پاک کردن لکه خون از روی فرش به 3 روش ساده

به گزارش وبلاگ ماشین، پاک کردن لکه خون از روی فرش گذشته از مسئله حفظ بهداشت، از لحاظ شرعی نیز حائز اهمیت است؛ زیرا خون از دیدگاه شرع، جزء نجاسات است و باید طبق آیین شرعی، شسته و پاک گردد.

پاک کردن لکه خون از روی فرش به 3 روش ساده

توجه داشته باشید که خون بعد از خشک شدن، به سختی از روی فرش پاک می شود؛ بنابراین ضروری است قبل از نفوذ خون در تاروپود فرش، بلافاصله خون ریخته شده روی فرش را تمیز کنید.

اگر در جستجوی راه چارههای سریع و آسان برای تمیز کردن لکه خون از روی فرش هستید، با وبلاگ ماشین همراه باشید تا چند روش ساده و کاربردی را با هم آنالیز کنیم.

نکات کلیدی

  • اگر با آب کر، لکه خون را طوری شست وشو دهید که آب کر تمام قسمت نجس را بگیرد، نجاست فرش پاک می شود.
  • استفاده از آمونیاک به تنهایی برای پاک کردن لکه خون از روی فرش، ممکن است که به بافت فرش آسیب بزند؛ بهتر است آن را با شوینده ه­ایی مثل شامپو مخلوط کنید.
  • برترین راه برای از بین بردن لکه خون خشک شده، استفاده از جوش شیرین و سرکه است.

روش های پاک کردن لکه خون از روی فرش

تمیز کردن لکه خون از روی فرش راه چارههای مختلفی دارد که به کار بردن هر یک از آن ها باعث می شود هنگام مواجهه با این چالش به آسانی بتوانید لکه را از بین ببرید. با توجه به مدت زمانی که از زمان لک شدن فرش می گذرد بهتر است روش مناسبی را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد.

این قانون در مورد پاک کردن انواع لکه فرش نیز صدق می نماید و بهتر است در زمان کوتاهی برای از بین بردن لکه های فرش اقدام کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

سرویس قالیشویی را از کارشناسان کاربلد وبلاگ ماشین بخواهید!

  • شستشوی انواع تابلو فرش، فرش ابریشم و عتیقه
  • شستشوی انواع فرش ماشینی و دستباف
  • اعلاشویی و لکه گیری فرش
  • شستشوی موکت و گلیم
  • برترین و مقرون به صرفه ترین قالیشویی

خدمات قالیشویی در محل با تیم وبلاگ ماشین

سرویس قالیشویی را از کارشناسان کاربلد وبلاگ ماشین بخواهید!

  • شستشوی انواع تابلو فرش، فرش ابریشم و عتیقه
  • شستشوی انواع فرش ماشینی و دستباف
  • اعلاشویی و لکه گیری فرش
  • شستشوی موکت و گلیم
  • برترین و مقرون به صرفه ترین قالیشویی

خدمات قالیشویی در محل با تیم وبلاگ ماشین

روش اول: استفاده از آب سرد و نمک

اولین روش برای پاک کردن لکه خون از روی فرش، استفاده از محلول آب و نمک است.

مقداری نمک را داخل آب ولرم بریزید و در ادامه دستمالی را به محلول آب و نمک آغشته کنید و روی لکه خون بکشید. این عمل را چندین بار انجام دهید تا در نهایت لکه خون از روی فرش پاک شود.

این کار را از طریق آب پاش نیز می توانید انجام دهید و زمانی که لکه خیس شد، با دستمال آن را پاک کنید. به این ترتیب مشکل زردآب فرش را هم نخواهید داشت و هیچ لکی باقی نمی ماند.

روش دوم: استفاده از پودر بچه

یکی از موثرترین روش های پاک کردن لکه خون از روی فرش ، استفاده از پودر بچه است. به این منظور درون ظرف مقداری پودر بچه بریزید، و روی آن کمی آب اضافه کنید. توجه داشته باشید باید پودر بچه حالت خمیری به خود بگیرد.

در ادامه خمیر را روی لکه قرار دهید و مدتی صبر کنید. در نهایت پودر بچه را از روی لکه بردارید و از طریق دستمال مرطوب و آب سرد، قسمت مورد نظر را تمیز کنید. خواهید دید که لکه خون کاملاً پاک شده و از بین رفته است.

اگر از این روش برای شستشوی فرش شگی استفاه می کنید باید مطمئن شوید که پرزهای بلند این فرش کاملا شسته شوند و خمیر حاصل از ترکیب آب و پودر بچه، روی فرش باقی نماند.

روش سوم: استفاده از آمونیاک و شامپو

اگر برای پاک کردن لکه خون از روی فرش از آمونیاک استفاده می کنید، توجه داشته باشید که استفاده از آمونیاک به تنهایی ممکن است به بافت فرش شما آسیب بزند.

بهتر است آمونیاک را با شوینده ه­ایی مثل شامپو مخلوط کنید و مخلوط به دست آمده را روی لکه مورد نظر اسپری کنید و بعد از 20 دقیقه پارچه تمیز را روی آن بکشید. در نهایت خواهید دید که لکه خون از بین رفته و فرش شما تمیز شده است.

حکم لکه خون روی فرش از نظر اسلام چیست؟

مهم است که بدانیم چطور لکه خون را از روی فرش پاک کنیم تا از لحاظ شرعی مشکل نداشته باشد.

طبق دستور اسلام، خون جز نجاسات است و اگر مقداری از آن روی زمین، لباس یا قسمت های دیگر بریزد، آنجا را نجس می نماید. حکم لکه خون روی مبل و فرش یکسان است و از روی هر دو سطح، باید نجاست حاصل از خون پاک شود.

فرش با شست وشوی آب تطهیر و پاک می شود. اگر با آب کر، لکه خون را طوری شست وشو دهید که آب کر تمام قسمت نجس را بگیرد، نجاست فرش پاک می شود.

بعد از پاک کردن لکه خون از روی فرش و شست وشوی آن با آب کر، برای خارج شدن آب از تاروپود می توانید با قرار دادن چند وسیله در زیر فرش، آن را از روی سطح زمین بالاتر قرار دهید و یک ظرف زیر آن بگذارید. به این ترتیب آب از داخل بافت فرش خارج شده و در ظرف جمع می شود.

از بین بردن لکه خون از روی فرش در قالیشویی

گاهی ممکن است لکه خون از روی فرش پاک نشود و کوشش های شما برای از بین بردن آن، در نهایت منجر به توسعه و بیشتر شدن لکه خون شود. در این موقعیت، برترین روش پاک کردن لکه خون از روی فرش، تحویل دادن فرش به قالیشویی است.

معمولاً در قالیشویی ابتدا، جنس فرش آنالیز می شود و در ادامه با عملیات تشخیص لکه و انتخاب شوینده مناسب، عملیات لکه زدایی شروع می شود.

بعد از شستن فرش نجس در قالیشویی، با استفاده از دستگاه آبگیر لوله ای بوی نامطبوع خون را از فرش می گیرند و در نهایت آن را در برترین حالت به شما تحویل می دهند.

محاسبه رایگان هزینه خدمات قالیشویی در محل!

مهم ترین راه چاره از بین بردن لکه خون روی فرش دستباف

شاید وجود لکه خون روی فرش دستباف کمی ترسناک به نظر برسد. اما اینطور نیست. برای پاک کردن لکه خون از روی فرش دستباف فقط کافی است، پارچه تمیز را به مقداری سرکه سفید آغشته کنید.

در ادامه پارچه را به آرامی روی لکه خون بکشید. بهتر است برای تمیز کردن لکه خون از روی فرش دستباف، این کار را تا زمانی که لکه خون کاملاً از بین برود در فواصل مختلف انجام دهید.

(پیشنهاد می کنیم در همین رابطه راهنمای شستشوی فرش دستباف در خانه را مطالعه فرمایید.)

بیشتر بخوانید: برترین راه پاک کردن لاک از روی فرش

پاک کردن خون خشک شده از روی فرش

پاک کردن لکه خون از روی فرش در حالی که خشک شده است، به مراتب سخت تر از پاک کردن لکه خون تازه است. اما ما در ادامه روش مهم و کاربردی را برای این منظور به شما ارائه می دهیم.

برترین راه برای از بین بردن لکه خون خشک شده، استفاده از جوش شیرین و سرکه است.

به این منظور، مقداری جوش شیرین را روی محل مورد نظر بریزید، در ادامه سرکه را روی آن اسپری کنید و بعد از 15 دقیقه با پارچه تمیز روی آن ضربه بزنید. در نهایت پارچه تمیز دیگری را روی آن بکشید تا لکه از محل مورد نظر، کاملاً پاک شود.

خدمات قالیشویی با تیم کاربلد وبلاگ ماشین

سخن آخر

شاید مهم ترین نکته ای که برای پاک کردن لکه خون از روی فرش باید به آن توجه داشته باشید، زمان و سرعت عمل است. اگر در زمان کوتاهی بعد از ایجاد لکه، برای از بین بردن آن اقدام کنید در نهایت لکه مورد نظر به خوبی پاک می شود و فرش شما به حالت قبلی باز می شود.

البته زمانی که راه چارههای خانگی در این زمینه مفید نبود، می توانید فرش را به قالیشویی تحویل دهید و از آن ها بخواهید که لکه خون را پاک نمایند.

اگر برای پاک کردن لکه خون از روی فرش احتیاج به خدمات قالیشویی معتبر با تجهیزات کامل دارید، در صفحه قالیشویی آنلاین وبلاگ ماشین درخواست خود را ثبت کنید یا با شماره 1471 تماس بگیرید. کارشناسان ما اطلاعات جامعی در این زمینه به شما ارائه خواهند داد. بعلاوه می توانید برای نظافت منزل خود از نظافتچی های وبلاگ ماشین که مطمئن و ماهر هستند یاری بگیرید.

سؤالات متداول

برترین راه پاک کردن خون خشک شده از روی فرش چیست؟

استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه برترین روش برای پاک کردن لکه های خشک شده خون است.

آیا خدمات قالیشویی برای پاک کردن لکه خون از روی فرش موثر است؟

قالیشویی های معتبر که تخصص و مهارت کافی دارند و مجهز به تجهیزات شست وشوی انواع قالی هستند، با استفاده از مواد شوینده مناسب و موثر، در بیشتر مواقع می توانند لکه های قدیمی و سرسخت را از روی فرش پاک نمایند.

از نظر اسلام چگونه می توان خون روی فرش را پاک کرد؟

در ابتدا بهتر است، لکه خون را کاملاً پاک کنیم در نهایت از طریق آب کر آن قسمت را بشوییم تا کاملاً از بین برود و پاک شود.

منبع: آچاره

به "پاک کردن لکه خون از روی فرش به 3 روش ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاک کردن لکه خون از روی فرش به 3 روش ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید