تیم ملی فوتبال ایران از میزبانی در انتخابی جام جهانی محروم می گردد؟

به گزارش وبلاگ ماشین، با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2022 با سیستم یاری داور ویدئویی برگزار می گردد. این تصمیم می تواند شانس ایران را برای میزبانی مسابقات کاهش بدهد.

تیم ملی فوتبال ایران از میزبانی در انتخابی جام جهانی محروم می گردد؟

به گزارش وبلاگ ماشین، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته خاطرنشان کرد در مرحله سوم مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر که در ماه سپتامبر برگزار می گردد، از یاری داور ویدئویی (VAR) استفاده می نماید.

هرچند هنوز نحوه برگزاری این مرحله از مسابقات معین نیست اما روزنامه الاقتصادیه عربستان به نقل از یک منبع مطلع در کنفدراسیون آسیا خاطرنشان کرد تمایل این نهاد به برگزاری بازی ها به صورت رفت و برگشت است.

به دلیل شیوع ویروس کرونا، AFC مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را در دو فصل گذشته به صورت متمرکز برگزار نموده است. مرحله دوم رقابت های انتخابی جام جهانی 2022 هم به صورت متمرکز در یک کشور از هر گروه برگزار گردید (به استثنای گروه چین که در امارات برگزار گردید)

در صورتی که AFC بخواهد مرحله سوم انتخابی جام جهانی را به صورت رفت و برگشت در خاک خود کشورها برگزار کند، استفاده از VAR برای برخی از کشورها از جمله ایران عملیاتی نیست.

این تکنولوژی در سال های اخیر در برخی از کشورهای آسیا از جمله قطر، عربستان امارات مورد بهره برداری قرار گرفته است اما فدراسیون فوتبال ایران به دلیل مسائل اقتصادی و زیرساختی هنوز نتوانسته آن را به خدمت بگیرد.

یکی از دلایلی که پرسپولیس میزبانی در ملاقات فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال 2020 را هم از دست داد، نداشتن تکنولوژی یاری داور ویدئویی بود.

به نظر می رسد در کنار برخی از مسائل دیگری که فوتبال ایران در حال حاضر برای دریافت میزبانی دارد، نداشتن VAR هم مزید بر علت خواهد شد تا تیم ملی ایران از میزبانی در حساس ترین مرحله رقابت های انتخابی جام جهانی محروم گردد.

ایران در سید نخست مرحله سوم انتخابی جام جهانی در کنار ژاپن واقع شده است و محتمل است با تیم هایی چون استرالیا، کره جنوبی، عراق، عربستان، امارات و… همگروه گردد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "تیم ملی فوتبال ایران از میزبانی در انتخابی جام جهانی محروم می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی فوتبال ایران از میزبانی در انتخابی جام جهانی محروم می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید