دولت افغانستان: حدود 600 زندانی آزاد شده طالبان به میدان جنگ بازگشته اند

به گزارش وبلاگ ماشین، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که حدود 600 نفر از زندانیان طالبان که براساس توافقنامه قطر جهت اعتمادسازی از زندان آزاد شده بودند، به میدان جنگ بازگشته اند.

دولت افغانستان: حدود 600 زندانی آزاد شده طالبان به میدان جنگ بازگشته اند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ ماشین، طارق آرین سخنگوی وزارت کشور افغانستان به وبلاگ ماشین گفت: بیش از 580 نفر از مجموع 6 هزار زندانی که برای اعتمادسازی در فرایند صلح از زندان های دولتی آزاد شدند، به میدان جنگ بازگشته اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ ماشین بخوانید. (کلیک کنید)

وی بدون ارائه جزئیات بیشتری اضافه کرد: شمار زیادی از این زندانیان آزاد شده در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند.

روز گذشته نیز سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان با متهم کردن طالبان به نقض کردن توافقنامه قطر گفته بود که بیشتر زندانیان آزاد شده این گروه به میدان های جنگ بازگشته اند.

وی با اظهار اینکه عدم انعطاف طالبان عامل اصلی به بن بست کشیدن انتخابات است از دولت جدید آمریکا نیز خواست تا فرایند گفت وگوهای صلح در دوحه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی وبلاگ ماشین بخوانید. (کلیک کنید)

طالبان در توافقنامه قطر متعهد شده است که زندانیان این گروه پس از آزادی سلاح های خود را به زمین گذاشته و به میدان جنگ بازنمی گردند.

سخنگوی این گروه نیز پیش از این گفته بود که زندانیان آزاد شده به خانه های خود بازخواهند گشت و ضرورتی به حضور آن ها در میدان جنگ نیست.

زلمی خلیلزاد کننده آمریکا در امور صلح افغانستان نیز پیش تر تصریح کرده بود که مدرکی درباره بازگشت زندانیان آزاد شده طالبان به میدان جنگ وجود ندارد.

وی درباره ادعای طالبان مبنی بر زندانی شدن مجدد برخی از اعضای این گروه پس از آزادی نیز گفته بود که دو طرف تلاش می کنند تا اذهان عمومی و رویکرد آمریکا را تحت تاثیر قرار دهند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دولت افغانستان: حدود 600 زندانی آزاد شده طالبان به میدان جنگ بازگشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت افغانستان: حدود 600 زندانی آزاد شده طالبان به میدان جنگ بازگشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید