زندگی 1.5 میلیون تهرانی در خانه های فرسوه

به گزارش وبلاگ ماشین، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در طول تاریخ، تمام بلایای طبیعی در ایران رخ داده است گفت: 1.5 میلیون نفر از جمعیت تهران در 206 هزار پلاک فرسوده زندگی می نمایند.

زندگی 1.5 میلیون تهرانی در خانه های فرسوه

به گزارش ایسنا، خلیل محبت خواه امروز 5 دی ماه همزمان با نوزدهمین سالروز زلزله بم و روز ایمنی در آیین انتهای پویش بم سفیر نوسازی برای ایران قوی اظهار کرد: کشور ما از جمله کشورهایی است که تمام بلایای طبیعی در آن رخ داده و متاسفانه بعد از هر اتفاقی تمامی مسئولان و مدیران شهری غافلگیر شده و در پی راه چاره و چاره هستند؛ در صورتی که رکن اول مدیریت بحران اتفاقات پیش گیرانه قبل از حادثه است.

وی اضافه کرد: در استان تهران در مجموع از ابتدای سال تا به امروز 3780 فقره پرونده در بافتهای فرسوده تشکیل شده به بانکهای عامل معرفی شده و منجر به پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات شده است بعلاوه سایر موارد نیز تا انتها سال پرداخت خواهد شد لذا از تمامی دستگاههای متولی امر مخصوصا شهرداریها می خواهیم نسبت به تهیه و تخصیص بسته های حمایتی و تشویقی ، انجام تخفیفات و ضرورت تدوین در مطالعات و شناسایی منطقه ها ناکارآمد شهری کوشش خود را مضاعف نمایند تا بتوانیم بستر مناسبی برای تشویق مالکین حقیقی و حقوقی و سرمایه گذاری در بافتهای فرسوده مهیا کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به ظرفیت نهضت ملی مسکن در حوزه باز آفرینی گفت: ضروری است شهرداران از قانون جهش فراوری مسکن استفاده نمایند؛ چرا که مشکلاتی در شهرهای استان تهران از جمله شهرهایی با املاک گسترده اوقافی و یا قولنامه ای مثل (شهر قدس ، گلستان و نصیر شهر) وجود دارد. متاسفانه این شهرها نمی توانند از تسهیلات بانکی به علت وقفی و قولنامه ای بدون پلاکها استفاده نمایند. لذا امیدواریم شهرداران ظرفیت ماده 9 قانون بهسازی و احیاء بافت های فرسوده را به کار بگیرند و تشکیل کارگروه ثبت اسناد و املاک را هر چه سریعتر ذیل ستادهای بازآفرینی شهرستانها فعال و احیاء نمایند.

به گفته محبت خواه باید تمام سعی و کوشش خود را معطوف به بالا بردن کیفیت زندگی مردم کنیم و تمامی طرحهایی که در جهت توسعه و عمران شهری تعریف می شوند با هماهنگی و همراهی و تشریک مساعی مردمی سرعت بگیرد.

وی اظهار داشت: به مناسبت پنجم دی ماه سالروز زلزله بم طی سه روز متوالی در قدس، ورامین و تهران همایش سفیران نوسازی بم برای ایران قوی برگزار شده است. این سلسله نشست های تخصصی با عنوان آموزه های زلزله بم با حضور مدیران و مسوولان شهری با استقبال خوبی هم روبرو بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، هدف از برگزاری این جلسات را اانتقال آموزه های زلزله بم با هدف ترویج فرهنگ نوسازی، بهسازی و مقاوم سازی واحدهای فرسوده و لرزان در شهرها و محلات هدف عنوان نمود.

منبع: فرارو

به "زندگی 1.5 میلیون تهرانی در خانه های فرسوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی 1.5 میلیون تهرانی در خانه های فرسوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید