برای افزایش طول عمر وزنه بزنید

به گزارش وبلاگ ماشین، تحقیقاتی که روی سالمندان صورت گرفته نشان می دهد ورزش منظم با وزنه با کاهش خطر مرگ را کاهش می دهد.

برای افزایش طول عمر وزنه بزنید

یافته ها حاکی از آن است که یک برنامه ورزشی هفتگی شامل وزنه زدن و فعالیت های هوازی، می تواند خطر مرگ را در افراد کاهش دهد.

دستورالعمل های فعلی در خصوص فعالیت بدنی برای همه بزرگسالان حداقل 150 دقیقه در هفته فعالیت هوازی با شدت میانه، یا حداقل 75 دقیقه فعالیت هوازی با شدت شدید، یا ترکیبی مساوی از این دو را توصیه می نماید که معمولا به عنوان MVPA (فعالیت فیزیکی میانه تا شدید شناخته می گردد، بعلاوه به همه بزرگسالان توصیه می گردد فعالیت هایی را انجام دهند که تمام گروه های عضلانی اصلی را درگیر می نمایند، با این حال، در حالی که ورزش هوازی به طور مداوم با خطر کمتر مرگ مرتبط است، تعیین نیست که آیا تمرین با وزنه ممکن است اثرات مشابهی داشته باشد یا خیر.

در کوشش برای برطرف این شکاف دانش، محققان تصمیم گرفتند به طور جداگانه و مشترک تاثیر بالقوه ورزش با وزنه و فعالیت های هوازی را بر خطر مرگ در میان سالمندان ارزیابی نمایند.

آن ها آزمایش غربالگری سرطان پروستات، ریه، کولورکتال و تخمدان (PLCO) را تعدادی از شرکت نمایندگان انجام دادند، این آزمایش در سال 1993 آغاز شده و شامل 154897 مرد و زن 55 تا 74 ساله از 10 مرکز مختلف سرطان در آمریکا می گردد.

در سال 2006، از 104002 نفر از شرکت نمایندگان سوال شد که آیا در طول سال گذشته با وزنه ورزش نموده اند یا خیرو اگر چنین است، چند بار این کار را انجام داده اند؟ بعلاوه از آن ها در خصوص فراوانی و مدت فعالیت بدنی با شدت میانه و شدید در سال گذشته سؤال شد.

در مجموع پاسخ های 99713 نفر در تجزیه و تحلیل نهایی گنجانده شد که 28477 نفر از آن ها به طور میانگین در طول 9 سال و نیم نظارت جان خود را از دست دادند. میانگین سنی آن ها در آغاز دوره پایش 71 سال و میانگین وزن (BMI) 27.8 کیلوگرم بر متر مربع بود که به عنوان اضافه وزن تعریف می گردد.

ورزش با وزنه و MVPA هوازی هر دو به طور مستقل با کاهش خطر مرگ به هر دلیلی و بعلاوه بیماری قلبی عروقی مرتبط بودند، اما در خصوص سرطان اظهار نظر قطعی وجود ندارد.

به طور کلی تمرین با وزنه در غیاب MVPA با 9 تا 22 درصد کاهش خطر مرگ، بسته به اندازه، همراه بود. به عنوان مثال، استفاده از وزنه ها یک یا دو بار در هفته با 14 درصد کاهش خطر همراه بود.

به طور مشابه در بین افرادی که با وزنه ورزش نمی کردند، MVPA هوازی با 24 تا 34 درصد کمتر خطر مرگ به هر دلیلی در مقایسه با کسانی که نه MVPA و نه ورزش با وزنه را گزارش کردند، مرتبط بود، اما کمترین خطر مرگ در میان کسانی دیده می گردد که هر دو نوع فعالیت بدنی را انجام می دهند، به عنوان مثال، خطر مرگ در میان افرادی که گفته بودند بیشترین سطوح توصیه شده هفتگی MVPA را دارند و یک یا دو بار در هفته با وزنه ورزش می کردند، 41 تا 47 درصد کمتر از افراد غیبرطرفال بود.

این یک مطالعه مشاهده ای است از این رو نمی تواند دلیل و بعلاوه این واقعیت را که بر یادآوری شخصی تکیه نموده و داده های مربوط به یک نقطه از زمان را شامل می گردد، تعیین کند. جزئیات خاصی در خصوص شدت تمرین، بار تمرین، حجم (ست ها و تکرارها) و مدت زمانی که شرکت نمایندگان با وزنه ورزش نموده اند، در دسترس نبود که همگی ممکن است بر یافته ها تاثیر بگذارند.

پژوهشگران با استناد به تمرینات می گویند این مطالعه فقط بر وزنه ها متمرکز شده است، اما انواع دیگری از تمرینات تقویت عضلات نیز وجود دارد که می تواند بر نتایج تاثیر بگذارد.

استفاده از وزنه ها می تواند باعث کاهش وزن گردد، محققان برای شرح یافته های خود می گویند: توده بدون چربی کل به طور مستقل با خطر کمتر مرگ مرتبط است. اگر این ورزش در باشگاه انجام گردد، می تواند بسیار موثرتر باشد، عامل دیگری که با زندگی طولانی تر و سالم تر ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید

منبع: مدیکال اکسپرس

وبلاگ ماشین علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برای افزایش طول عمر وزنه بزنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای افزایش طول عمر وزنه بزنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید