رکوردشکنی فیفا 23 در هفته اول انتشار؛ جدول هفتگی بازی بریتانیا

به گزارش وبلاگ ماشین، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، بازی فیفا 23 (FIFA 23) پیروز شده تا فروش هفته نخست فیفا 22 را پست سر بگذارد و در جایگاه اول جدول هفتگی پرفروش ترین بازی های بریتانیا نهاده شد.

رکوردشکنی فیفا 23 در هفته اول انتشار؛ جدول هفتگی بازی بریتانیا

فروش نسخه نو فیفا نسبت به نسخه سال گذشته 1.6 درصد افزایش یافته است که ممکن است چندان زیاد به نظر نرسد اما با توجه به اینکه فروش فیفا به صورت فیزیکی در دو سال گذشته در خرده فروشی ها روندی کاهشی داشته، این مقدار از رشد قابل توجه است . از طرفی کنسول های سونی بیشتر فروش این بازی را به خود اختصاص داده اند، به طوری که 41 درصد از نسخه های فروش رفته از بازی مختص پلی استیشن 5 بوده اند و این مقدار برای کنسول های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری و نینتندو سوییچ به ترتیب، 30، 17، 6 و 6 درصد بوده است.

لازم به ذکر است که فروش هفته نخست فیفا 23 در نینتندو سوییچ، 20 درصد بیشتر از فروش عرضه فیفا 22 روی این کنسول بوده است. بعلاوه عملکرد عالی فیفا 23 تأثیر مثبتی بر کل بازار دیسکی بازی ها در بریتانیا داشت و عایدی این بازار در هفته ای که گذشته، 420 درصد افزایش یافته است. فیفا 23 آخرین نسخه از سری فیفا محسوب می گردد و نسخه های نو این مجموعه با نام EA Sports FC منتشر خواهند شد.

فروش فیفا 23 به میزان بود که Splatoon 3 را از جایگاه نسختی که در سه هفته گذشته در آن قرار داشت، خارج کند. این بازی انحصاری نینتندو سوییچ با کاهش 14 درصدی در فروش هفتگی خود، در رتبه دوم جدول نهاده شد. در همین حال، بازی Lego Star Wars: The Skywalker Saga در هفته ای که گذشت، رشد فروش فوق العاده ای را تجربه کرد.

این بازی با افزایش فروش 252 درصدی، از رتبه دهم به رتبه سوم جدول صعود کرد. 63 درصد از نسخه های نو این بازی، روی کنسول پلی استیشن 5 به فروش رفته اند که در نوع خود جالب است. در جایگاه های پایین تر جدول، بازی Valkyrie Elysium از اسکوئر انیکس در رتبه 12 نهاده شد و The Legend of Heroes: Trails from Zero جایگاه هجدهم را از آن خود کرد.

در ادامه می توانید 10 بازی برتر را در هفته منتهی به 1 اکتبر 2022 (9 مهر 1401) مشاهده کنید.

بازیجایگاه فعلیجایگاه قبلی
FIFA 231-
Splatoon 321
Lego Star Wars: The Skywalker Saga310
Mario Kart 8 Deluxe42
Nintendo Switch Sports54
Horizon Forbidden West68
Minecraft76
Grand Theft Auto V85
Animal Crossing: New Horizons97
Pokémon Legends: Arceus109

منبع: Gamesindustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "رکوردشکنی فیفا 23 در هفته اول انتشار؛ جدول هفتگی بازی بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردشکنی فیفا 23 در هفته اول انتشار؛ جدول هفتگی بازی بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید