فوائد شیر بادام

به گزارش وبلاگ ماشین، شیر بادام دارای فوائد متعددی است که آن را یک جایگزین مناسب برای شیر معمولی می سازد. این مقاله اطلاعات بیشتری را در این خصوص در اختیارتان قرار می دهد.

فوائد شیر بادام

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

شیر بادام دارای فوائد متعددی است که آن را یک جایگزین مناسب برای شیر معمولی می سازد. این مقاله اطلاعات بیشتری را در این خصوص در اختیارتان قرار می دهد.

شیر بادام عصاره بادام سرشار از پرتئین است و ثابت شده که برای افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز می باشند، بسیار مفید است. شیر بادام در اروپای قرون وسطی و خاور میانه به اسم یک نوشیدنی محبوب به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت. فوائد تغذیه ای بادام، پایین آوردن سطوح قند خون و درمان یبوست را شامل می گردد و این فوائد حتی می توانند با نوشیدن آن بدست آیند. در ادامه تمام فوائد مصرف منظم شیر بادام آورده شده است.

فوائد شیر بادام

عاری از لاکتوز: لاکتوز قند موجود در شیر گاو است. بسیاری از افراد دچار عدم تحمل لاکتوز می باشند و مصرف شیر به وسیله چنین افرادی موجب ناراحتی شکم، نفخ و اسهال در آنها می گردد. از آنجا که شیر بادام از مغز گیاهی یعنی بادام بدست می آید، از اینرو بدست آمده از گیاه بوده و حاوی لاکتوز نمی باشد. بنابراین، در هر زمان می تواند به راحتی جایگزین شیر گاو گردد.

مملو از مواد مغذی ضروری: بادام سرشار از پروتئین و مملو از ویتامین E، مهمیم، روی، سلنیوم، منگنز، پتاسیم، فیبر، آهن، فسفر و کلسیم است. از آنجا که سرشار از فلاونوئیدهای سلامتی بخش است، به کاهش کلسترول LDL (کلسترول بد) یاری کرده و از قلب محافظت می نماید. سطوح بالای ویتامین E وجود آنتی اکسیدانهای قدرتمند را در بدن فراهم می سازد. آنتی اکسیدانها از رشد رادیکالهای آزادی که تعیین شده است موجب بروز سرطان می شوند، جلوگیری می نمایند. شیر بادام حاوی بسیاری از مواد مغذی حیاتی بوده از اینرو برخلاف سایر شیرها، احتیاجی به غنی سازی با ویتامین ها و مواد معدنی ندارد.

کم کالری: کالری کمتر، عدم وجود کلسترول و چربیهای اشباع شده، ازشیر بادام نوشیدنی بسیار سالمی ساخته و برای افرادی که در کوشش جهت کاهش وزن می باشند، مفید است. فوائد سلامتی بخش و هم مقادیر زیاد مواد مغذی موجود در آن سلامتی و تناسب اندام شما را حفظ خواهد نمود.

گزینه ای سالم برای افراد دیابتی: کربوهیدراتهای مصرف شده به وسیله مواد غذایی مختلف به قند شکسته می شوند، در نتیجه محتوای قند موجود در بدن را افزایش می دهند. این شرایط برای افراد دیابتی مطلوب نمی باشد. شیر بادام جایگزین بهتری بجای شیر گاو برای افراد دیابتی است به این علت که از میزان کربوهیدرات و کالری کمتری برخوردار است. بدن قادر است قندها را به طور کامل هضم کرده و جهت انجام عملکرد بهتر به علت ماهیت گلیسمی پایین آن، انرژی کسب نماید.

مفید برای چشم و پوست: وارد نمودن شیر خالص بادام در رژیم غذایی برخورداری از پوست و چشمانی سالم را تضمین می سازد. این شیر حاوی ویتامین E و ویتامین A در مقادیر میانه بوده که وجود آنها جهت حفظ سلامتی پوست و حفظ شرایط خوب چشمان ضروری است به طوری که چشمها قادر خواهند بود به راحتی به تفاوتهای نوری محیط تطبیق پیدا نمایند.

خانگی و خالص: از آنجا که فرد به راحتی می تواند شیر بادام را در خانه و بدون کوشش چندانی تهیه نماید و بعلاوه آن را بدون استفاده از مواد نگهدارنده و افزودنی نگهداری کند، جا دارد که بگوییم مصرف آن بسیار سالم می باشد! ثابت شده است که به منظور افزایش فراوری شیر، به گاوها داروهای آنتی بیوتیک و هورمونهای رشد تزریق می گردد که این خود منجر به بروز واکنشهای آلرژیک و عوارض جانبی مسمومیت زا شده که بعضی از آنها به وخامت بروز انواع خاصی از سرطان است. به منظور جلوگیری از این خطرات، بهتر است که به شیر بادام خانگی که خالص و مغذی است تغییر رویکرد دهید.

با این حال، خاطر نشان می گردد که شیر بادام را نمی توان جایگزین شیر مادر ساخت. گرچه فوائد سلامتی بخش بادم بسیار زیاد است، اما مواد مغذی مورد احتیاج جهت رشد نوزاد را دارا نمی باشد. برای نوزادانی که نسبت به لاکتوز دچار عدم تحمل می باشند، بهتر است در مورد یافتن برترین راه ممکن با پزشک مشورت نمایید. آجیل یا مغزهای گیاهی مانند بادام بعلاوه حاوی گیتروژن می باشند؛ این ماده شناخته شده است که عملکرد غده تیروئید را با ایجاد تداخل در جذب ید، سرکوب می سازد. استفاده از بادام تلخ بایستی با هشدار همراه باشد به این علت که بادام تلخ هنگامی که با آب ترکیب گردد ماده شیمیایی سمی تحت اسم سیانید آزاد می سازد.

طرز تهیه شیر بادام

بادام خام ـ 5ر1 فنجان

آب تصفیه شده ـ 4 فنجان

بادامها را به مدت حداقل 6 تا 8 ساعت در آب بخیسانید. آب آن را گرفته و بادامها را با 4 فنجان آب در مخلوط کن ریخته و تا زمانی که به غلظت شیر مانندی برسد با یکدیگر ترکیب نمایید. آن را از صافی گذرانده تا پوست و دانه های ریز بادام گرفته گردد. می توانید آن را در شیشه بدون هوا در یخچال به مدت 4 تا 5 روز نگهداری کنید. چنانچه تمایل داشته باشید طعم شیرینی داشته باشد آنگاه آن را با میزانی خرمای خیسانده شده در مخلوط کن، به خوبی مخلوط نمایید.

با تهیه بادامهای باکیفیت، نه تنها شیر خوبی بدست می آورید، بلکه از فوائد سلامتی بخش بسیار آن هم برخوردار خواهید شد. و چنانچه نوع ساده و بی مزه آن را دوست ندارید می توانید به آن میزانی شکلات و یا طعم وانیل افزوده تا نوشیدنی سالم خوشمزه ای بدست آورید.

منبع: راسخون

به "فوائد شیر بادام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوائد شیر بادام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید