ترویج فرهنگ حفظ مواریث از طریق فعالان فرهنگ و هنر

به گزارش وبلاگ ماشین، علاقه مندی فعالان فرهنگ و هنر به حفظ و نگهداری میراث فرهنگی باعث می شود تا آنها با ترویج فرهنگ حفظ و حمایت از این منابع بزرگ، در آینده فرهنگی و مالی کشور تاثیرگذار باشند.

ترویج فرهنگ حفظ مواریث از طریق فعالان فرهنگ و هنر

به گزارش وبلاگ ماشین محبوبه کاظمی دولابی توسعه گر فرهنگی یادداشتی نوشته و در آن به این سوال جواب داد که آیا بدون حمایت فعالان فرهنگی و هنری توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر امکان پذیر است.

در این یادداشت آمده است: بدون شک، حمایت و فعالیت تخصصی فعالین فرهنگی و هنری بسیار مهم است و می تواند به توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر کمک کند. این افراد با تدوین برنامه های خلاقانه برای ارائه آثار هنری و فرهنگی، می توانند علاوه بر اشتغالزایی در حوزه فرهنگ و هنر به ترویج ارزش ها و ایده های مثبت در جامعه کمک کنند و تغییرات مثبتی در جامعه به وجود آورند.

همچنین، با احیای میراث فرهنگی، به حفظ تاریخ و هویت و تمدن کشور کمک کنند و در عین حال به توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر اصالت محور و هویت بنیان نیز کمک می کنند.

با ارائه آثار هنری و فرهنگی، فعالین فرهنگی و هنری می توانند در بالا بردن سطح فرهنگی جامعه مؤثر باشند و تغییرات مثبتی در نگرش جامعه به میراث فرهنگی به وجود آورند. آثار هنری و فرهنگی می توانند به عنوان سفیران میراث و تمدن ایرانی و اسلامی با ترویج ارزش ها و ایده های مثبت، تفاهم و همبستگی بین افراد را افزایش دهند و به حفظ تنوع فرهنگی کمک کنند.

علاقه مندی فعالین فرهنگی و هنری به حفظ و نگهداری میراث فرهنگی باعث می شود تا آنها با احیای میراث فرهنگی و با ترویج فرهنگ حفظ و حمایت از این منابع بزرگ فرهنگی، در آینده فرهنگی و مالی کشور تأثیرگذار باشند و به حفظ تاریخ و هویت ملی کمک کنند.

توسعه اقتصاد مردمی هنر و فرهنگ نیز از جمله مهمترین انگیزه های فعالین فرهنگی و هنری است که می بایست دولت در جهت حفظ و افزایش این انگیزه های ارزشمند بکوشد.

این افراد خلاق و کارآفرین معتقدند که با ایجاد فرصت های شغلی در این حوزه، می توان به رشد و پیشرفت مالی کشور کمک کرد.

توسعه اقتصاد صنعت هنر و فرهنگ، می تواند به ایجاد فرصت های شغلی در این حوزه کمک کند و در نهایت بر رشد مالی کشور مؤثر باشد. با توجه به انگیزه های فعالین فرهنگی و هنری، حمایت دولتی برای توسعه فرهنگ و هنر بسیار مهم است.

به نظرم لازم است دولت با ایجاد استراتژی ها و سیاست های راهبردی و همچنین با استفاده از قوانین موجود متناسب با توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر، برای کمک به رشد مالی این حوزه ارزشمند و در راستای منافع ملی و تولید ثروت در کشور عزیزمان، برای ایجاد تعامل دوجانبه با این افراد اقدامات عاجل را در دستور کار خود قرار دهد. این افراد خلاق با طرح ها و ایده های مبتنی بر نیازهای حوزه، با تلاش و فعالیت های خود، می توانند علاوه بر تأثیر در رشد اقتصاد هنری و فرهنگی، به ترویج هنر و فرهنگ کشور در حوزه های ملی و بین المللی کمک کنند.

می توان سوال کرد وقتی چالش اصلی کشور در همه حوزه ها مباحث مالی و اشتغالزایی است، آیا بدون حمایت و فعالیت فعالین فرهنگی و هنری، توسعه اقتصاد بحرانی حوزه فرهنگ و هنر به شکل بهینه قابل انجام خواهد بود.

منبع: دنیای سفر

به "ترویج فرهنگ حفظ مواریث از طریق فعالان فرهنگ و هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترویج فرهنگ حفظ مواریث از طریق فعالان فرهنگ و هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید