فرهاد مجیدی بالاخره پرسپولیس را شکست می دهد؟

به گزارش وبلاگ ماشین، خبرنگاران: هفته هشتم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی امروز شروع می شود که در حساس ترین بازی استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس می رود. این دو تیم اختلاف امتیاز بسیار کمی با یکدیگر دارند و قاعدتا پیروزی در آن می تواند معادلات صدر جدول را به نفع تیم برنده تغییر دهد.

فرهاد مجیدی بالاخره پرسپولیس را شکست می دهد؟

به گزارش وبلاگ ماشین، استقلال و پرسپولیس در حالی امروز برای نودوهفتمین بار مقابل هم قرار می گیرند که شرایط برای سرمربی هر دو تیم تا حدودی نامساعد است. پرسپولیس با یحیی گل محمدی بعد از سه هفته ناکامی در کسب برد، تازه دو هفته ای می شود که تیم های نه چندان قدرتمند صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان با حداقل اختلاف (نتیجه مشابه یک بر صفر) شکست می دهد. این تیم بعد از 7 هفته فقط توانسته 14 امتیاز کسب کند که می توانست به مراتب بیشتر از این باشد.

یحیی گل محمدی در این مدت دو بار دروازه بان تیمش را عوض کرده و یکی دو بار هم سیستم بازی پرسپولیس را، ولی در نهایت به نظر می رسد دو هفته ای است به ثبات رسیده و پرسپولیس را از بحران خارج کرده است.

در استقلال شرایط پیچیده تر است؛ فرهاد مجیدی و تیمش در سه بازی نخست ابتدای فصل عالی کار کردند و به صدر جدول رسیدند، ولی بعد از آن به یکباره دچار افت شدند و حالا 4 بازی متوالی است که مساوی کرده اند. 4 تساوی متوالی در سیستم بازی های سه امتیازی تقریبا به مقدار 3 شکست است که همین مورد باعث شده این تیم نه تنها صدر جدول را از دست بدهد بلکه فعلا با 13 امتیاز در رده پنجم قرار بگیرد. البته که تیم فرهاد مجیدی رکورددار خلق موقعیت در بازی های لیگ فوتبال ایران در همین فصل است، ولی مهاجمان این تیم توانایی تبدیل کردن توپ به گل را نداشته اند.

حالا با همین مسائل موجود، فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی برای پنجمین بار قرار است در قامت سرمربی در دربی، مقابل هم قرار بگیرند. این تقابل ها به گونه ای است که تا به حال فرهاد مجیدی پیروز به شکست دادن پرسپولیس نشده است. البته که این نکته هواداران استقلال را ناراحت می کند، ولی طبق قوانین تعریف شده از طریق فیفا، پیروزی درضربات پنالتی، برد محسوب نمی شود و نتیجه بازی مساوی است. حال با استناد به همین بند قانونی، می شود 4 بازی اخیر این دو تیم را زیر ذره بین برد؛ بازی هایی که دو تایش در لیگ و دو تای دیگرش در جام حذفی برگزار شده است. در لیگ این دو مربی یکبار مساوی کرده و یک باز هم یحیی گل محمدی با یک گل برنده شده است. در جام حذفی، اما فرهاد مجیدی هر دو بازی را در ضربات پنالتی برده که البته نتیجه مساوی برایش ثبت شده است.

پیش تر، پرسپولیس هم یکبار در ضربات پنالتی در جام حذفی استقلال را شکست داده که نتیجه آن دیدار هم نهایتا در تقابل های رودررو مساوی شده است. همین مورد حالا تبدیل به انگیزه ای مضاعف برای فرهاد مجیدی و تیمش شده که یکبار برای همیشه طلسم نبردن های پرسپولیس در وقت های معمول را از بین ببرند. پنجمین بازی با پرسپولیس به عنوان سرمربی، شاید نهایتا مصادف با اولین برد فرهاد مجیدی مقابل پرسپولیس باشد.

دیدار فوتبال تیم های استقلال و پرسپولیس امروز شنبه ساعت 16.15 دقیقه برگزار خواهد شد.

منبع: فرارو

به "فرهاد مجیدی بالاخره پرسپولیس را شکست می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرهاد مجیدی بالاخره پرسپولیس را شکست می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید