صادرات تجهیزات ایرانی در حوزه های فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی

به گزارش وبلاگ ماشین، امیرحسین میرآبادی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره دستاوردها و همکاری های مشترک علمی و فناوری به کشور ونزوئلا در سفر اخیر رئیس جمهور شرح داد و گفت: یکی از بحث های جدی دولت در تعاملات بین المللی محور علم و فناوری است و در سفرهایی که به ویژه رئیس جمهور به کشورهای مختلف دارند، علم و فناوری به صورت واضح، معین و پررنگ مطرح می گردد و خیلی ظرفیت های خوبی برای توسعه تعاملات علمی و فناوری ایجاد شده است.

صادرات تجهیزات ایرانی در حوزه های فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی

ساخت یک مرکز همودیالیز با تجهیزات ایرانی در ونزوئلا

وی اضافه کرد: در سفر به ونزوئلا اتفاقات خوبی افتاد؛ شرکت دانش بنیان ایرانی که فراوری نماینده دستگاه همودیالیز است، چند نمونه از محصولات خود را ارسال نموده بودند و فرایند ثبت این دستگاه ها در این کشور آغاز شده و قرار است بعد از تأیید، یک مرکز همودیالیز 50 تخت خوابی با تجهیزات ایرانی و ساخت شرکت های دانش بنیان در ونزوئلا ایجاد گردد.

راه اندازی خط مونتاژ دستگاه همودیالیز در ونزوئلا

رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بین ایران و ونزوئلا برای راه اندازی خط مونتاژ دستگاه همودیالیز با ظرفیت فراوری هزار دستگاه در سال توافق شد، گفت: قرار شد فراوری این محصول هم ونزوئلا و هم منطقه آمریکای لاتین را پوشش دهد.

صادرات تجهیزات و خدمات دانش بنیان های ایرانی در حوزه فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی

میرآبادی اضافه کرد: انعقاد چندین قرار داد در حوزه ایجاد ایستگاه های توزیع گاز، تجهیزات مخابراتی، فیبر نوری و مبدل های حرارتی به ارزش 90 میلیون دلار از دیگر دستاوردهای این سفر به شمار می رود و قرار شد در حوزه های مذکور، صادرات تجهیزات و خدمات شرکت های دانش بنیان را داشته باشیم.

مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران و ونزوئلا راه اندازی می گردد

وی بیان نمود: یکی دیگر از مصوباتی که داشتیم، ایجاد مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران و ونزوئلا بود که محل این مرکز را به مدت 20 سال دولت ونزوئلا به معاونت علمی اختصاص داده و ما سندش را در همین سفر بین مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری ایران و معاونت علم و فناوری ونزوئلا تنظیم کردیم و قرار است در این مرکز، شرکت های دانش بنیان ایرانی دفاتری داشته باشند و یا از ظرفیت نمایشگاهی آنجا استفاده نمایند و بتوانند از این ظرفیت برای فراوری بعضی محصولات استفاده نمایند.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تحقیق و توسعه مشترک، توسعه بازار و فراوری مشترک در ونزوئلا، رشد پروژه های علمی، سرمایه گذاری های مخاطره پذیر مبتنی بر فناوری را از اهداف مشترک بین دو کشور در مرکز نوآوری و فناوری ایران و ونزوئلا مطرح کرد.

همکاری سازمان یافته بین پارک پردیس با پارک علم و فناوری ونزوئلا

وی همکاری مشترک و سازمان یافته بین پارک فناوری پردیس با پارک علم و فناوری ونزوئلا را از دیگر موارد مطرح شده در سفر رئیس جمهور به این کشور برشمرد و گفت: بعلاوه رئیس جمهور ونزوئلا از رئیس جمهور ایران درخواست کرد که مدل های توسعه زیست بوم فناوری را در اختیار آنها بگذاریم .

منبع: خبرگزاری مهر

به "صادرات تجهیزات ایرانی در حوزه های فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات تجهیزات ایرانی در حوزه های فیبرنوری و تجهیزات مخابراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید