چرا قیمت تخم مرغ افزایش یافت

به گزارش وبلاگ ماشین، فارس نوشت: قیمت تخم مرغ که در یکی دو هفته گذشته شانه ای 90 هزار تومان و پایین تر بود به شانه ای 120 هزار تومان افزایش یافته است، در بعضی مغازه های بالای شهر از قیمت های 140 هزار تومان هم خبر می د هند.

چرا قیمت تخم مرغ افزایش یافت

اواخر تیر و مرداد قیمت تخم مرغ به شانه ای 70 هزار تومان هم رسیده بود کارشناسان می گفتند هوای گرم، تقاضا را کم نموده است، در هوای گرم مردم تمایل کمتری به خوردن تخم مرغ دارند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اردیبهشت سال جاری در تبادل نظر با خبرنگار فارس اظهار داشت: قیمت نهایی تخم مرغ کیلویی 56 هزار تومان برای مصرف نماینده امروز به میادین و فروشگاه های زنجیره ای کشور اعلام شد؛ بنابراین با احتساب هر شانه تخم مرغ 1.9 کیلو قیمت 106 هزار تومان باید باشد.

*جبران ضررو زیان نیمه اول سال در نیمه دوم

ابراهیم مرادزاده کارشناس کشاورزی در تبادل نظر با خبرنگار فارس درباره علت افزایش قیمت تخم مرغ در بازار گفت: قیمت تخم مرغ در نیمه دوم سال معمولا بیشتر می گردد البته در نیمه اول سال هم قیمت ها پایین است درواقع فراوری نمایندگان بخشی از ضرر و زیان نیمه اول را در نیمه دوم جبران می نمایند.

وی ادامه داد: افزایش تقاضا عامل مهم رشد قیمت است، اما فراوری نمایندگان معتقدند هزینه های فراوریشان بیشتر شده است، قیمت خوراک دام، کارگر، سرم و واکسن، هزینه فراوری را بیشتر نموده است.

رشد قیمت تخم مرغ اندکی زودتر از نیمه دوم سال آغاز شده، آیا در ماه های سرد قیمت ها بیشتر از این می گردد؟ برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت چیست؟ اگر عرضه و تقاضا قیمت بازار را مشخص می نماید چرا نرخ تصویب می گردد؟

منبع: فرارو

به "چرا قیمت تخم مرغ افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا قیمت تخم مرغ افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید