آیا همه گیری کرونا به زودی به انتها می رسد؟

به گزارش وبلاگ ماشین، تقریبا 22 ماه از زمانی که کووید-19 به عنوان یک بیماری همه گیر دنیای طبقه بندی شد می گذرد، اما این ویروس همچنان در سراسر دنیا در حال گردش است.

آیا همه گیری کرونا به زودی به انتها می رسد؟

به گزارش یورونیوز، در حالی که دنیا درباره ویروس عامل بیماری کووید-19 بیشتر می داند، اما هنوز درباره تاریخ خاتمه همه گیری سوالات زیادی مطرح می گردد و این موضوع همچنان مبهم است.

با این حال مسئولان سازمان دنیای بهداشت می گویند که دنیا هنوز در میانه همه گیری قرار گرفته است.

برای داشتن تصویر بهتر از آنچه پیش رو است، سازمان دنیای بهداشت در حال مطالعه سطح پادتن های کووید-19 و بعلاوه سطح ایمنی در جوامع مختلف در سراسر دنیا است.

سازمان دنیای بهداشت چند سناریو را در نظر می گیرد: یک: اگر طرح های واکسیناسیون در همین سطح باقی بماند، دو: اگر تغییر در فراوری واکسن ایجاد گردد و سه: اگر کشور ها واقعا بتوانند به واکسن ها دسترسی داشته باشند و برنامه های واکسیناسیون را اجرا نمایند.

سازمان دنیای بهداشت می گوید که در حال آنالیز شرایط تا خاتمه سال 2022 است یعنی زمانی که این نهاد تخمین می زند عرضه گسترده تری از واکسن اتفاق بیفتد.

شماری از واکسن های موثر در برابر بیماری کووید-19 فرایند همه گیری را تغییر و پیامد های شدید بیماری را کاهش داده است.

با این حال طبق داده های محققان دانشگاه آکسفورد بیش از نیمی از جمعیت دنیا هنوز به طور کامل واکسینه نشده اند.

نابرابری در توزیع واکسن، نگرانی اصلی است، زیرا تنها پنج درصد از مردم در کشور های کم عایدی حداقل یک دُز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

دیوید داوودی، اپیدمیولوژیست در دانشکده بهداشت جان هاپکینز در یک نشست خبری در هفته گذشته گفت: تا زمانی که واکسن را به همه کسانیکه مایل به دریافت آن هستند نرسانیم نباید از خاتمه بازی صحبتی به میان آوریم.

وی اضافه نمود: واکسن ها برترین ابزار هستند و برترین ابزار باقی خواهند ماند.

به گفته هوراسیو باخ، کارشناس بیماری های عفونی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، یک حرکت گسترده در واکسیناسیون برای مهار شیوع دنیای بیماری کووید-19 احتیاج است.

او اضافه نمود که ایمنی طولانی مدت و سویه های تازه چالش هایی که در کوشش ها برای واکسیناسیون ایجاد می نماید.

وی تاکید نمود: در آینده درمان ها و نوآوری های ارزان مانند استنشاق آنتی بادی های خنثی نماینده که در حال طی آزمایش های حیوانی است، می توانند بازی را تغییر دهند.

دیوید داوودی با این حال گفت: کووید صفر هرگز اتفاق نخواهد افتاد. وی اضافه نمود: این یک بیماری است که در آینده با ما خواهد بود. قرار است بیاید و برود.

با این حال با افزایش ایمنی موارد بیماری کووید-19 احتمالا در طول زمان خفیف تر می شوند.

این روزها، اروپا شاهد افزایش موارد ابتلا است و در ایالات متحده آمریکا نیز موارد ابتلا به کرونا در طی سه هفته گذشته افزایش یافته است.

در حالی که خاتمه همه گیری قطعی نیست، اما دیوید داوودی گفت دلیلی برای خوش بین بودن وجود دارد، زیرا ثابت شده است که واکسن ها از بیماری شدید، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر جلوگیری می نمایند.

منبع: فرارو

به "آیا همه گیری کرونا به زودی به انتها می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا همه گیری کرونا به زودی به انتها می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید