کرونا در شب سال نوی میلادی در آمریکا رکورد زد

به گزارش وبلاگ ماشین، منابع آمریکایی اعلام کردند که فرایند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به نحوی است که بعضی استان ها برای کنترل جو عمومی، آمار مبتلایان و فوتی ها را اعلام نمی نمایند.

کرونا در شب سال نوی میلادی در آمریکا رکورد زد

به گزارش مهر، مطابق تجزیه و تحلیل روزنامه وال استریت ژورنال از داده های دانشگاه جانز هاپکینز، موارد ابتلا به کووید -19 در ایالات متحده به فرایند صعودی خود ادامه داده و در روز سه شنبه به رکورد 265 هزار و 427 مورد در روز رسید.

روشل والنسکی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، روز چهارشنبه در یک نشست توجیهی در این باره در کاخ سفید گفت: موارد ابتلا به کووید -19 در ایالات متحده در این هفته تقریباً 60 درصد افزایش یافته است که عمدتاً به علت سویه اومیکرون است.

طبق داده های این مرکز، میانگین روزانه بازه زمانی یک هفته ای مبتلایان به کرونا در ایالات متحده در روز چهارشنبه به حدود 240 هزار و 400 مورد در روز رسید.

همه این ها در حالی است که بسیاری از استان ها گزارش موارد مرگ و میرشان را در تعطیلات آخر هفته کریسمس متوقف کردند و قصد دارند همین فرایند را در سال نو نیز انجام دهند که نشانگر اوج بحران در این زمینه است و این سکوت آماری، ردیابی کامل فرایند و اندازه ابتلا به کرونا را تا دست کم تا ژانویه مخدوش می نماید.

پیشتر نیز خبرگزاری فرانس 24 گزارش داده بود که در شهر نیویورک آمریکا مردم برای آزمایش کووید -19 در میدان تایمز صف می کشند، زیرا سویه اومیکرون در نیویورک در حال افزایش است و مقامات بهداشتی نیویورک از افزایش چهار برابری بستری بچه ها در بیمارستان خبر داده اند.

همزمان آمریکا با کمبود آزمایش های کرونا روبروست و کاخ سفید روز یکشنبه وعده داده بود که به سرعت کمبود آزمایش کووید -19 در ایالات متحده را رفع خواهد نمود.

علاوه بر پر شدن بیمارستان ها و کمبود آزمایشگاه های کووید، سویه تازه کرونا صد ها پرواز را در آمریکا لغو نموده است، زیرا بخشی از کادر پرواز مریض یا مجبور به قرنطینه پس از قرار گرفتن در معرض ویروس شده اند.

منبع: فرارو

به "کرونا در شب سال نوی میلادی در آمریکا رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در شب سال نوی میلادی در آمریکا رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید