علت مخالفت مجلس با افزایش سن بازنشستگی

به گزارش وبلاگ ماشین، تهران (پانا) - پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه 1401 واکنش های متفاوت کارشناسان را برانگیخته است.

علت مخالفت مجلس با افزایش سن بازنشستگی

دولت لایحه بودجه سال 1401 را روز یکشنبه 21 آذرماه امسال به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. در ماده ای از این لایحه به موضوع افزایش دو ساله سنوات بازنشستگی اشاره شده بود که البته گفته می گردد فقط کارکنان دولت مشمول افزایش دو ساله سنوات بازنشستگی هستند اما این مساله با واکنش های بسیاری از سوی متخصصان و کارشناسان بازنشستگی و کارگری روبه رو شده است که این واکنش ها همچنان ادامه دارد.

صاحب نظران اقتصادی معتقدند برای برطرف ناترازی اقتصادی صندوق های بازنشستگی باید سن بازنشستگی افزایش یابد و بعلاوه ساختار صندوق های بازنشستگی نیز تغییر کند. در عین حال بیشتر نمایندگان مجلس که با این بند از لایحه بودجه مخالف هستند معتقدند این پیشنهاد باید کارشناسانه و دقیق آنالیز گردد.

فاطمه محمدبیگی، عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا درباره افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه 1401 اظهار کرد: در لایحه بودجه 1401 حداقل و حدبیشتر بازنشستگی به هر اندازه سابقه خدمت در صندوق سازمان تامین اجتماعی دو سال افزایش می یابد. برای این موضوع هم دلایل متفاوتی از جمله ورشکستگی صندوق های بازنشستگی مطرح شده است در صورتی که نباید فقط به خاطر ورشکستگی این صندوق ها عدالت را زیر سوال برد.

افزایش سن بازنشستگی نیازمند تصمیم گیری کارشناسی است

وی گفت: افزایش سن بازنشستگی نیازمند تصمیم گیری کارشناسی است و باید همه جوانب آن سنجیده گردد که به نظر می رسد این اتفاق نیفتاده و باید متخصصان و کارشناسان حوزه کارگری و بازنشستگی این مساله را آسیب شناسی نمایند.

این عضو فراکسیون کارگری مجلس اضافه کرد: افزایش سن بازنشستگی و محاسبه حقوق بازنشستگی براساس میانه حقوق سه سال آخر زمان اشتغال، در شرایط فعلی به صلاح نیست و اگر این قانون اجرا گردد تبعات خواهد داشت زیرا مردم در شرایط سختی از نظر اقتصادی و معیشتی قرار دارند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تبعات تصویب این تبصره گفت: در شرایط فعلی اگر دو سال به سن بازنشستگی اضافه گردد، آثار منفی خواهد داشت و با نارضایتی مردم به ویژه کارکنانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، روبه رو می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "علت مخالفت مجلس با افزایش سن بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت مخالفت مجلس با افزایش سن بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید