سفر 420 میلیون تومانی من به دور جهان (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ ماشین، تعطیلات 120 هزار دلاری(حدود 420 میلیون تومانی) من:

هر مسافری از سراسر جهان به لطف بوئینگ 757 اختصاصی هتل فور سیزن (four season) می تواند دور جهان را بگردد. در این مقاله قصد داریم در خصوص این سفر صحبت کنیم. به لطف سفر 24 روزه هتل فور سیزن که همه چیز آن اختصاصی است، شما می توانید یک سفر مجلل را به دور جهان داشته باشید و از تعطیلات خود بدون تمامی موانع و زحمت هایی که به طور معمول در هر سفری وجود دارد، نهایت لذت را ببرید. بدون شک این یک سفر محسوب می گردد، اما آیا واقعاً چنین سفرهایی از همه لحاظ لذت بخش هستند؟

سفر 420 میلیون تومانی من به دور جهان (قسمت اول)

در هتل فور سیزن سلطان احمد اتاقی به من داده شده بود که در آن مشغول به استراحت بودم و با تلفن با یکی از دوستانم صحبت می کردم. کارکنان هتل برای خوشامدگویی شکلات و راحت الحلقوم ترکیه ای آورده بودند. لای کتابی که بر روی میز جا گذاشته بودم نشانی قرار داده بودند تا فراموش نکنم که تا کجای آن را مطالعه نموده ام. اولین روزی که وارد هتل شدم پادری حمام را خیس کردم و به همین دلیل اواسط روز مجبور به تعویض آن شدند. حتی دست نوشته های من را برای این سفرنامه که به شکلی نامرتب رو میز پخش شده بود را مرتب نموده بودند. در همین حال زنگ در به صدا عایدی، آن را نشنیده گرفتم و به مکالمه تلفنی خود ادامه دادم. چند بار دیگر زنگ در به صدا در آمد و بعد از مدت کوتاهی، کارمند هتل با دست به در کوبید.

درنهایت مجبور شدم در را باز کنم. یک جوان زیبا با لباس هایی مرتب جلوی من ایستاده بود، سعی کردم به خاطر اصرار بیش از حدش برای در زدن شکایت کنم اما با یک لبخند از کنارم رد شد. در حال تماشای او بودم که به سمت دیگر اتاق رفت و سعی کرد خود را مشغول انجام کارها کند. یک نوشیدنی تازه در سطل یخ و یک سینی پر از انجیر را روی میز وسط هال اتاقم قرار داد.

من هم دوباره به سمت تلفن رفتم و شروع به صحبت کردم. او نیز به اتاقی دیگر رفت، از صداهایی که از اتاق می شنیدم به نظرم فهمیده بود که آجیل ها در ظرف آجیل خوری به خوبی مرتب نشده است یا چیزی در اتاق مرتب نیست و سعی در درست کردنش داشت. پیشخدمت کوشش می کرد خود را مشغول انجام کاری نشان دهد و از دید من پنهان بماند. من به عنوان عضوی موقت از یک گروه 52 نفری وارد ترکیه شده بودم و همان طور که اشاره کردم در هتل فور سیزن اقامت داشتم. این یک تور 24 روزه به دور دنیا بود. در این گونه سفرها، تنها کاری که شما باید انجام بدهید پرداخت 120 هزار دلار آمریکا است (معادل 420 میلیون تومان) و 1 پرواز 24 روزه به سراسر دنیا به وسیله یک هواپیمای اختصاصی هتل فور سیزن خواهید داشت. پرواز از شهر سیاتل (شهری در ایالات متحده آمریکا) شروع می گردد و توقف آن در مکان های مختلفی همانند توکیو، پکن، مالدیو، سنت پترزبورگ، مراکش و نیویورک انجام می گیرد. من روز پانزدهم به این تور پیوستم که مرا از استانبول به سنت پترزبورگ می برد و قرار بود از آنجا نیز به نیویورک برگردم. اگر ماژلان (دریانورد پرتغالی که به پادشاه اسپانیا خدمت می کرد. او اولین فردی بود که با کشتی یک دور کامل به دور کره زمین زد و تنگه ماژلان در آمریکا جنوبی نیز به افتخار وی نام گذاری شده است.) یک بوئینگ 757 شخصی داشت و صبحانه مجللی مانند ما نیز برایش تدارک دیده می شد، حتماً سفری شبیه به سفر ما را تجربه می کرد.

داخل هواپیمایی اختصاصی بوئینگ 757

کار من تهیه گزارشی از نکات مثبت و منفی این سفر همه چیز از پیش معین شده و رویایی بود. اگر شما صبح خود را در تانزانیا (کشوری در آفریقا) شروع کنید و سپس شام خود را در یک کشتی دریایی زیبا در جهت تنگه بوسفروس (Bosphorus، تنگه ای در دریایی سیاه و متعلق به کشور ترکیه) میل کنید، سپس با هواپیمای اختصاصی خود چند روز بعد به کاخ کاترین کبیر (Catherine the Great) در روسیه سر بزنید، واقعاً می توانید ادعا کنید که دور دنیا را دیده اید؟ آیا این یک سرگرمی و بیشتر شبیه به یک بازی پرهزینه نیست؟ آیا چنین سفری می تواند تمامی انتظارات شما را برآورده کند؟ آیا این یک سفر بیش از حد مجلل محسوب نمی گردد؟

تجملات ممکن است به هر شکلی وجود داشته باشد. تجمل نعمت، تجمل اضافی و یا حتی تجمل در ارائه خدمات نیز وجود دارد. مثلاً کارکنان مختلف در کنار شما وجود داشته باشند و مواظب تمامی اتفاقات اطراف باشند تا شما بتوانید به راحتی به چیزهای دلخواه خود فکر کنید. این سفر نیز دارای تجملات بسیاری است. زمانی که من تور را ترک کردم و به زندگی واقعی خود برگشتم، باید لایه های امنیتی متعدد که برای حفاظ از اعضا تور در نظر گرفته شده بود، تأخیر غیرقابل شرح و توقف 4 ساعته هواپیمای اختصاصی در فرودگاه کازابلانکا (بزرگ ترین و توریستی ترین شهر مراکش) را تحمل می کردم.

سفر با قایق سرگرمیی در تنگه بوسفروس

زمانی که شما در تور دور دنیا فور سیزن حضور پیدا می کنید، می توانید تمامی کارها را به دیگران بسپارید. این افراد به خوبی از عهده تمامی وظایف خود بر می آیند. شما چمدان مسافرتی خود را در اتاق هتل می گذارید و در نهایت شب به هنگام صرف شام در مقصد دیگری آن را تحویل می گیرید، بدون اینکه شخصا نگران مراقبت از وسایل خود باشید. کارکنان هتل تمامی برگه های مورداحتیاج را خودشان پر می نمایند و اصلاً احتیاجی نیست شما به خودتان زحمت بدهید و این برگه های خسته نماینده را پر کنید. یک خودروی ون شما را به بخش مهمانان ویژه (VIP) فرودگاه منتقل می نماید. در این قسمت کنترل های امنیتی مورداحتیاج صورت می گیرد و در نهایت وارد هواپیما می شوید. در داخل هواپیما 15 خدمه با لباس های زیبا و مرتب در حالی که لبخند بر لب دارند و می توان آن ها را مهربان ترین افراد در تاریخ انگلستان نامید، در تمام طول سفر جلوی شما خواهند ایستاد تا سفارش های شما را رفع نمایند. هر زمان که شما (تمامی مسافران این تور) آماده باشید هواپیما پرواز خواهد نمود. این تور همان طور که قبلاً نیز گفتم یک سفر 24 روزه به سراسر دنیاست، اما اگر شما هزینه و بودجه کافی داشته باشید می توانید این سفر 24 روزه را به یک سفر 90 روزه تبدیل کنید و از منظره ها و قسمت های بیشتری از سراسر دنیا بازدید کنید و در نهایت لذت ببرید.

فور سیزن و شریک تجاری آن که یک شرکت مسافرتی هواپیمای شخصی با نام سفرهای دنیای تی.سی.اس (TCS World Travel) است، سعی خواهند کرد تمامی معیارهای لازم را در نظر بگیرند و تا حد امکان از توشه سفری که به آن احتیاج خواهید داشت، کم نمایند. زمانی که شما وارد یک شهر تازه می شوید، یک پاکت نامه به همراه پول رایج آن شهر یا کشور به شما داده می گردد تا بتوانید موارد مورد احتیاج یا سوغاتی دلخواه خود را خرید کنید. یک تیم ویژه استقبال متشکل از افراد محلی نیز در اطراف خودروهای ون وجود دارد که به شما در این کار یاری می نماید. بنابراین احتیاجی نیست که زبان تمامی مقاصدی که به آن سفر می کنید را به خوبی بدانید. یک هواپیمای بوئینگ 757 به صورت تقریبی می توانید 250 مسافر را در خود جای دهد؛ بنابراین وجود 52 مسافر در آن بدین معنی است که هر کدام از آن ها فضای بیشتری برای نشستن دارند. برای هر مسافر در این هواپیما یک جایگاه چرمی بزرگ در نظر گرفته شده که بسیار نرم و راحت است. نوشیدنی ها و تنقلات مختلفی نیز به طور دائم سرو می گردد. در طول سفر نیز مسافران معمولاً با هم آشنا می شوند و در خصوص زندگی شخصی خود صحبت می نمایند.

کاخ تپوکی استانبول ترکیه

دومین چیزی که در این سفر 24 روزه و با این هزینه گزاف به دست می آورید، کوله باری از تجربه است. بازدید اول با یک تور از موزه ایالتی آرمیتاژ (Hermitage Museum) در اوایل صبح شروع می گردد تا تجمع و ازدحام کمتری در موزه وجود داشته باشد. سپس شام در کاخ روسیه (Russian palace) به همراه مراسم اپرا و باله سرو می گردد. برای روز بعد بالون سواری بر فراز سرنگتی (Serengeti، نام یک منطقه و نوعی پوشش جغرافیایی در آفریقا) نیز در برنامه وجود دارد. نهار را در یک رستوران ترکیه ای در محله ای معروف که مریم مقدس چند سال آخر عمر خود را در آن گذرانده است، سرو خواهید کرد. البته اعتقادات درباره این مکان، باور عموم است و هیچ مدرک مستندی برای آن وجود ندارد. در آخر شام نیز در نزدیکی دیوار بزرگ چین خورده می گردد.

کشور مالدیو

سرعت این سفر بسیار زیاد است، به طوری که در عرض یک روز به سه مکان مختلف سر زده می گردد. هر صبح که از خواب بیدار شوید گزینه های مختلفی پیش رو خواهید داشت که می توانید از میان آن ها یکی را به دلخواه انتخاب کنید. انتخاب اول بازدید از مدرسه باله روسیه، انتخاب دوم تور خرید از مغازه های خیابان نوسکی (Nevsky Prospekt) و انتخاب سوم بازدید از موزه فابرژه (Fabergé) است. افرادی که در این تور هستند معمولاً از تجربه های خود راضی و خشنودند. آن ها مشتریانی هستند که از این سفر نهایت لذت را برده و بسیار راضی آن را به خاتمه رسانده اند؛ اما آیا آن ها توانسته اند از تمامی مواردی که این تور ظرفیت ارائه آن را دارد نهایت استفاده را ببرند؟ به خاطر وقت کم و تفاوت در سلیقه ها، به طور معمول گزینه های مختلفی در طول یک روز گنجانده می گردد. از تور ویژه ایا صوفیه (Hagia Sophia، که با نام Ayasofya نیز شناخته می گردد و مسجدی در قلب استانبول است) گرفته تا تور ویژه بازدید از بازار مرکزی مراکش (کشوری توریست پذیر در شمال غرب آفریقا). زمانی که از افراد در خصوص محبوب ترین مکانی که از آن بازدید نموده بودیم، سؤال پرسیدم، بیشتر آن ها مالدیو (Maldives) را به عنوان پاسخ خود انتخاب کردند. دلیل این انتخاب هم منظره ها بسیار زیبای ساحلی بود که می توانستند لحظاتی را به دور از هر دغدغه ای استراحت نمایند.

موزه آرمیتاژ

ادامه دارد...

منبع: نیویورک تایمز

منبع: کجارو

به "سفر 420 میلیون تومانی من به دور جهان (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر 420 میلیون تومانی من به دور جهان (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید