شیرجیان: تیم ملی واترپلو کار سختی در انتخابی المپیک دارد

به گزارش وبلاگ ماشین، مربی پیشین تیم ملی واترپلو ایران گفت: با توجه به شرایط خوب کشورهای دیگر در فرایند آماده سازی ها، تیم ملی ایران کار بسیار سختی در مسابقات انتخابی المپیک دارد.

شیرجیان: تیم ملی واترپلو کار سختی در انتخابی المپیک دارد

علی اکبر شیرجیان در گفت وگو با وبلاگ ماشین، در مورد عملکرد تیم ملی واترپلوی جوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان 2019 کویت اظهار کرد: در حقیقت یک سال قبل بود که تیم ایران سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کرد، اما به خاطر شرایط مالی بد فدراسیون و ورزش کشور تا دو ماه قبل از آغاز این مسابقات تعدادی از این بازیکنان در اردوی تیم بزرگسالان بودند و تعدادی هم در شهرستان های خود مشغول به تمرین بودند. آقایان پنام تاش و غلامی هم در شرایطی این تیم را تحویل گرفتند که تنها 50 روز با این بازیکنان تمرین کردند و بدون مسابقات تدارکاتی راهی چنین تورنمنت سطح بالایی شدند.

او ادامه داد: متاسفانه تیم بزرگسالان نیز با دعوت و هزینه تیم سنگاپور راهی این کشور شده اند تا اردوی تدارکاتی برگزار کنند، به همین دلیل این تیم نتوانست حتی با تیم خودمان نیز یک یا دو بازی تدارکاتی را پشت سر بگذارد. از سمت دیگر رقابت های قهرمانی جهان سطح بسیار بالایی دارد و اگر تیم ما یک سال هم تمرین کند، اگر اردوی تدارکاتی برون مرزی نرود نمی توان به کسب نتیجه مطمئن بود. شاید اگر مانند ازبکستان خوش شانس بودیم و قرعه راحت تری به ما می خورد، نتایج بهتری هم کسب می شد.

مربی پیشین تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا باید از این نتیجه راضی بود یا خیر؟ توضیح داد: متاسفانه بازی ها را ندیده ام که بخواهم درباره عملکرد فردی یا تیمی بازیکنان نظر بدهم، اما به جز بازی با آمریکا که اختلاف گل ها زیاد بود، نتیجه تیم ملی ایران مقابل سایر رقیبان قابل قبول بود. تیم هایی مثل مصر و برزیل در آفریقا و آمریکای جنوبی تیم های قدرتمندی هستند که اختلاف گل های ما با این تیم ها کم بود. با توجه به این که ازبکستان با اختلاف گل های بالای 10 گل به این رقیبان باخته است، به نظرم اگر شانس ازبکستان را داشتیم، می شد در جایگاه بهتری قرار بگیریم.

او ادامه داد: این تیم کلا 50 روز تمرین کرد و آقایان پنام تاش و غلامی با علم به این که نتایج چندان درخشانی در این مسباقات کسب نخواهد شد قبول مسوولیت کردند که جا دارد به آن ها خسته نباشید گفت. شخصا در مجموع با توجه به شرایط و امکاناتی که در اختیار این تیم قرار گرفت از نتیجه آن ها نیز رضایت دارم، هرچند که اگر توجه به این رشته بیش تر شود باید انتظار نتایج بهتر هم داشت.

کارشناس واترپلوی ایران درباره شانس تیم ملی بزرگسالان در رقابت های انتخابی المپیک نیز گفت: تیم بزرگسالان ما نیز کار راحتی نخواهد داشت. به جز ژاپن که به عنوان میزبان مستقیما راهی این رقابت ها شده است، تیم های مثل چین و قزاقستان رقیبان راحتی برای ما نیستند. مطلع هستم که قزاق ها دو تا سه بازیکن صربستانی را با تغییر ملیت در اختیار گرفته اند و چین هم بلافاصله پس از بازی های آسیایی 2018 جاکارتا راهی اسپانیا شده و تا الان در لیگ این کشور مشغول به فعالیت است که رسما یک اردوی منظم بلند مدت به شمار می رود.

او ادامه داد: در سوی دیگر تیم ما نیز تمرین کرده است، اما الان تنها به دعوت سنگاپور راهی این کشور شد تا یک اردوی برون مرزی را پشت سر بگذارد. نکته قابل توجه این است، شاید ما الآن داریم از امکانات کمپ این کشور استفاده می کنیم، اما الآن سنگاپوری ها بیش تر سود می کنند چون با یک تیم قوی تر بازی تدارکاتی برگزار می کنند. تیم ایران نیز برای این که پیشرفت کند، باید با تیم های قدرتمندتر از خود بازی کند که متاسفانه شرایط برای این کار فراهم نیست. 20 یا 25 بهمن ماه بازی های انتخابی المپیک برگزار می شود و تیم ایران در این مسباقات کار بسیار سختی دارد، ما بعد از چهل سال، در بازی های آسیایی جاکارتا پس از تساوی مقابل چین در ضربات پنالتی به پیروزی رسیده و کسب مدال کردیم. با توجه به این شرایط کار راحتی نخواهیم داشت، اما در مجموع باید امیدوار بود.

مربی پیشین تیم ملی واترپلوی ایران با بیان این که رقابت های کسب سهمیه المپیک برای همه کشورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، توضیح داد: من گاها می بینم و می شنوم که برخی مسوولان ورزش کشور ما می گویند سهمیه المپیک به چه دردی می خورد وقتی به مدال نمی رسیم! با نهایت احترامی که به آن ها قائلم باید بگویم که این دیدگاه کاملا اشتباه است. وقتی در المپیک به جای 20 نفر، 200 نفر پشت پرچم یک کشور رژه می فرایند نشان از رشد آن کشور در همه زمینه ها و عرصه ها است. المپیک نشان دهنده فرهنگ و رشد کشورها است، نشان می دهد که ما در این چهار سال چه رشدی کرده ایم. از این جهت رقابت های انتخابی المپیک برای کشورها بسیار مهم است و همین موضوع کار را برای ما بسیار سخت تر می کند.

شیرجیان گفت: در کم و کیف تمرین ملی پوشان قرار دارم. این روزها بازیکنان ما شناهای سنگینی را در تمرینات انجام می دهند و روزانه 7 تا 8 کیلومتر شنای سنگین دارند که بدن های آن ها را خسته کرده است. امیدوارم فرایندآماده سازی آن ها خوب پیش برود و مسوولان ورزش کشور نیز با حمایت فدراسیون، کار را برای آن ها راحت تر کنند. از رسانه هایی که به این رشته ها توجه می کنند تشکر کرده و باید بگویم که این ملی پوشان دغدغه های مالی زیادی دارند. درآمد این نفرات گاها در یک سال، از یک کارمند ساده هم کم تر است. وقتی که عمر بازیکنی آن ها تمام شود به دلیل نداشتن بیمه گذراندن زندگی برای آن ها سخت تر می شود چون جذب آن ها به بازار کار نیز سخت تر خواهد بود. الان با ورود باشگاه هایی چون پرسپولیس، لیگ واترپلو از نظر کمی بهتر شده است، اما من امیدوارم باشکاه نیز به این رشته ها توجه بیش تری کنند تا با حمایت مسوولان شاهد رشد این رشته ها باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شیرجیان: تیم ملی واترپلو کار سختی در انتخابی المپیک دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرجیان: تیم ملی واترپلو کار سختی در انتخابی المپیک دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید