واکسیناسیون 10 روزه افراد بالای 18 سال

به گزارش وبلاگ ماشین، خبرگزاری خبرنگاران- استاندار تهران جزئیات اقداماتی که در راستای تسریع فرایند واکسیناسیون از روز سه شنبه در استان شروع خواهد شد را تشریح کرد.

واکسیناسیون 10 روزه افراد بالای 18 سال

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ماشین، انوشیروان محسنی بند پی در خاتمه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که امروز (آدینه) به صورت فوق العاده برگزار گردید گفت: ظرف دو هفته اخیر این آمادگی از سوی استانداری تهران و دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران اعلام شد که می توانیم تمهیداتی را اتخاذ کنیم که اندازه واکسیناسیون و مراکز تجمیعی را افزایش دهیم. نهایتا در 24 شهریور ماه معاونت بهداشتی وزارت کشور نامه ای در هفت بند به همه دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ کرد که براساس آن مراکز تجمیعی و تیم های واکسیناتور افزایش یابند و مراکز هم به صورت شبانه روزی فعالیت نمایند.

وی ادامه داد: این اقدامات در راستای این بود که سرعت واکسیناسیون برای افراد بالای 18 سال بیشتر گردد و ظرف یک یا دو هفته این کار به خاتمه برسد. در جلسه امروز از همه فرمانداری ها گزارش اندازه ظرفیت و تعداد تزریق واکسن دریافت شد. همه شهرستان ها اعلام آمادگی کردند که تمام اقدامات برای سرعت بخشی به واکسیناسیون انجام می دهند.

استاندار تهران گفت: از روز سه شنبه و ظرف 10 روز که این اقدامات آغاز خواهد شد، همه افراد هدف، دز اول واکسن را دریافت می نمایند.

به گفته وی، روز گذشته 255 هزار دز واکسن در تهران تزریق شد و قطعا تزریق دز اول و دوم به موازات هم انجام می گردد.

بندپی تاکید نمود: 10 میلیون و 682 هزار جمعیت بالای 18 سال در استان داریم و ما از وزارت بهداشت تقاضا داریم که ثبت نام به وسیله دانشگاه های علوم پزشکی انجام گردد. بعلاوه شرکت هایی مثل ایران خودرو و سایپا اعلام آمادگی کردند که روزانه 10 هزار واکسن به افرادی غیر از جامعه هدف خودشان واکسن تزریق نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "واکسیناسیون 10 روزه افراد بالای 18 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 10 روزه افراد بالای 18 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید