رشد فزاینده تعهدات خیرین مدرسه ساز در 4 سال اخیر

به گزارش وبلاگ ماشین، تهران (پانا) - رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، گفت تعهدات خیرین مدرسه ساز در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز، به بیش از 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

رشد فزاینده تعهدات خیرین مدرسه ساز در 4 سال اخیر

مهراله رخشانی مهر، در نشست صمیمانه وزیر آموزش و پرورش با خیرین مدرسه ساز که در دفتر وزارتی برگزار گردید، اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز از حامیان مجموعه آموزش و پرورش و دغدغه مند دانش آموزان کشورمان هستند که در این راه مقدس حضور فعالی دارند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اندازه تعهدات خیرین مدرسه ساز در سال های اخیر، گفت: 23 سال پیش که مجموعه خیرین مدرسه ساز فعالیت خود را آغاز کردند، اندازه تعهدات آنها حدود 17 میلیارد تومان ثبت شده است، اما امروز به همت و مدد این نیک اندیشان بزرگ، اندازه تعهدات خیرین در امسال به بیش از 3 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: در طی حدود یک دهه اندازه تعهدات خیرین مدرسه ساز رقم ثابتی داشته است و تصور همگان بر ادامه فرایند قبلی و یا کاهش اندازه تعهدات خیرین بود، اما تعهدات خیرین نیک اندیش در چهار سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است به طوری که از هزار و 200 میلیارد تومان به بیش از 3 هزار میلیارد تومان رسید.

رخشانی مهر با بیان این که طرح تحولی آجر به آجر در راستای جذب مشارکت های خُرد مردمی از سال گذشته آغاز شده است، اعلام نمود: در مجموع چهار پویش مختلف ذیل برنامه تحولی آجر به آجر اجرایی شده است که تا به امروز بیش از 1.5 میلیون نفر از مردم که غالبا دانش آموزان هستند در امر مدرسه سازی مشارکت کردند.

وی افزود: در طرح آجر به آجر موضوع تعداد افرادی که در این امر حسنه مشارکت دارند اهمیت بسزایی دارد و اندازه مبالغ دریافتی که از 1000 یا 10 هزار تومان آغاز می گردد، لذا ترویج فرهنگ مدرسه سازی در این امر مورد توجه نهاده شد که توفیقاتی هم در این راه حاصل شده است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اقداماتی که خیرین در امر مدرسه سازی انجام داده اند، مطرح نمود: خیرین، در زمان ها و مقاطع حساس همیشه پشتیبان امر مدرسه سازی بوده و هستند و در مقاطعی که بعضی استان ها با زلزله و سیل روبرو شدند، در راستای بازسازی مدارس در آن منطقه ها از هیچ کوششی فروگذار نبودند.

وی در خاتمه از همراهی تمامی خیرین حقیقی و حقوقی و مجامع خیرین مدرسه ساز استانی که مشارکت قابل توجه ای در امر مدرسه سازی دارند، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رشد فزاینده تعهدات خیرین مدرسه ساز در 4 سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد فزاینده تعهدات خیرین مدرسه ساز در 4 سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید