گیاهان مفید برای خون دماغ

به گزارش وبلاگ ماشین، عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی گفت: مصرف جوشانده گیاه اگیر ترکی و سرو کوهی در برطرف خون دماغ و بعلاوه خون ریزی های رحمی موثر است.

گیاهان مفید برای خون دماغ

به گزارش وبلاگ ماشین، خون دماغ ممکن است دلیل های ساده داشته باشد. بیشتر اوقات ما و اطرافیانمان زمانی که به مدت زیادی در معرض تابش آفتاب قرار می گیریم دچار خون دماغ می شویم. البته ناگفته نماند که دلیل خون دماغ شدن می تواند نشانه بیماری های دیگری نیز باشد.

دکترنسیم زرین پنجه در این خصوص گفت: ایجاد خراش در مخاط بینی و ناخن زدن به قسمت قدامی تیغه میانی بینی و محل تجمع مویرگ ها ممکن است باعث خون دماغ شدن گردد. بعلاوه بیماری های عفونی مانند تیفوئید، سرخک، سرطان خون و غیره باعث خون دماغ شدن می شوند.

عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی تاکید نمود: اگر مکرر خون دماغ می شوید حتما به پزشک مراجعه کنید.

وی ادامه داد: گیاهان اگیر ترکی و سرو کوهی با دارا بودن خواص ضد خونریزی و تنگ کننده مجاری عروق خونی سطحی در برطرف حالات ساده خون دماغ اثر درمانی خوبی دارند.

وی با اشاره به این که مصرف دم نموده ریزوم اگیر ترکی با نام علمی Acorus calmus L در برطرف خون دماغ و بعلاوه خون ریزی های رحمی موثر است، اضافه نمود: می توان روزی3 فنجان از دمنموده این گیاه مصرف کرد. بعلاوه از این گیاه در دست نوشته های قدیم مصر به عنوان دارو نیز یاده شده است.

دکتر نسیم زرین پنجه اظهار داشت: بعلاوه می توانید از جوشانده سرو کوهی با نام علمی Cupressus Sempervirens L که تنگ کننده مجاری عروق و موثر در خونریزی ها است، به صورت یک فنجان قبل از غذا بهره ببرید.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، وی در سرانجام اضافه نمود: از میوه سرو کوهی برای برطرف خون دماغ شدنتان یاری بگیرید بدین صورت که 30گرم از میوه سرو کوهی را در یک لیتر آب بجوشانید و سپس بهره ببرید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "گیاهان مفید برای خون دماغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گیاهان مفید برای خون دماغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید