دسترسی به خدمات دولتی برای کسب وکار های خصوصی تسهیل می گردد

به گزارش وبلاگ ماشین، با توجه به آنکه دسترسی کسب وکار های خصوصی به زیرساخت های دولتی و ملی از اصول توسعه است، معاونت علمی فهرستی از خدمات دولتی مورد احتیاج آن ها را تهیه و در اختیارشان قرار می دهد.

دسترسی به خدمات دولتی برای کسب وکار های خصوصی تسهیل می گردد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ ماشین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور؛ از آن جایی که تسهیل دسترسی کسب وکار های خصوصی به زیرساخت ها و پایگاه های داده دولتی و ملی از اصول توسعه است، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری میخواهد فهرستی از خدمات دولتی مورد احتیاج کسب وکار های خصوصی را تهیه و در اختیار آن ها قرار دهد.

چند سالی است که نقش کسب و کار های غیر دولتی در رونق مالی کشور نمایان تر شده و این موضوع با همدلی و همراهی دولتی ها با بخش خصوصی جلوه بیشتری یافته است. بر همین اساس هم شناسایی و معرفی خدمات دولتی قابل ارائه به کسب و کار های مبتنی بر سرمایه گذاری های شخصی و غیر دولتی در کشور یک ضرورت است.

به همین دلیل ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور درصدد برآمده اند تا با تهیه فهرستی از خدمات دولتی مورد احتیاج کسب وکار های خصوصی، نقشی تاثیرگذار در تسریع هماهنگی بین دو بخش و جهش توسعه و فراوری ایفا نمایند.

قرار بر این است که فهرست خدمات دولتی و عمومی مورد احتیاج کسب وکار های خصوصی در قالب Api تهیه شده و در دسترس بخش خصوصی قرار گیرد.

نهاد ها و سازمان های دولتی برای مشارکت در این طرح می توانند به آدرس اینترنتی https://ictc.isti.ir/ مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دسترسی به خدمات دولتی برای کسب وکار های خصوصی تسهیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی به خدمات دولتی برای کسب وکار های خصوصی تسهیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید