حضور یک روح روانی از تایوان در اسکار 2014

به گزارش وبلاگ ماشین به نقل از هالیوود ریپورتر، چانگ مونگ-هونگ کارگردان فیلم روح داستان مرد جوانی را بازگو می نماید که بدنش توسط روح یک بیمار روانی تسخیر شده است.

حضور یک روح روانی از تایوان در اسکار 2014

ژوزف چانگ ستاره فیلم که نامش آ-چوان است، آشپز جوانی است که به شکل عجیبی بیمار شده و برای مداوا به زادگاه خود در منطقه ای روستایی در تایوان می رود و با پدرش، وانگ با بازی جیمی ونگ، ورزشکار قدیمی هنرهای رزمی همخانه می گردد. به تدریج تعیین می گردد که بدن آ-چوان به تسخیر روح یک بیمار روانی در آمده و وانگ نیز برای حمایت از او مبهم ترین راه های اخلاقی را طی می نماید.

کمیته انتخاب فیلم تایوانی برای اسکار در بیانیه خود آورده است: کارگردان با میزانسن دقیق خود، شرایط اختلال روانی یک انسان در یک روستای دور افتاده را مورد آنالیز قرار داده و فیلم، دنیایی جذاب و دلسرد کننده از خشونت و شکنندگی روح زندگی را در قاب سینما ایجاد می نماید.

اولین فیلم سینمایی چانگ به نام پارکینگ در بخش نگاه ویژه جشنواره کن در سال 2008 پذیرفته شده بود. دومین فیلم او پرتره چهارم جایزه بهترین کارگردانی را در جشنواره اسب طلایی تایوان 2010 برای او به ارمغان آورد.

روح هفته گذشته در فستیوال فیلم تورنتو اکران شد. این فیلم در تاریخ 30ام آگوست در تایوان به اکران عمومی درآمد و همچنان روی پرده است. همچنین قرار است در فستیوال های بین المللی ونکوور، بوسان و توکیو نیز روی پرده برود.

تایوان تا کنون سه بار برای بهترین فیلم خارجی در اسکار نامزد شده و در سال 2000 برای فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان به کارگردانی آنگ لی جایزه اسکار را کسب کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حضور یک روح روانی از تایوان در اسکار 2014" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور یک روح روانی از تایوان در اسکار 2014"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید