طرح پژوهشی شناخت نامه مطالعات حوزه ایران فرهنگی به خاتمه رسید

به گزارش وبلاگ ماشین، مریم پهلوان شریف گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه علوم میراثی و هویتی، مطالعات حوزه ایران فرهنگی است که با توجه به ریشه های مشترک میراث فرهنگی همگون کشورهایی که در این حوزه قرار دارند، اهمیتی ضروری و حیاتی می یابد.

طرح پژوهشی شناخت نامه مطالعات حوزه ایران فرهنگی به خاتمه رسید

او با بیان اینکه به واقع مطالعات یاد شده ، بنیان و پایه دیپلماسی میراثی و حفظ و تعمیق میراث میان فرهنگی و تمدنی کشورهای مذکور است اعلام نمود: از سوی دیگر در متون بالادستی برنامه ششم توسعه بر این موضوع تأکید شده است.

کارشناس ارشد پژوهشکده مردم شناسی اضافه کرد: مهمترین اهداف در انجام این طرح، آنالیز فعالیت های علمی و فرهنگی اجرا شده از سوی پژوهشکده ها و گروه های مستقل پژوهشی در حوزه ایران فرهنگی، برطرف کاستی های مرتبط با اطلاعات مذکور، ارائه استراتژی و برنامه های راهبردی به منظور توسعه مطالعات حوزه ایران فرهنگی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است.

پهلوان شریف بیان نمود: با توجه به این ضرورت، پژوهشکده مردم شناسی به تألیف گزارش پژوهشی با عنوان شناخت نامه مطالعات حوزه ایران فرهنگی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پرداخته، و مجموعه فعالیت های پژوهشکده ها و گروه های مستقل پژوهشگاه را در حوزه ایران فرهنگی ثبت و طبقه بندی نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "طرح پژوهشی شناخت نامه مطالعات حوزه ایران فرهنگی به خاتمه رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح پژوهشی شناخت نامه مطالعات حوزه ایران فرهنگی به خاتمه رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید