از مشکل مالیاتی و بی پولی تا انتقاد ورزشکاران و مدیریت عجیب، سُنبه دوومیدانی زور ندارد

به گزارش وبلاگ ماشین، شرایط نه چندان مطلوب فدراسیون دوومیدانی باعث شده شرایط عجیبی در اعزام ملی پوشان به مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا به وجود بیاید.

از مشکل مالیاتی و بی پولی تا انتقاد ورزشکاران و مدیریت عجیب، سُنبه دوومیدانی زور ندارد

به گزارش خبرنگار ورزشی وبلاگ ماشین، دوومیدانی ایران در آستانه اعزام ملی پوشان به مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا با شرایط عجیبی روبرو شده است که بخشی از آن مربوط به مدیریت های گذشته و بخشی دیگر نیز مرتبط با مدیریت کنونی فدراسیون این رشته است.

اعزام به قهرمانی آسیا در بهمن ماه

نهمین دوره رقابت های دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا طی روزهای 22 تا 25 بهمن ماه به میزبانی شهر نورسلطان در کشور قزاقستان برگزار می شود. به همین منظور از سوی کنفدراسیون دوومیدانی آسیا، برای ایران پنج سهمیه رایگان در نظر گرفته است. در واقع هزینه های مربوط به این پنج سهمیه رایگان خواهد بود. به جز این، اگر نفرات بیشتری در لیست اعزام قرار بگیرند، هزینه های آنها بر عهده فدراسیون خواهد بود.

فدراسیون ایران برای انتخاب نفرات اعزامی به قزاقستان، یک ورودی در ماده های مختلف مشخص و گفت هر کسی بتواند به این حدنصاب ها دست یابد، در لیست اعزام قرار خواهد گرفت. برای رسیدن به این حدنصاب ها، ورزشکاران باید در رقابت های داخل سالن قهرمانی باشگاه های کشور طی روزهای 13 و 14 دی ماه در دو بخش بانوان (صبح) و آقایان (عصر) به میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران شرکت کنند.

پای مشکل مالیاتی، بیخ گلوی فدراسیون

در حالی که کمتر از 2 ماه تا آغاز این رویداد به جای مانده، فدراسیون دوومیدانی با مشکل مالی روبرو شده است. ماجرا از این قرار است که به گفته مسئولان فدراسیون، مالیات این نهاد مربوط به سال 91 به بعد که مبلغی در حدود 3.7 میلیارد تومان می شود، پرداخت نشده بود که 2 میلیارد از آن اصل مالیات و 1.7 میلیارد تومان نیز جریمه است. با توجه به عدم پرداخت این پول، سازمان امور مالیاتی نزدیک به 800 میلیون تومان از حساب فدراسیون برداشت کرد و بابت مابقی نیز چندین چک که گفته می شود هر کدام به مبلغ 200 میلیون تومان است، از فدراسیون گرفته شد. حتی طی روزهای گذشته نیز خبری مبنی بر مسدود شدن رئیس فدراسیون نیز شنیده شد که ظاهراً پس از برداشت پول از حساب و دادن چک، این مشکل برطرف شده است.

اعزام بزرگترین کاروان به ازبکستان و حالا بی پولی در آستانه مسابقاتی بزرگ

اوایل مهر ماه امسال بود که فدراسیون دوومیدانی اقدام به اعزام بزرگترین کاروان ایران رشته در تاریخ به مسابقات قهرمانی آسیای میانه در ازبکستان کرد. در این کاروان 35 ورزشکار در رده سنی نوجوانان و جوانان به همراه 5 مسئول و مربی حضور داشتند. قطعاً توجه به ورزشکاران رده های سنی اتفاق بسیار خوبی است که باید ارزشمند شمرده شود، اما به نظر می رسد مسئولان فدراسیون می توانستند با توجه به مسائلی که وجود دارد و همچنین در پیش بودن مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا، تصمیمات بهتری را بگیرند تا بی پولی، بهانه ای برای عدم اعزام نشود. در واقع شاید اگر مدیریت بهتری در این ماجرا انجام می شود و یک آینده نگری صورت می گرفت، نیازی نبود که همه کمک های اسپانسر معطوف به یک بخش باشد.

به هر حال ورزشکاران زیادی هستند که با هدف شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا تمرین و تلاش می کنند و شاید اوضاع مالی کنونی فدراسیون، رویای آنها را بر باد بدهد. باید به این نکته نیز اشاره کرد که ایران در دوره قبلی این مسابقات که در تهران نیز برگزار گشت، با 5 طلا، 9 نقره و 10 برنز به مقام نایب قهرمانی رسید.

سُنبه ای که در وزارت ورزش زور ندارد؛ کاراته 100 نفر، دوومیدانی 10 نفر

موضوع بعدی که باید به آن اشاره کرد، تعداد سهمیه های اختصاص یافته برای اعزام به مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا است. طبق آنچه که شورای برون مرزی وزارت ورزش مصوب شده، نهایتاً 10 دوومیدانی کار می توانند در لیست اعزام به این مسابقات قرار بگیرند. این در حالی است که در دوره های قبلی نفراتی به مراتب بیشتر از کشورمان در این رویداد حضور داشتند. وزارت ورزش از فدراسیون خواسته تا تمرکز و حواس خود را معطوف به حضور قدرتمند در بازی های آسیایی 2022 هانگژو کند. بر همین اساس نیز باید بخشی از بودجه برای برگزاری مطلوب تر و بهتر تمرینات ذخیره شود تا طی ماه های آینده و تا زمان اعزام به هانگژو، مسائل مالی به مراتب کمتری به وجود بیاید.

درباره اعزام کم تعداد دوومیدانی کاران باید مطرح نمود که کاروان کاراته ایران با 100 ورزشکار در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان شرکت کرد، اما برای کاروان دوومیدانی که باید دو ماه دیگر راهی همین کشور شود، تنها 10 سهمیه در نظر گرفته شده است.

آنچه در این ماجرا به نظر می رسد، این است که مسئولان فدراسیون توان کافی برای متقاعد کردن مسئولان وزارت ورزش را در چنین اعزامی ندارند. اگر چنین شرایطی وجود داشت، قطعاً تعداد بیشتری می توانستند در لیست اعزام قرار بگیرند و در نورسلطان مدال آور باشند. در واقع سُنبه دوومیدانی زور کافی را ندارد و در شرایطی که فدراسیون همسایه اش در مجموعه ورزشی شهید کشوری (فدراسیون کاراته) کاروانی بزرگ را اعزام کرده، باید نگاهی حسرت بار به اتفاقات داشته باشد.

نقدهای که این بار به حق است

حدنصاب هایی که برای ورود به تیم ملی از سوی مسئولان فدراسیون در نظر گرفته شده، با انتقاد ورزشکاران روبرو شده است. نمونه این نقدها رضا قاسمی است؛ ورزشکارانی که در گذشته مدال آور بوده، اما این بار به نظر می رسد با توجه به رکوردهای اعزام شده و شرایط بدنی و تمرینی، عطای اعزام به قزاقستان را به لقایش ببخشد؛ اتفاقاتی که برای بسکمک دیگر از دوومیدانی کاران نیز رقم خواهد خورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "از مشکل مالیاتی و بی پولی تا انتقاد ورزشکاران و مدیریت عجیب، سُنبه دوومیدانی زور ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از مشکل مالیاتی و بی پولی تا انتقاد ورزشکاران و مدیریت عجیب، سُنبه دوومیدانی زور ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید