریا مرتبط هستند. مرکز پرتغال، لیسبون هم در موقعیت جغرافیایی مبهوت کننده ای در دهانه رود تاگوس واقع شده است. با ما در مقاله مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال همراه باشید تا شما را با شماری از بهترین جاذبه های گردشگری کشور پرتغال آشنا نماییم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف کشور پرتغال برایتان جلب خواهد بود.

معرفی شماری از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال

موستیرو داز جرانیموس

در واقع نام این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال برگرفته از سالهای طلایی اکتشافات پرتغال است. سواحل حومه لیسبون شامل دریانوردان بی باک این سرزمین بوده که در قرن 15 و 16 کشتی های خود را برای سفرهای دریایی هولناک جهت کشف سرزمین ها و آبهای ناشناخته راهی دریا میکردند. از این دریانوردان میتوان به داگاما اشاره کرد که در سال 1498 میلادی راه دریایی به هند را کشف کرد و پادشاه مانیوال به رسم قدردانی از این دستاورد، دستور ساخت بنایی را به نام او داد که به عنوان نمادی ماندگار از آن دوره افتخارآمیز بجا مانده است. در این کلیسا و صومعه روح همان سالها جاری هست. دکوراسیونی در معبر ورودی جنوبی به زیبایی تزیین شده، خیره کننده بوده و پرستشگاه درونی این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال هم به همان میزان اغراق آمیز است.

اوشنریو دی لیسبوا

این آکواریوم که در لیسبون و در زیر اقیانوس واقع شده، به صورت خارق العاده انواع گوناگون زیستگاه های آبی را به تصویر کشیده است. این آکواریم بهترین و بزرگترین آکواریوم دریایی پرتغال بوده که طیف گسترده ای از ماهی ها و آبزیان دیگر را در خود جای داده است. متصل شدن چهار دریا و منطقه ها جداگانه آنها موجب بازآفرینی اکوسیستم های اقیانوس های آرام، هند، آتلانتیک و منجمد شمالی شده اند. این مورد از دیدنی های معروف کشور پرتغال یک مخزن بزرگ مرکزی بوده که از تمامی جهات قابل رویت است و تعداد بسیار زیادی کوسه، سپر ماهی، ماهی های عجیب غریب باله دار و ماهی های بومی آبهای عمیق در آن دیده می شود.

این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کشور پرتغال که از پلکسی گلس ساخته شده، بگونه ای طراحی شده که گویی ماهی های کوچکتر که زیرمجموعه این ماهی ها هستند، اطراف آن همراه با اقوام خود در حال شنا هستند. چنین به نظر می رسد که آکواریومی دور تا دور آکواریوم اصلی برای این ماهی های کوچک ساخته شده است. چشم انداز ها زیبای هوای باز با پنگوئن ها، سمورهای آبی، پرندگان بامزه و زیبا و پستاندارانی که خیلی غیر محسوس با هم هماهنگ و همزیست بوده، مکمل این دنیای شگفت انگیز زیر آب هستند.

کالاسیو نشنال دیسنترا

یونسکو کالاسیو نشنال دیسنترا را به عنوان چشم انداز میراث فرهنگی جهانی اعلام کرده است. این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کشور پرتغال تفرجگاه دنجی برای پادشاهان و ملکه های پرتغال و همچنین یکی از منطقه ها جذب کننده برای بسیاری از شعرا و نویسندگان مانند لرد بریوم، بکفرد و سیندرا و نویسندگان داستانهای عاشقانه بود؛ شهری شگفت انگیز با خیابانهای سنگفرش که در دو طرف آن خانه هایی به رنگهای پاستیلی، صورتی، خردلی و بنفش به صف کشیده شده است.

کوچه های باریکی که به میدانی ختم می شوند، بافت غالب این شهر است. این مورد از دیدنی های معروف کشور پرتغال در قرن چهاردهم شکل گرفته و قدیمی ترین شهر پرتغال هست که به جای مانده و به خوبی از شیروانی های مخروطی شکلش قابل تشخیص است. خانه های این شهر که به صورت پلکانی ساخته شده، بطور منظمی تجهیز و تزیین شده و بسیاری از آنها حاکی داستانی منحصر بفرد هستند.

کایاک سواری در ساحل لیسبون

با کایاک به دل دریا زدن یک سفر رضایت بخش است. علاوه بر این، کایاک سواری ابعاد جدیدی از تجربه های دریایی را فراهم می کند. در کنار کایاک سواری، پارو زدن بهانه خوبی برای انجام حرکات ورزشی در فضایی کاملا تمیز با هاله هایی از نمک است. قطع به یقین، مجاورت لیسبون با دریا این امکان را فراهم میسازد که بسیاری از ورزشهای مهیج دریایی در آنجا انجام شود. گشت و گذار در خلیج ها و خلیج های کوچک در امتداد این منطقه که بین مرکز پرتغال و شهر تفریحی کاسکایز کشیده شده، مجموعه ای جالب برای گذراندن یک روز خوش در فضای باز است. جدای از آب کریستالی و شفاف، پارک ملی سرا دا اربیدا که منطقه های مانند ستابلا و سسیمبرا را در برگرفته، چشم انداز ای باشکوه از صخره های قدیمی دریایی را نشان می دهد و پرندگان زیادی در آن وجود دارد.

برج بلم

برج بلم سمبل اکتشافات و سفرهای دریایی پرتغال در سده های 15 و 16 هست. این اثر که به عنوان دژی برای جلوگیری از دسترسی به رودخانه تاگو ساخته شده، در سال 1521 به اتمام رسید. این برج به مشابه یک شاهکار معماری نظامی است که به سبک مالونین به وسیله فرانسیسکو دی ارودا تزیین شده و نمای آن آمیزه ای از سنگهای حک شده و عناصر دریایی مانند طناب مارپیچی شکل و کره جغرافیایی است. یک ایوان دوره رنسانس زیبایی خاصی را به این بنا داده و برجستگی های فرهنگی این بنا باعث شده که یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی معرفی کند.

کانونتو دیکری ستو

این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال به عنوان مرکز فرماندهی سربازان شوالیه بکار برده میشد و در سال 1160 بنای آن را گذاشتند. صومعه مسیحیان، صومعه ای مرموز و هیجان انگیز بوده که در وسط آن سریری از قرون وسطی واقع شده است. این کلیسا که معبدی اصیل است، بگونه ای تزئین شده که نمایانگر دستورهای سمبلیک عجیب و غریب مرتبط با فرامین مسیح باشد. این پرستشگاه که مربوط به قرن شانزدهم بوده، همزمان با شکوفایی مانولاین احداث گشته و با پله های مارپیچی شکل موجب اذیت بازدید کنندگان می شود. پنجره باشکوه مربوط به دوره مانولاین این مورد از دیدنی های معروف کشور پرتغال که به وسیله مجسمه ساز ماهر، دیگو دی ارودا طراحی شده، یکی از مجذوب کننده ترین آثار معماری است که در پرتغال یافت می شود.

بوم جیسز دو مونته

این معبد که بزرگترین پرستشگاه پرتغال است، در کوهپایه سرسبزی در شش کیلومتری شرق براگا واقع شد. این ساختمان زیبا علاوه بر در برداشتن زیبایی های کلیسای بوم جیسز و بنای تاریخی باروک اسکادار، دارای چندین محراب بوده که با دکورهای مجسمه حاکی از مصیبت های مسیح تزیین شده است. همچنین، در جای جای آن فواره هایی با آب سر به فلک کشیده وجود دارد. همچنین، مجسمه هایی از چهره های نمادین مربوط به انجیل و اسطوره ای در آن دیده می شود. در حالیکه از بخش پایینی پله گرانیتی تزیینی که 116 متر طول دارد پایین می روید، باید از مسیر مقدس زیگزاگی و شیبدار بگذرید که معبدهایی در آن مستقر هستند که نمایانگر چهارده منزلت از مصیبت مسیح است.

در نیمه راه اسکاداریو داز سنتیدز سفید که در دل آن جای گرفته، به وسیله مجسمه هایی که به خوبی حک شده اند، حواس پنجگانه را به تصویر می کشد. منزلت آخر راه پله ای است از سه صفت پسندیده ایمان، امید و نیکوکاری که به کلیسا منتهی می شود. با مشاهده چشم اندازی زیبا از حومه شهر که آن را احاطه کرده، اثری از خستگی مسافتی که طی کرده اید، باقی نمی ماند. برای اینکه مسافران خیلی به زحمت نیفتند، با طناب عتیقه مربوط به سال 1882 در عرض سه دقیقه به بالا کشانده می شوند و می توانند از تماشای این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کشور پرتغال لذت ببرند.

رشته کوه جرس

این رشته کوه زیبایی خیره کننده ای دارد و در ناحیه دور افتاده مینهوی پرتغال یافت شده است. قله های گرانیتی که نمایانگر جنس این پارک ملی بوده، بسیار خیره کننده هستند. جرس دوستداران پیاده روی و کوهنوردی و دوستداران طبیعت را به این منطقه می کشاند؛ چشم انداز ای ناهموار و بی کم و کاست که با دره های سرسبز و دریاچه های زلال در دل خود گستره ای از روستاهای قدیمی، گیاهان و جانداران کمیاب را دارد و از سبک زندگی اصیلی بهره می برده که در دیگر منطقه ها کوهستانی این کشور از بین رفته است. این منطقه با راههای خط دار از گرانیت شکل گرفته که راهنمایی برای کوهنوردان است.

گردشگران چه بخواهند گشت کوتاهی بزنند چه بخواهند یک پیاده روی چالش برانگیز روزانه داشته باشند، می توانند از این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال و مسیرهای فوق العاده لذت ببرند. طول بیشتر این مسیرها 10 تا 16 کیلومتر با کیفیت های فرق دارد.

یونیورسیدید دی کامبیرا

قدیمی ترین مرکز آموزشی پرتغال در سال 1290 به وسیله پادشاه دنیز تاسیس شده و به وسیله یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شده است. ساختمان تاریخی ولها یونیورسیدید و دانشگاه کویمبرا با میدان ستون بندی شده زیبای بیکو داس اسکولاس جز این میراث جهانی هستند. التا و سفیا که در دو طرف دانشگاه قرار دارند و سابق بر این محل اقامت خانواده سلطنتی بوده اند، توجه مسافران را با مکانهای شاخص طراز اول مانند ببلیوتوکا جونین خیره کننده، کتابخانه ای که باشکوه هر چه تمام تزیین و در سال 1790 درون این مورد از دیدنی های معروف کشور پرتغال تعبیه شده، به خود جلب می کند.

موزه کالوست گلبنکیان

در کلکسیون موزه کالوست گلبنکیان در حدود 6000 قطعه وجود دارد که تنها مربوط به یک نفر است. نام این موزه برگرفته از شخص ثروتمند ارمنی بوده که غول صنعت نفت هست و تمام دارایی ارزشمند خود را هنگام مرگ برای مردم پرتغال در سال 1955 به ارث گذاشت. تقریبا به راحتی میتوان گفت که یکی از بهترین کلکسیون های اروپا بوده و آثار مربوط به بازه زمانی 4000 سال را به نمایش میگذارد؛ از آثار کلاسیک و عهد قدیم مشرق گرفته تا آثار اروپایی مربوط به اوایل قرن بیستم اروپا.

بازدید کنندگان می توانند ساعتها به تماشای گنج ها از جمله 11 مدال رومانی یافت شده در مصر، دست نویس های مصور مربوط به قرن شانزدهم، شاهکارهای روبنز و رومبرانت و ترنر، مبلمان لوئی پانزدهم و شانزدهم و هنر نوین جواهرسازی به وسیله لین لالیک بپردازند. این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کشور پرتغال در باغ سرسبزی واقع شده که مناسب پیک نیک خصوصا در تابستان است.

ماستلو دی گویمارس

این مورد از دیدنی های معروف کشور پرتغال به بهترین نحو شهری را که بیانگر فرهنگ و سنت است، به تصویر میکشد. ماستلو دی گویمارس قلعه ای هست که بنای آن ابتدا در قرن دهم گذاشته شد ولی اساسا دو قرن بعد به وسیله هنری برگاندی توسعه پیدا کرد. خروجی های این قلعه که بالارونده هستند، از سنگ گرانیت ساخته شده اند. قلعه مرکزی آن توردی منجیم نام دارد که با برج ها و باروهای مستحکم احاطه شده است. غسل تعمید افنسون در یک کلیسای کوچک رومی بنام سائو میگوئل اجرا شده که دقیقا پشت دیوارهای قلعه واقع شده است. بازدید کنندگان می توانند از فضای خیلی کوچکی شاهد محل غسل تعمید باشند. رمپهای اطراف این قلعه بسیار الهام بخش بوده و می توانید در آنها قدم بزنید.

برج کلریگوس

برج کلریگوس دوکی سوزنی شکل بوده، 75 متر از خیابان ارتفاع داشته و مشرف به شهر قدیمی است. این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال به وسیله نیکولا ناسونی در قرن هجدهم ساخته شد و نمایانگر احساس جسورانه باروک است. این بنا که بعنوان بخشی از ایگرجا داز کلریگوز در سال 1763 به اتمام رسید، در زمان خودش بلندترین برج اپرتو بود. بازدید کنندگان برای اینکه به بالای آن برسند، باید از 200 پله بالا بروند ولی تمام سختی که کشیدند، بعد از رسیدن به بالا و داشتن چشم اندازی زیبا از شهر و رودخانه فراموش خواهد شد.

کاسلو دی سادو جرج

واقع شدن این بنا در تپه، چشم اندازی وسیع به آن داده که مشرف به مرکز شهر پر هیاهوی لیسبون است و به همین جهت، بیشترین آمار بازدید از یک بنای تاریخ را دارد. این قلعه چشم نواز در اواخر قرن دوازدهم به وسیله پادشاه افنسون هنریکس بنا شد. در آن زمان، پادشاه لپاین شهر را از عربهای مغربی پس گرفت و بر روی ویرانه های بجا مانده از برج و باروی آنها روی تپه یک کاخ را ساخت. در سال 1511، این منطقه سلطنتی توسعه یافت و به وسیله باروهای مستحکم محافظت شد.

زمین لرزه شدیدی که در سال 1755 رخ داد، بیشتر خانه ها را ویران کرد و آنچه که امروزه به جای مانده، مرهون بازسازی های اصولی است. گشت و گذار در این مورد از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال مجهز به بارو بسیار سرگرم کننده بوده و بازدید کنندگان می توانند از رمپ ها بالا بروند. در یکی از برج های این قلعه بنام تور دی یولیسز دوربین های مخفی وجود دارد که تصاویری از مردم شهر را بر روی پرده و دیوارها نشان می دهد. از تراسی که در ورودی قلعه واقع شده، نمایی زیبا از لیسبون و رودخانه را میتوان نظاره گر شد.

کلیسای سا و معبد روم

اورا در یکی از استانهای گرمسیر بخش جنوبی پرتغال واقع شده و یکی از مسحور کننده ترین نواحی کشور است. رومیان 57 سال پیش از میلاد مسیح در این مکان مستقر شدند ولی زمانی که غربی ها در این منطقه حکم می راندند، این شهر شکل گرفت و کوچه های تو در تو و باریک آن الهام گرفته از طرحهای متداول شهری مسلمانان است. مسیحیان پس از فتح مجدد این شهر، توجه شان به ساختمانها و کلیسای رم جلب شد. این بنای تاریخی مشهور در سال 1204 به ثبت رسیده و معماری آن ترکیبی از سبک رومی، گوتیک و باروک است.

بازدید کنندگان پس از مشاهده فضای داخلی تحسین برانگیز آن می توانند به پشت بام رفته و چشم اندازی بسیار زیبا از شهر داشته باشند. در نزدیکی آن معروف ترین بنای تاریخی نمادین اوورا، معبد رومی وجود دارد. این بنا که قابل ملاحظه ترین بنای رومی این کشور بوده، در قرن دوم یا سوم میلادی بعد از میلاد مسیح ساخته شده و در واقع یونسکو آثار تاریخی اوودا را به عنوان میراث جهانی معرفی کرد.

گذر از الن تجو به وسیله اسب

چه بخواهید از یک رودخانه خروشان باریک عبور کنید چه بخواهید از چمنزارهای پر از گل بگذرید یا حتی در مسیر ماسه ای نرم قدم بزنید، گشت و گذار بر پشت اسب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در این منطقه انجام بدهید. این استان بدلیل علاقه مردم به اسب معروف است. پرورش اسبهای زیبا و رام لوسیاتانو مربوط به این منطقه پرتغال مخصوصا التر دو چائو در کادلوریا دی التر هست. می توانید از سواری تفریحی در امتداد ساحل حومه شهر با راهنمایی کارشناسان این امر لذت ببرید.

موستریو پالاستیو نشنال دی مارفا

این مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کشور پرتغال در حومه شهر واقع شده، در سال 1717 به مناسبت تولد اولین فرزند پادشاه به وسیله دوم جو اوی ساخته شده و در ابتدا قرار بود یک صومعه ساده باشد. از آنجا که خزانه این کشور از ثروت بدست آورده از برزیل لبریز شد، در این اواخر ابعاد جدیدی به این بنا اضافه شده و قصری بزرگ به سبک باروک بنا گشت که با مبلمان تجملی و آثار هنری بسیار زیادی تزیین شده است. همراه با تور می توانید از کلیسا، صومعه، کاخ و تالار اجتماعات بازدید کنید. قطع به یقین، کتابخانه شاهانه مرمرین برجسته ترین بخش این بنا بوده که در آن بالغ بر 40000 جلد کمیاب و ارزشمند در قفسه های چوبی به سبک راکاکو وجود دارد. یکی از این نمونه ها، دست نویس ها و آثار ادبی اروپاست.

ایگرجا دی سانتا انتونیا و موسیو مانیسیپال

موزه مانیسیپال در لاگوس واقع شده و عجیب غریب ترین کلکسیون باستانی و قوم نگاری الگارو را در خود جای داد. صنایع دستی، آثار کمیاب و مصنوعات ساخت دست بشر که منعکس کننده فرهنگ و میراث چند گانه این روستا است، به طرز شگفت آوری به نمایش گذاشته شد. این آثار شامل آثار هنری ساخته شده از چوب پنبه مخصوص محراب و ماکتی مبتنی بر واقعیت روستای الگارو بوده که ساخت داخل کشور است. اپس ورمیکیولاتوم یکی از آثار برجسته قابل توجه بوده که در سال 1933 به وسیله جستجوگر موزه، دکترجوز فورموسینو از زیر خاک کشف شد. شما می توانید از ایگرجا دی سانتا و فضای داخلی خیره کننده آن بازدید کنید.

قلعه سیلوس

از آنجائیکه روزگاری این شهر مرکز الگارو در زمان حکومت مغربیان بوده، عربها نام آن را الغرب گذاشتند. در اوایل قرن دوازدهم، این شهر به عنوان مرکز یادگیری و محل گردهمایی نویسندگان اسلامی، فلاسفه و جغرافیدانان معروف بود. مغربی ها برای محافظت از ساکنین شهر، قلعه مستحکمی را در ارتفاعاتی که مشرف به شهر بود، ساختند که بعدها به وسیله کراسیدرز تصرف شد و یادآور روزهای قدرت مغربی و تسلط مجدد مسیحیان است. این قلعه مهمترین بنایی تاریخی در الگارو با دیوارهای بلند به رنگ ماسه سنگ هست. اوایل آگوست بهترین زمان برای سفر به این مکان و لذت بردن از فستیوال های قرون وسطایی در خارج از این قلعه مستحکم بود.

زیپ لاین بین مرزی

زیپ لاین اخیرا دو کشور اسپانیا و پرتغال را بهم وصل کرده است. به وسیله این زیپ لاین سنلوکار دی گادیانا در هوالاوای اسپانیا به الکاتیم، شمالی ترین نقطه الگارو وصل می شود. این مسیر کابلی به طول 720 متر دو کشور را در دو طرف رودخانه پر پیچ و خم و عریض گادیانا به هم متصل می کند. افراد مجهز به کلاههای ایمنی هستند و به وسیله تسمه هایی جهت حفظ ایمنی مهار می شوند. آنان سفر خود را از یک سکو شروع کرده و از روی رودخانه ای مشرف به آبادی بی سرو صدایی به نام سنلوکار با سرعتی بین 70 تا 80 کیلومتر در ساعت عبور می کنند. در واقع، این نوعی سفر در زمان است. این سفر بخاطر اختلاف ساعت در دو کشور یک ساعت طول میکشد. استفاده از این زیپ لاین امکان تجربه ای متفاوت را به مسافران الگارو می دهد.

کاخ دا بولسا

کاخ دا بولسا در اواسط قرن نوزدهم و در مکانی که روزگاری صومعه سادو فرنسیسکو قرار داشت، به وسیله یک تاجر ساخته شد. این مورد از دیدنی های معروف کشور پرتغال در خط مرزی شهر قدیمی واقع شده و از جانب یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد. فضای داخلی خیره کننده آن منعکس کننده ثروت هنگفتی است که در آن زمان به سوی این کشور روانه شده بود. اتاق ها و گالری های آن همچون هر کاخ دیگری نمایانگر شکوه و ثروت بی حد و حساب آنها است. اتاق عربی که الهام گرفته از کاخ الحمرا بوده، با سالنی باشکوه با کاغذ دیواری های آبی و طلایی تذهیب شده و دکوراسیونی به سبک مغربی همچون غار علاءالدین می درخشد.

منبع: همگردی

به "معرفی شماری از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی شماری از مشهورترین جاهای دیدنی کشور پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید