روش درمانی فناورانه برای مقابله با حملات قلبی ژنتیک

به گزارش وبلاگ ماشین به نقل از نیواطلس، این روش درمانی که siRNA نام دارد مانع از فراوری نوعی پروتئین نامطلوب در بدن می گردد که سلامت قلب را به طور جدی تهدید می نماید.

روش درمانی فناورانه برای مقابله با حملات قلبی ژنتیک

لیپوپروتئین (a) یا Lp(a)، یک پروتئین انتقال دهنده کلسترول است که در کبد ساخته می گردد و هنگامی که در سطوح بالا در گردش باشد به تجمع پلاک در شریان ها یاری می نماید. این امر خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته را تا حد زیادی افزایش می دهد. سطح Lp(a) در بدن عمدتاً به صورت ژنتیکی معین می گردد، بنابراین بهبود رژیم غذایی و ورزش این خطر را کاهش نمی دهد.

در مطالعه نو، دانشمندان اولین درمانی را گزارش نموده اند که می تواند سطح Lp(a) را تقریباً به طور کامل کاهش دهد. یک مولکول RNA مداخله گر کوچک (siRNA)، ژن عامل فراوری Lp(a) را نابودمی نماید. تزریق این مولکول در قالب دارو به گروهی داوطلب و آنالیز شرایط آنها طی ماه های آینده نشان داد سطح Lp(a) آنها کاهش شدیدی داشته است. بلافاصله پس از تزریق، سطح Lp(a) برای بیمارانی که 100 میلی گرم دارو دریافت نموده بودند 86 درصد، برای افرادی که 300 میلی گرم دریافت می کردند 96 درصد و برای گروه دریافت کننده 600 میلی گرم دارو 98 درصد کاهش یافت.

تزریق دوز بالای دارو سطح کلسترول بد LDL را تا 25 درصد کاهش می دهد و تیم تحقیقاتی می گوید هیچ عارضه جانبی نامطلوبی ثبت نشده است. با پیگیری ها و آزمایش های بیشتر، امید است این روش درمانی بتواند به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی در بیماران مستعد یاری کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روش درمانی فناورانه برای مقابله با حملات قلبی ژنتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش درمانی فناورانه برای مقابله با حملات قلبی ژنتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید