60 درصد شبکه آب رسانی خلیل آباد فرسوده است

به گزارش وبلاگ ماشین، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خلیل آباد گفت: بالغ بر 60 درصد شبکه آب رسانی در شهر و روستاهای این شهرستان فرسوده است که برای تعویض شبکه به اعتبار بسیاری احتیاج داریم.

60 درصد شبکه آب رسانی خلیل آباد فرسوده است

محمد کاظمی در گفت و گو با وبلاگ ماشین مطرح کرد: بر اساس اولویت بندی های اجرا شده با مشارکت اهالی و مردم در شهر و روستا تعویض شبکه های آب رسانی را انجام می دهیم.

وی طول شبکه های آب رسانی شهرستان را 300 کیلومتر اعلام و اعلام کرد: با توجه به اعتبار موجود هر سال تنها حدود سه تا 4000 متر از شبکه های فرسوده را می توان تعویض کرد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خلیل آباد گفت: در حال حاضر 180 کیلومتر شبکه آب رسانی شهرستان فرسوده است که برای تعویض هر کیلومتر از این شبکه به 100 تا 150 میلیون تومان اعتبار احتیاج است اما به دلیل کمبود منابع اقتصادی این تعویض و بهسازی بر اساس اولویت ها انجام می گردد.

وی از تعویض شبکه های آب رسانی فرسوده روستاهای ابراهیم آباد و سعدالدین به طور کامل اطلاع داد و اضافه نمود: در روستاهای دیگر هم این مشکل وجود دارد و بر اساس اولویت باید تعویض شبکه آن صورت گیرد. براساس برآورد اجرا شده شبکه های فرسوده حدود 28 تا 30 درصد هدررفت آب دارد که همه جا این آمار بین 25 تا 26 درصد طبیعی است. مهمترین دلیل هدررفت آب شبکه های فرسوده است.

کاظمی به شرایط طرح های نیمه تمام شهرستان اشاره و اظهار کرد: پروژه آب رسانی به شهر خلیل آباد و 18 روستای اطراف آن نیز در دست انجام است که این اقدامات شامل حفر چاه، ساخت مخزن و هفت کیلومتر لوله گذاری می گردد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه این پروژه 80 درصد پیشرفت داشته، توضیح داد: امیدواریم پروژه مزبور تا خاتمه سال جاری وارد مدار گردد. با این اقدام حداقل 30 لیتر بر ثانیه وارد مدار شهرستان خواهد شد که یاری خوبی برای فصل تابستان است.

وی در ادامه بر پرداخت به موقع قبوض به وسیله مشترکان تاکید نمود و گفت: در حال حاضر درصد وصول مطالبات حدود 70 درصد است. از 30 درصد به جای مانده مطالبات 80 درصد آن مربوط به مصارف خانگی، 15 درصد مربوط به دامداری ها و پنج درصد دیگر مربوط به سایر مصارف است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خلیل آباد با اشاره به اینکه حدود 70 درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می نمایند، 90 درصد مشترکان را خانگی اعلام و اعلام کرد: از شهروندان درخواست می کنیم ضمن رعایت الگوی مصرف پرداخت قبوض را برای ارائه خدمات بهتر به موقع انجام دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "60 درصد شبکه آب رسانی خلیل آباد فرسوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد شبکه آب رسانی خلیل آباد فرسوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید