نمونه گیری در مراکز غربالگری مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می شود

به گزارش وبلاگ ماشین، خبرنگاران/لرستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: نمونه گیری افراد در مراکز غربالگری کرونا صرفا براساس دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می شود.

نمونه گیری در مراکز غربالگری مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می شود

دکتر مریم کوشکی در گفت وگو با وبلاگ ماشین اظهار کرد: مطابق نسخه هشتم دستورالعمل وزارت بهداشت افراد علامت دار و یا دارای بیماری زمینه ای بالاتر از 60 سال و زنان باردار در اولویت اول نمونه گیری قرار دارند.

وی گفت: گروه های بالا درصورتی که در تماس مستقیم با افراد مبتلا باشند نیز در اولویت قرار می گیرند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان نمود: زندانیان علامت دار، کارکنان زندان در تماس مستقیم با زندانیان مبتلا، معتادین متجاهر علامت دار و کارکنان مراکز ماده 16 در تماس مستقیم با این معتادین، مددجویان علامت دار سامان سراها و مراکز نگهداری معلولین و سالمندان و کارکنان این مراکز که در تماس مستقیم با مددجویان مبتلا دارند، اتباع خارجی علامت دار، اتباع داخلی علامت دار که از کشورهای با شیوع بالا وارد شده اند و پرسنل بخش های ویژه مراقبت از بیماران کرونایی و واحدهای PHC از دیگر گروه های مشمول نمونه گیری در مراکز غربالگری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان شرح داد: متأسفانه در بین مراجعین یک تصور اشتباه به وجود آمده که هر شخصی چه با علامت و چه بی علامت می تواند با مراجعه به این مراکز نمونه گیری شود.

کوشکی ادامه داد: تمامی مراجعه کنندگان به مراکز غربالگری توسط پزشک مرکز معاینه شده و دستورات پزشکی را دریافت می کنند اما نمونه گیری مطابق دستورالعمل انجام می شود.

وی گفت: آن چیزی که برای فرایند بیماریابی بسیار حیاتی است راستا صحیح و اصولی آن است که علاوه بر جلوگیری از هدر رفت امکانات، با شناسایی به موقع افراد پرخطر به کاهش آمار مرگ ومیر کمک خواهد کرد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: افراد غیر از گروه های مشمول عنوان شده مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت، اگر علامتی ندارند که نیازی به نمونه گیری وجود ندارد.

کوشکی اضافه کرد: در غیر این صورت در صورت داشتن علائم خفیف بهتر است توصیه های پزشک مرکز را انجام داده و از تماس با سایر افراد در مدت معین شده توسط پزشک به دور باشند.

وی ادامه داد: چنانچه در افراد علائم شدید باشد باید سریعاً فرد به اورژانس مراجعه کرده و تحت نظر قرار گیرد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه اظهار کرد: علاوه بر موارد عنوان شده در دستورالعمل وزارت، ظن بالینی پزشک را نیز اضافه کرده ایم.

وی با بیان اینکه چنانچه شخصی غیر از گروه های اولویت دار تعریف شده باشد درصورتی که پزشک مرکز پس از معاینه تشخیص دهد که نیاز به نمونه گیری دارد این کار انجام خواهد شد، شرح داد: افرادی که علامت خاصی نداشته ولی تصمیم دارند شرایط ابتلای خود را بررسی کنند نیز می توانند با مراجعه به آزمایشگاه های خصوصی تست خود را انجام دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر و منسجم تر تعداد پرسنل مراکز غربالگری کرونا را افزایش دادیم.

وی اضافه کرد: به تازگی شیفت عصر برای برخی از مراکز غربالگری منظور شده و تلاش می کنیم پیگیری مراقبت های بهداشتی برای افراد مبتلا و مشکوک به ویژه در ارتباط با سایر اعضای خانواده با کیفیت بهتری انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نمونه گیری در مراکز غربالگری مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه گیری در مراکز غربالگری مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت انجام می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید