ربات جراح زن بیمار را کشت

به گزارش وبلاگ ماشین، یک ربات جراح در حین جراحی سرطان روده بزرگ یک زن بیمار باعث سوختن و پاره شدن روده کوچک و در نهایت مرگ او شده است.

ربات جراح زن بیمار را کشت

به گزارش وبلاگ ماشین ، این زن که ساندرا سولتزر نام دارد، سپتامبر 2021 در بیمارستان منطقه ای Baptist Health Boca Raton تحت یک عمل جراحی نهاده شد. پزشکان برای عمل او از یک ربات جراحی موسوم به داوینچی (Da Vinci) استفاده کردند که به طور تصادفی سوراخی در روده کوچک او ایجاد کرد. طبق دادخواست شوهر این زن، بیمار نهایتاً در فوریه سال 2022 به علت جراحت روده کوچک درگذشت.

بر اساس گزارش دیجیاتو، شوهر او که هاروی سولتزر نام دارد، از شرکت سازنده دستگاه که Intuitive Surgical نام دارد، برای دریافت خسارت شکایت نموده است. این شرکت در گذشته نیز از سوی اداره داروی فدرال به علت صدمات وارده به بیماران در طول جراحی مورد آنالیز نهاده شده و در این دادخواست ادعا شده که آن ها را به طور سیستماتیک به سازمان غذا و دارو گزارش ننموده است.

او با شکایت خود ادعا نموده که Intuitive Surgical از مشکل الکتریکی ربات خود اطلاع داشته و همین امر باعث شده تا اندام های داخلی این زن سوزانده شوند. بعلاوه ادعا شده که Intuitive ربات های خود را به بیمارستان هایی می فروشد که هیچ تجربه ای در زمینه جراحی رباتیک ندارند و نحوه استفاده صحیح از این دستگاه به آن ها آموزش داده نشده است.

هرچند Intuitive برای ربات جراح خود یک دوره آموزشی ارائه می نماید، اما NBC News با تحقیقاتی که سال 2018 انجام داده بود، نشان داد که جراحان از نظر قانونی اجباری برای شرکت در این آموزش ها ندارند. بعلاوه در این دادخواست ادعا شده که ساندرا سولتزر اطلاعی نداشته که استفاده از ربات های جراح در مقایسه با روش های سنتی عوارض بیشتری را به همراه دارد و او را مستعد سوختگی می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ربات جراح زن بیمار را کشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات جراح زن بیمار را کشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید