غذاهایی که درد قاعدگی را افزایش می دهند

به گزارش وبلاگ ماشین، تحقیقات نشان می دهد غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 باعث التهاب می شوند؛ درواقع التهاب عامل اصلی دردهای آزاردهنده قاعدگی است. این در حالی است که مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 معمولاً التهابات را کاهش می دهند.

غذاهایی که درد قاعدگی را افزایش می دهند

به گزارش وبلاگ ماشین، سِرا سانو (Serah Sannoh)، دانشجوی دانشگاه راتگرز، که مشغول مطالعه بر روی پروژه ای تحقیقاتی برای تکمیل کردن سرانجام نامه اش بود، تصمیم گرفت تا تحقیقات خود در خصوص ارتباط میان رژیم غذایی و درد در دوره قاعدگی را بسط و توسعه دهد و نتایج آن را منتشر کند. ضمن اینکه او گفت: یکی از انگیزه هایم برای آنالیز بیشتر این موضوع، دردهایی بود که خودم در دوران عادت ماهانه متحمل می شدم و با این مطالعه سعی کردم تا حدی یکی از علل را ریشه یابی کنم و راه مبارزه با این دردها را بیابم.

امگا 6 دلیل اصلی دردهای قاعدگی است

تحقیقات سانو نشان داد غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 باعث افزایش التهاب می شوند، که عامل اصلی دردهای قاعدگی همین التهابات است، در حالی که رژیم غذاییِ سرشار از غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 باعث کاهش التهاب می گردد.

  • 7 ماده غذایی غنی از امگا 3
  • منابع گیاهی امگا 3 را بشناسید

درد قاعدگی چه زمانی اتفاق می افتد؟

درد قاعدگی که با نام دیسمنوره (dysmenorrhea) نیز شناخته می گردد، زمانی ایجاد می گردد که ماهیچه های رحم منقبض می شوند. پروستاگلاندین ها (Prostaglandin)، مواد شیمیایی دخیل در واکنش های التهابی، شرایط را بدتر می نمایند و درد را شدت می بخشند. دیسمنوره اولیه معمولاً در پی تأثیر این عوامل شیمیایی طبیعی موجود در بدن، یعنی پروستاگلاندین ها، به وجود می آید؛ این مواد در دیواره رحم ساخته می شوند.

معمولاً این درد درست قبل از آغاز قاعدگی و همزمان با افزایش پروستاگلاندین ها ایجاد می گردد. روز اول پریود، مقدار پروستاگلاندین ها بالاست ولی با ادامه پریود و ریزش دیواره رحم، مقدار آن ها کم شده و درد نیز کاهش می یابد.

سانو که اکنون دانشجوی پزشکی است، گفت: من به خانم های جوان پیشنهاد می کنم در سبک زندگی، رژیم و عادات غذایی خود یک بازنگری داشته باشند و ببینند آیا ضروری است تغییری در آن ایجاد گردد تا بتواند به بهبود دردهای زنانه یاری کند یا خیر.

غذاهای دردسرساز در دوره قاعدگی کدامند؟

غذاهایی که سانو در تحقیقات خود، آن ها را با عنوان غذاهای مشکل ساز یاد کرد، از غذاهای پرطرفدار و محبوب هستند، از جمله گوشت قرمز، شکر و شیرینی جات، نمک، لبنیات، قهوه و روغن ها؛ که این مواد غذایی، غنی از اسیدهای چرب امگا 6 هستند.

او می گوید: رژیم غذایی آمریکایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 است. این تحقیق به نوعی نشان می دهد افرادی که تابع رژیم گیاهخواری هستند، کمترین مقدار التهاب را خواهند داشت.

سانو گفت: در حالی که 90 درصد از دختران نوجوان درد قاعدگی را اغلب تجربه می نمایند، اما بسیاری از آنها در پی درمان نیستند تا این معضل را برای همواره ریشه یابی نمایند!

این محقق اظهار کرد: رژیم غذایی مستقیماً بر سلامتی تأثیر می گذارد، اما مردم اغلب این مسئله را نادیده می گیرند و گاهی اوقات افراد فقط دنبال درمان های شیمیایی هستند و می پرسند آیا برای برطرف این قبیل مسائل، دارویی وجود دارد که مصرف نمایند یا خیر! البته این موضوع به خودیِ خود ضرری ندارد، اما بهتر است از وابستگی دارویی پرهیز کنید و کوشش کنید با روش های طبیعی و بی خطر، اعم از تغییر سبک زندگی، این دردهای آزاردهنده را کنترل کنید؛ چرا که انتخاب این راه به شما یاری خواهد نمود تا سلامت خود را به طور کلی بهبود ببخشید.

در آخر او اضافه نمود: من معتقدم که این شیوه می تواند برای همه سنین مناسب باشد و اعمال گردد.

  • خوراکی هایی که برای کم کردن درد قاعدگی مفیدند
منبع: همشهری آنلاین

به "غذاهایی که درد قاعدگی را افزایش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهایی که درد قاعدگی را افزایش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید