راستی من واقعا چند ساله هستم؟ این آزمایش ها سن بیولوژیکی من را مقدار گیری کردند

به گزارش وبلاگ ماشین، فرارو نوشت: با صرف هزینه چند صد دلاری آزمایش های خانگی نشان می دهند که قادر هستند مقدار پیری شما و اندام های تان را میزان گیری نمایند.

راستی من واقعا چند ساله هستم؟ این آزمایش ها سن بیولوژیکی من را مقدار گیری کردند

دومینیک موزبرگن خبرنگار وال استریت ژورنال در آزمایشی برای معین سن بیولوژیکی اش از تست های سن فروخته شده به وسیله آزمایشگاه های Tally Health، Elysium و Novos استفاده کرد.

خبرنگار وال استریت ژورنال درباره تجربه خود از معین سن بیولوژیکی اش می نویسد: راستی من چندساله هستم؟ برای فهمیدن این موضوع آب دهان ام را در لوله ای ریختم و نمونه برداری را با استفاده از سواب درون دهان ام انجام دادم و منتظر ماندم تا بفهمم. من نمونه هایم را به وسیله پست برای سه شرکت ارسال کردم و آنان وعده دادند که سن بیولوژیکی ام را براساس اصلاحات شیمیایی DNA ام به من خواهند گفت.

آن شرکت ها اشاره نمودند که نتایج نه براساس زمان تولدم بلکه براساس مقدار پیری سلول ها و اندام هایم خواهند بود. هزینه هر آزمایش چند صد دلار بود. شرکت هایی که این آزمایش را انجام می دهند اشاره نمودند می توانند به متقاضیان یاری کنند تا در خصوص سلامت خود بهتر تصمیم گیری کنند. آن شرکت ها هم چنین مکمل های بهداشتی می فروشند که به گفته کارکنان شان می توانند به مبارزه با پیری یا کُند کردن روند آن یاری کنند. این آزمایش ها مبتنی بر متیلاسیون DNA هستند.

الگوهای متیلاسیون با افزایش سن تصادفی تر می شوند. دانشمندان نمی دانند که آیا تغییرات متیلاسیون باعث پیری می گردد یا خود ناشی از پیری هستند. محققان پیری فکر می کنند که سن بیولوژیکی می تواند پیش بینی کننده دقیق تری برای طول عمر و بیماری های مرتبط با افزایش سن باشد. آنان امیدوار هستند که بتوانند ثابت کنند تغییر در رژیم غذایی، ورزش و سایر تغییرات سبک زندگی یا داروهایی که تقلید کننده موارد مذکور هستند بتوانند سن بیولوژیکی را تغییر دهند.

دکتر داگلاس وُن مدیر موسسه طول عمر در دانشگاه نورث وسترن که به شرکت های آزمایش کننده وابسته نیست می گوید: همگرایی در درک بیش تر از علم پیری و توانایی مقدار گیری سن بیولوژیکی وجود دارد. چندین دهه است که دانشمندان کوشش نموده اند سن بیولوژیکی را محاسبه کنند. آزمایش هایی که در اوایل دهه 2000 میلادی معرفی شدند تلومرها یا توالی های DNA در انتهای کروموزوم های افراد را مقدار گیری کردند. با افزایش سن تلومرها کوتاه می شوند اما آزمایش های مربوط به سن بیولوژیکی که طول تلومرها را مقدار گیری می کنند تا حد زیادی دقیق نیستند.

به نظر می رسد آزمایش های جدیدتر مبتنی بر متیلاسیون DNA پیری را بهتر مقدار گیری می نماید. شرکت ها آزمایش هایی را توسعه داده اند که متیلاسیون DNA را مقدار گیری می نماید فرآیندی مولکولی که ممکن است با پیری مطابقت داشته باشد. محققان پیری آن چه را که ساعت متیلاسیون DNA می نامند برای ردیابی این تغییرات ایجاد نموده اند. ساعت ها با مقایسه الگوهای متیلاسیون DNA یک فرد با سایر افراد سن بیولوژیکی را پیش بینی می کنند.

بیل فریمن استادی که پیری را در بنیاد تحقیقات پزشکی اوکلاهما مطالعه می نماید می گوید: این مدل ها ابزارهای تحقیقاتی خوبی هستند اما ما در مرحله ای قرار نداریم که افراد بتوانند از آن مدل ها برای نظارت بر سلامت خود یا بهبود آن استفاده کنند.

خبرنگار وال استریت ژورنال می افزاید: سه آزمایشی که من انجام دادم الگوهای متیلاسیون DNA را به روش های مختلف مقدار گیری کردند. Tally Health آزمایش را با دریافت مبلغ 299 دلار همراه با توصیه برای عضویت با هزینه 199 دلاری در هر ماه انجام داد. اعضای به عضویت درآمده با پرداخت آن مبلغ به طور منظم آزمایش های متیلاسیون DNA، توصیه های شخصی درباره تغییرات سبک زندگی براساس نتایج متیلاسیون و یک مکمل روزانه برای طول عمر را دریافت می کنند.

این مکمل حاوی کلسیم آلفا کتوگلوتارات و فیستین است که مطالعات روی حیوانات نشان داده می تواند طول عمر را افزایش دهد یا سلامتی را بهبود بخشد. اعضای Tally می توانند مکمل دوم حاوی بربرین را خریداری کنند که مطالعات حیوانی نشان می دهد قادر است طول عمر را افزایش دهد و عملکرد متابولیک را بهبود بخشد. Tally اثر بخشی مکمل ها را در انسان ها آزمایش ننموده است.

آن شرکت اعلام نموده که از داده های کارآزمایی بالینی به منظور معین دوزهای ایمن برای هر عنصر استفاده نموده است. سازمان غذا و داروی امریکا مکمل ها را نه به عنوان دارو بلکه به عنوان غذا تنظیم نموده است. در نتیجه، این مکمل ها پیش از فروش مورد آزمایش قرار نمی گیرند و شرکت ها ملزم به اثبات ایمنی یا اثربخشی آن ها نیستند.

اریک مارکوتولی مدیر اجرایی Elysium به من گفت که افراد می توانند یک یا دو بار در سال آزمایش 299 دلاری آن شرکت را انجام دهند. آن شرکت به افراد توصیه می نماید پیش و پس از شروع مصرف مکمل یا ایجاد تغییرات دیگر در روال سلامت شان این آزمایش را انجام دهند که پیش بینی سن بیولوژیکی و تخمین سن اعضای مختلف و سیستم های بیولوژیکی را ارائه می دهد.

مکمل های Elysium که هزینه هر بطری آن بدون اشتراک 60 تا 90 دلار است حاوی اسیدهای چرب اُمگا - 3 برای سلامت مغز و نیکوتین آمید ریبوزید نوعی ویتامین ب 3 است که سلول ها از آن برای فراوری ماده شیمیایی به نام NAD+ استفاده می کنند و به منظور پیری سالم به مکمل افزوده شده است. آزمایش روی حیوانات نشان می دهد که افزایش سطح NAD+ که با افزایش سن کاهش می یابد باعث بهبود سلامت می گردد. Elysium اشاره نموده که مکمل های آن شرکت در آزمایش های بالینی در حال آنالیز هستند.

نتیجه مطالعه ای که در سال 2017 میلادی بر روی 120 نفر انجام شد تایید کرد که مواد تشکیل دهنده مکمل آن شرکت بی خطر بوده و سطح NAD+ را افزایش داده است. شرکت Novos که برای آزمایش خود 349 دلار دریافت کرد سه نتیجه را به من ارائه داد: سرعت پیری من (که به گفته شرکت دقیق ترین مقدار گیری در میان سه آنالیز انجام شده بود) هم چنین طول تلومر و سن بیولوژیکی ام. نرخ پایین تر از رقم میانگین نشان دهنده سرعت پایین تر پیر شدن و هم چنین خطر کمتر مرگ و ابتلا به بیماری های مرتبط با سن نسبت به افراد عادی در حدود سن من است در حالی که عدد بالاتر نشان دهنده خطر بالاتر است. نتیجه من 0.82 شد.

دانیل بلسکی اپیدمیولوژیست دانشگاه کلمبیا که به شرکت Novos وابستگی ندارد می گوید: این رقمی بسیار پایین برای چنین آزمایشی بوده است. در ابتدا می توانستم احساس رضایت کنم اما Novos تخمین سن بیولوژیکی استانداردتری نیز ارائه کرد. نتیجه آن بود که من 41ساله بودم. این در حالیست که آزمایش Tally سن بیولوژیکی من را 33 سال و Elysium سن بیولوژیکی ام را نزدیک به 34 سال اعلام نمود اما اشاره نموده بود که قلب ام 32ساله و کبد و مغزم 43ساله هستند.

این در حالیست که من در ماه مه امسال میلادی تولد 36 سالگی ام را جشن گرفتم. شرکت Novos در بسته اعلام نتایج ام نوشته بود که می توانم پیری را به وسیله خوردن گوشت کم تر و ورزش منظم کُند سازم. هم چنین، آن شرکت توصیه نموده بود که دو مکمل که به قیمت های 44 دلار و 109 دلار در هر جعبه به فروش می رساند را مصرف کنم اولی حاوی نیکوتین آمید مونونوکلئوتید است که می تواند در بدن به NAD+ تبدیل گردد در حالی که دومی یک مکمل طول عمر حاوی کلسیم آلفا کتوگلوتارات و فیستین است.

شرکت Novos توصیه کرد که یک یا دو بار در سال آزمایش تخمین سن بیولوژیکی را انجام دهم تا ببینم آیا این تغییرات باعث بهبود نمره پیری من شده است یا خیر. شرکت Novos به من اعلام نمود که مکمل های خود را در مطالعه ای روی حدود 40 نفر آزمایش نموده و در حال برنامه ریزی آزمایش های بالینی بیش تری با گروه های بزرگتری از افراد است. مت کبرلین زیست شناسی که درباره سازوکارهای پیری تحقیق نموده می گوید: مکمل ها اگر به طور دقیق روی افراد آزمایش نشده باشند نمی توانند ایمن و موثر در نظر گرفته شوند.

او می گوید: هیچ مدرکی مبنی بر آن که هیچ یک از این مکمل باعث افزایش طول عمر می شوند وجود ندارد. او که به شرکت Novos مشاور ارائه می دهد اما می گوید محصولات آن شرکت را تایید نمی نماید اشاره نمود که آزمایش های متیلاسیون DNA را امتحان نموده و سن بیولوژیکی او را در محدوده 36 تا 59 اعلام نموده اند این در حالیست که او 52ساله است. او می گوید: این آزمایش ها صرفا برای سرگرم شدن ارزش امتحان دارند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "راستی من واقعا چند ساله هستم؟ این آزمایش ها سن بیولوژیکی من را مقدار گیری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستی من واقعا چند ساله هستم؟ این آزمایش ها سن بیولوژیکی من را مقدار گیری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید