خبرنگاران بخشی از ماسک و لباس بیمارستانی کشور تهیه می شود

به گزارش وبلاگ ماشین، تهران - خبرنگاران - دبیر کارگروه ساماندهی مد ولباس کشور از امضای تفاهم نامه کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای عالی برندها خبر داد و گفت: براساس این تفاهمنامه بخشی از لباس ایزوله و ماسک مورد نیاز کشور و به ویژه بیمارستان ها و مراکز درمانی تهیه و تامین خواهد شد.

خبرنگاران بخشی از ماسک و لباس بیمارستانی کشور تهیه می شود

سیده مرضیه شفاپور عصر چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی و هنری وبلاگ ماشین با اشاره به جزئیات این تفاهمنامه و نیاز کشور در این برهه حساس مقابله با شیوع ویروس و بیماری کرونا، گفت: مقرر شد با حمایت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دولت و همچنین شورای عالی برندها کار تولید ماسک و گان(لباس های ایزوله مخصوص بیمارستانی) را با بیش از 35 کارگاه برعهده بگیرد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه تمامی صفر تا صد همکاری اعضای شورای عالی برندها به صورت دلی و خودش است و بابت همکاری و فعالیت خود هیچگونه وجهی از وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی دریافت نمی کنند.

شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که در هنگام تهیه این مصاحبه در حال سرکشی از کارگاه های در حال فعالیت تولید ماسک و لباس بود، به دیدار روز گذشته اعضا و کنندگان برندهای کشور با سید عباس صالحی اشاره کرد و گفت: اعضای این گروه نیاز به حمایت داشت که خوشبختانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت همه جانبه این وزارتخانه از آنها تاکید کرد.

به گفته شفاپور، از آنجائیکه فعالیت و تلاش این گروه به صورت خود جوش است در بازدید و سرکشی از کارگاه ها مشاهده کردم که پارچه های برش داده شده مخصوص شب عید را همگی کنار گذاشته و تنها به تولید ماسک و لباس بیمارستانی اقدام می کنند که این عمل آنها واقعا جای تقدیر دارد.

مفاد تفاهمنامه

دبیرکارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در ادامه با اشاره به مفاد تفاهمنامه امضا شده ،گفت: امروز رییس هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت، برای استانداردسازی مواد اولیه و فرایند ایزوله، با کارگروه ساماندهی تفاهم کردند.

1- مواد اولیه و فرایند کار، از این پس با استانداردهای وزارت بهداشت خواهد بود

2- استریل و ایزوله تولیدات را خودشان انجام می دهند و تولید کننده نگرانی نخواهد داشت.

3- توزیع در نقاطی صورت خواهد گرفت که نیاز شدید وجود دارد.

شاهرخ جعفری کننده اعضای شورای عالی برندها هم دراین زمینه به وبلاگ ماشین، گفت: از دو هفته پیش شورا با تصمیم گیری اعضا کار تولید ماسک و گان را آغاز کرد، در ابتدا تنها با دو کارگاه کار را آغاز کردیم اما خوشبختانه بعد از ده روز تعداد کارگاه به 35 مجموعه ارتقا پیدا کرد.

وی ادامه داد: امروز کارگاه های درگیر با این موضوع به ظرفیت تولید 45 هزار ماسک و 20هزار گان در روز رسیده اند، این فرایند تا زمانی که مواد اولیه موجود باشد ادامه خواهد داشت، در این امر نیز برندها و خیرین مشترکا حضور دارند.

کننده شورای عالی برندها گفت: خوشبختانه مشکل برای تهیه پارچه حل شده است، اما این روزها به دلیل نبود قانون مناسبی برای کار کارگاه در ایام بحران و تعطیلی تمامی مراکز در ایام شیوع ویروس کرونا با مشکل غیرقانونی بودن فعالیت کارگاه ها روبرو هستیم، همچنین تامین الکل و اتانول برای ضدعفونی کردن کارگاه و کارگران از دیگر مسائل موجود است.

جعفری شرح داد: همانطور که پرستاران و پزشکان مدافعان سلامت هستند امروز جامعه پوشاک کشور هم که متشکل از تعداد انبوهی از کارگران در بخش های مختلف است در صف مقدم سلامت قرار گرفته و تمام کارگران با تلاش شبانه روزی و بدون دریافت حقوقی تمام توان خود را برای تولید لباس و لوازم بهداشتی گذاشته و در بیشتر شهرها بدون در نظر دریافت ایام تعطیل با توان بیشتر کار خود را ادامه می دهند.

وی در پایان گفت: امروز نزدیک به هزار کارگر درگیر موضوع تولید گان و ماسک هستند، برندها در صفحه ای جدا و حتی صفحات شخصی خود تلاش کارگران را به تصویر کشیدند، اما خواستاریم دستگاه های مربوط چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به خصوص صدا و سیما تلاش بی وقفه این کارگران را به تصویر بکشند تا انگیزه مضاعفی برای کارگران ایجاد شود و همچنین کسانی که از این موضوع اطلاع ندارند پای کار بیایند، پیش بینی می کنیم در صورت دیده شدن عملکرد این قشر تعداد کارگران بالا رفته و بتوانیم به تولید روزانه 100هزار گان و ماسک برسیم.

لباس صرفا یک پوشاک عام نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شرایط حساس کشور در مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: اینکه لباس چگونه می تواند با حوزه های خاص به ویژه حوزه های بهداشتی و درمانی ارتباط برقرار کند نشان داد که لباس صرفا یک پوشاک عام نیست، امروز ظرفیت پوشاک کشور در یک فاصله کوتاه در اختیار بهداشت کشور قرار گرفته و برای آینده هم می توان به ارتباط لباس و حوزه بهداشت فکر کرد.

سید عباس صالحی عصر سه شنبه در دیدار با اعضای شورای عالی برندهای کشور با اشاره به اینکه پیش از بحران شیوع کرونا در کشور موضوع لباس به عنوان یک نیاز اولیه دیده می شد اما با همه مسائل و مسائلی که کرونا برای کشور داشته و دارد فرصت ها و دریچه هایی را برای کشور باز می کند که در آینده شاهد آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: اینکه لباس چگونه می تواند با حوزه های خاص به ویژه حوزه های بهداشتی و درمانی ارتباط برقرار کند نشان داد که لباس صرفا یک پوشاک عام نیست، امروز ظرفیت پوشاک کشور در یک فاصله کوتاه در اختیار بهداشت کشور قرار گرفته و برای آینده هم می توان به ارتباط لباس و حوزه بهداشت فکر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به امضای تفاهم نامه میان شورای عالی برندها و بنیاد ملی مد و لباس گفت: این تفاهم نامه طی روزهای آینده با سرعت امضا خواهد شد تا از این طریق بخشی از نیازهای کارگاه ها برطرف شود.

صالحی یادآور شد: لازم است از این ایامی که در آن هستیم یک گزارش مستند خوب تهیه شود، باید فضای مستند قابل عرضه تولید کرد تا عملا ظرفیت شورای عالی برندها و مجموعه پوشاک کشور و همچنین فضای تعاون اجتماعی نمایان شود.

وی اضافه نمود: کارگرها باید اطمینان خاطر بیشتری از نظر پروتکل داشته باشند که این نیاز در ستاد ملی مبارزه با کرونا یا معاونت حقوقی وزاتخانه متبوع پیگیری خواهد شد تا ممنوعیت کار کردن کارگاه در ایام شیوع کرونا برطرف شود.

کرونا و آخرین اطلاعات پیرامون آن

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تا به امروز 17 هزار و 361 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و 135 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 5 هزار و 710 نفر نیز بهبود یافته اند.

علیرضا رئیسی روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان نمود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، 1192 مورد جدید ابتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 17 هزار و 361 نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه 5710 نفر از بیماران کووید 19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه با جان باختن 147 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1135 نفر رسید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره موارد جدید بیماران کووید 19 در کشور به تفکیک استان ها گفت: تهران 213 نفر، قم 22 نفر، گیلان 21 نفر، اصفهان 162 نفر، البرز 76 نفر، مازندران 61 نفر، مرکزی 23 نفر، قزوین 53 نفر، سمنان 60 نفر، گلستان 20 نفر، خراسان رضوی 30 نفر، فارس 60 نفر، لرستان 39 نفر، آذربایجان شرقی 84 نفر، خوزستان 28 نفر، یزد 45 نفر، زنجان 20 نفر، کردستان 22 نفر، اردبیل 10 نفر، کرمانشاه 7 نفر، کرمان 11 نفر، همدان 13 نفر، سیستان و بلوچستان 6 نفر، هرمزگان 12 نفر، خراسان جنوبی 21 نفر، چهارمحال و بختیاری 4 نفر، ایلام 10 نفر، آذربایجان غربی 42 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 13 نفر، بوشهر 4 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بخشی از ماسک و لباس بیمارستانی کشور تهیه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بخشی از ماسک و لباس بیمارستانی کشور تهیه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید