درمان خانگی آنفولانزا با 9 خوراکی خوشمزه

به گزارش وبلاگ ماشین، خوردن برخی خوراکی ها آنقدر مفید است که می تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، مانع ابتلای شما به ویروس آنفلوانزا شود.

درمان خانگی آنفولانزا با 9 خوراکی خوشمزه

آنفولانزا بیشتر در افرادی دیده می شود که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند. پس می توانید تنها با خوردن برخی مواد مغذی و ویتامین ها به تقویت سیستم ایمینی بدن خودتان کمک کنید. وبلاگ ماشین در ادامه به معرفی مواد غذایی مفید در درمان آنفولانزا می پردازد.

تاثیر لبنیات در درمان آنفولانزا

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که 70 درصد سیستم ایمنی بدن ما به سلامت روده هایمان بستگی دارد. تمام غذاهایی که می خوریم، همگی برروی سلامت روده ما اثرگذار هستند. از بهترین باکتری هایی که می تواند سیستم ایمین بدن و روده های ما را تقویت کند، پروبیوتیک ها هستند. منبع اصلی این پروبیوتیک ها لبنیات و میوه ها است. ماست یکی از اصلی ترین مواد خوراکی است که سرشار این باکتری مفید است.

ماهی سالمون

ماهی سالمون از منابع اصلی امگا 3 است. امگا 3 به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب ها کمک بسکمک می کند. این ماده می تواند در درمان یا پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا موثر باشد چراکه در دوران بیماری بدن ما التهاب های زیادی از درون دارد.

پرتقال

پرتقال از منابع اصلی ویتامین C است که می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. از همین رو از پرتقال و سایر مرکبات در این فصل نباید غافل شد.

گردو مفید در درمان آنفولانزا

مغز گردو سرشار از ویتامین B6، E، مس و امگا3 است. آنتی اکسیدان های موجود در گردو می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و خطر ابتلا به آنفلوانزا کمتر شود.

انار، دکتر پاییز

انار حتی بیشتر از چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. آنتی اکسیدان ها باعث تقویت دستگاه ایمنی بدن برای مقابله با بیماری هایی مثل آنفلوانزا می شوند.

فلفل دلمه ای قرمز

فلفل دلمه ای قرمز هم از دیگر منابع آنتی اکسیدان است. یک فلفل دلمه ای قرمز میانه می تواند دوبرابر نیاز شما به ویتامین C را در روز برآورده کند. ویتامین C می تواند به تقویت گلبول های سفید خون و درنتیجه تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

سیر، معجزه سلامتی

سیر خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی دارد. این ماده مقوی می تواند به بهبود عفونت موجود در بدن شما و کم شدن التهاب ها کمک کند. اگر مزه سیر برایتان خوشایند نیست، آن را با سایر غذاها میل کنید.

درمان آنفولانزا با عسل

عسل هم خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که در بهبود و تقویت دستگاه ایمنی بدن شما اثرگذار است. همچنین خوردن عسل به نرم شدن گلوی شما و کاهش سرفه هایتان در دوران ابتلا به آنفولانزا کمک خواهد کرد.

روغن زیتون و درمان آنفولانزا

یکی از مواد غذایی موثر در درمان آنفولانزا روغن زیتون است. روغن زیتون خاصیت ضدالتهابی دارد. طبق نتایج برخی از تحقیقات این روغن جادوئی خاصیت ضدمیکروبی هم دارد. با این خواص می توان نتیجه گرفت خوردن این روغن با غذا، سالاد و غیره می تواند به کاهش علائم آنفلوانزا شما کمک کند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب کمبود ویتامین را با 7 علامت شناسایی کنید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "درمان خانگی آنفولانزا با 9 خوراکی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان خانگی آنفولانزا با 9 خوراکی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید