ییلاق اولسبلنگاه ، روستایی زیبا بر فراز طبیعت ماسال

به گزارش وبلاگ ماشین، گیلان را همه می شناسند و زیبایی های این استان زبان زد خاص و عام در هر نقطه ای از کشور است و گردشگران زیادی علی الخصوص در تابستان و تعطیلات عید برای تماشا مکان های تماشای و زیبا و لذت بردن از سرسبزی ها و خنکی هوای این استان به شهرهای مختلف گیلان سفر می نمایند یکی از این نقاط تماشای روستاهای این استان می باشند که در هر شهری که وارد بشوید مطمئنا روستاهای زیبایی را خواهید یافت که طبیعت زیبایش وصف ناپذیر خواهد بود یکی از این روستاها در شهرستان ماسال واقع شده است به نام روستای اولسبلنگاه که به آن اولسبلنگاه نیز گفته می گردد. پس با خبرنگاران همراه شوید تا سفری به ییلاق اولسبلنگاه ماسال داشته باشیم.

ییلاق اولسبلنگاه ، روستایی زیبا بر فراز طبیعت ماسال

ییلاق اولسبلنگاه

این روستای تماشای و زیبا که دارای مکانی ییلاقی و خوش آب وهوا می باشد دارای خانه های قدیمی ساخته شده از چوب است و طبیعت این روستا به صورت بکر و دست نخورده به جای مانده است. فاصله اش تا ماسال تقریبا 30 دقیقه می باشد و در روز های گرم سال در تابستان مناسب ترین جا برای گذراندن اوقات فراقت و تعطیلات می باشد. شهر ماسال را می توان از ارتفاعات بالای روستا کاملا دید. این روستا ارتفاعش از سطح دریا 1800 متر می باشد و در جنوب شهرستان ماسال و در 25 کیلومتری آن واقع شده است. برترین موقع سال برای رفتن به این روستا در فصل بهار و تابستان می باشد زمستان این جا واقعا سرد و طاقت فرساست.

اولسبلنگاه ماسال

برای این که تجربه زندگی در خانه های چوبی را کسب کنید حتما به شما دوستان و همراهان مجله وبلاگ ماشین توصیه می کنیم که به این مکان سفر کنید و برای رفتن به این روستا باید ابتدا به شهر ماسال بروید که در 50 کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان واقع شده است و سپس جاده جنوبی خروجی ماسال را طی کنید و تقریبا سی دقیقه در این مسیر رانندگی کنید و در طول مسیر نیز می توانید از منظره ها وطبیعت زیبا و سرسبزش لذت ببرید. مسیر روستا کاملا آسفالته می باشد پس از این بابت خیالتان راحت باشد که مسئله ای پیش نخواهد آمد .

اولسبلنگاه

یک چیزی که ضروری است بدانید این است که این روستا برق ندارد و برق مورد احتیاج به وسیله موتوربرق فراوری می گردد و اگر به اولسبلنگاه ماسال رفتید می توانید در خانه های روستایی یا در تنها هتلی که در بدو ورود به روستا مشاهده می کنید یعنی هتل رستوران جناب آقای فردین معصومی از کشتی گیران خوب کشورمان اقامت کنید یا حتی می توانید در هتل رستوران ییلاقی افرا که اتاق های کوچک و جمع وجوری دارد سکنی گزینید. هزینه اقامت در هتل رستوران معصومی شبی از 130 هزارتومان تا 200 هزارتومان می باشد و در مجموعه هتل رستوران ییلاقی افرا باید شبی 70 هزار تومان پرداخت نمایید. بعلاوه روستای اولسبلنگاه با روستای گیلوانه که محل مرگ بزرگ مرد گیلان و ایران میرزا کوچک خان جنگلی است فاصله اندکی دارد و می توانید از این روستا هم که منظره ها زیبا و طبیعت چشم نوازی دارد تماشا کنید. امیدواریم که روز به روز در در حفظ این منابع خدادادی که در روستاهای کشور ما نمونه ای از آن ها را می بینیم کوشا باشیم تا به صورت بکر و دست نخورده باقی بمانند و نسل های آینده نیز بتوانند از زیبایی های خیال انگیز ییلاق اولسبلنگاه استفاده نمایند.

منبع: همگردی

به "ییلاق اولسبلنگاه ، روستایی زیبا بر فراز طبیعت ماسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ییلاق اولسبلنگاه ، روستایی زیبا بر فراز طبیعت ماسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید