ابتلای بیش از 900 مادرِ باردار کرمانشاهی به کرونا، 13 نوزاد قربانی شدند

به گزارش وبلاگ ماشین، خبرنگاران/کرمانشاه مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتلای بیش از 900 مادر باردار به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در استان خبر داد.

ابتلای بیش از 900 مادرِ باردار کرمانشاهی به کرونا، 13 نوزاد قربانی شدند

شیوا کاظمی در گفت و گو با وبلاگ ماشین، با بیان اینکه مادران باردار جزو گروه های در معرض خطر بیماری کرونا هستند، گفت: متاسفانه از زمان شیوع این بیماری تا به امروز 934 مادر باردار به کرونا مبتلا شده که از این تعداد 151 نفر در مراکز درمانی بستری شده اند.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همچنین طی این مدت 59 مورد زایمان مادران کرونایی داشته ایم.

کاظمی افزود: طی بیش از یک سال گذشته از شیوع پاندمی کرونا همچنین 60 مورد بستری نوزادان مبتلا به کرونا داشته ایم و متاسفانه طی این مدت 13 نوزاد جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه مادران باردار جزو گروه های در معرض خطر بیماری کرونا هستند، گفت: سیستم ایمنی بدن مادران باردار ضعیف است و به همین علت آنها باید مراقبت بیشتری از خود داشته باشند.

وی در خصوص احتمال انتقال بیماری کرونا از مادر به جنین گفت: هنوز انتقال عمودی این بیماری(مادر به جنین) در دنیا ثابت نشده، اما آنچه مسلم است اینکه قدرت انتقال این بیماری به حدی سریع است که عمده نوزادان متولد شده از مادران کرونایی در همان لحظه تولد به این بیماری مبتلا می شوند.

کاظمی گفت: بدن مادران مبتلا، آلوده به ویروس کرونا است و نوزاد که به دنیا می آید به سرعت آلوده می شود، بنابراین عمده نوزادان مادر مبتلا به کرونا هم مبتلا به این بیماری می شوند و وقتی در همان بدو تولد از آنها تست می گیریم، جواب تست آنها مثبت است.

مسئول دفتر مامایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برای حفظ جان مادر و نوزاد، بهترین راه پیشگیری از ابتلا است و به این مادران توصیه می شود حتما از ماسک استفاده کرده و رعایت فاصله اجتماعی با دیگران را داشته باشند و از حضور در اماکن شلوغ به طور جد اجتناب کنند.

کاظمی گفت: به این مادران توصیه می شود حتما حدود دو متر از دیگران فاصله بگیرند و حتما در جمع خانوادگی در محیطی باشند که تهویه برقرار بوده و توصیه می شود کنار در یا پنجره باز بنشینند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ابتلای بیش از 900 مادرِ باردار کرمانشاهی به کرونا، 13 نوزاد قربانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای بیش از 900 مادرِ باردار کرمانشاهی به کرونا، 13 نوزاد قربانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید