جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه 31 مرداد 1400

به گزارش وبلاگ ماشین، شش روز تعطیلی، تاثیری بر فرایند صعودی شاخص کل بورس تهران نگذاشته است. صبح امروز یکشنبه شاهد افزایش قیمت سهام نماد های شاخص ساز و در پی آن افزایش شاخص کل هستیم. تا جایی که در 30 دقیقه ابتدایی معاملات شاخص کل حدود 13 هزار و 300 هزار واحد افزایش پیدا نموده و به طور کامل وارد کانال 1.5 میلیونی شده است. آتش شرکت های کوچک داغ تر است. در همین مدت کوتاه شاخص کل 89 صدم درصد افزایش داشته، ولی شاخص هم وزن رشد 1.27 درصدی را تجربه نموده که به خوبی نشان می دهد شرایط شرکت های کوچک بهتر از بزرگتر ها است. هرچند فارس، نوری، شتران، خودرو، شپنا و اخابر بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشته اند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه 31 مرداد 1400

ادامه فرایند صعودی بورس با همراهی نماد های غیردلاری

به گزارش وبلاگ ماشین، در ساعات اولیه معاملات بازار امروز یکشنبه 31 مردادماه 1400، از بین 306 نماد معامله شده در بورس تهران حدود 255 نماد فرایند صعودی دارند و تنها 51 نماد که احتمالا یک ششم بازار را تشکیل می دهند، با کاهش نسبی قیمت سهام روبرو شده اند. در بازار فرابورس هم از بین 217 نماد معامله شده در ساعات اولیه، 146 نماد سبزپوش هستند و 71 نماد فعلا با فرایند صعودی بازار همراهی نمی نمایند. این مورد نشان می دهد اکثریت بازار سرمایه همچنان در اختیار نماد های سبزرنگ است.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز یکشنبه 31 مردادماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار امروز یکدست سبزپوش است و تک و توک در آن می توان نماد قرمزرنگ پیدا کرد. برخی از آن ها در گروه سرمایه گذاری ها جمع شده اند و به شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اختصاص دارند. کتوکا و کسرا در گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی و غگیلا و چند نماد دیگر در گروه محصولات غذایی دیگر نماد های قرمز بازار امروز هستند. در سوی مقابل خودرویی ها، بانک ها، سرمایه گذاری ها، فرآورده های نفتی و دیگر گروه های بازار لباس سبز به تن نموده و اغلب با صف خرید روبرو شده اند. همین اتفاق باعث شده شرایط برای صندوق های ETF فراتر از انتظار پیش برود. تا جایی که قیمت واحد های صندوق پالایش حدود 10 درصد افزایش پیدا نموده و در آستانه صف خرید واقع شده است. دارا یکم هم افزایش قیمت هشت درصدی را در کمتر از یک ساعت تجربه نموده است. افزایش فروش سهام در نماد عرضه اولیه سپید باعث شده گروه زراعت به بهترین گروه صنعت از نظر ارزش معاملات تبدیل گردد. این نماد فعلا متوقف شده و در مرحله سفارش گیری واقع شده است. امروز برای خودرویی ها از جمله خودرو، خساپا، خگستر و دیگر نماد های میانه گروه صف خرید تشکیل شده. نوری، شغدیر، شاراک و کلر از گروه محصولات شیمیایی به صف خرید رسیده اند. فلزات اساسی چندان علاقه ای به همراهی در فرایند صعودی بازار امروز ندارند. فولاد و فملی به رشد یک درصدی بسنده نموده اند و ذوب و فخوز نزدیک قیمت روز گذشته معامله می شوند. بانک های عظیم اغلب بیش از چهار درصد افزایش قیمت دارند و در آستانه صف خرید قرار گرفته اند. همین شرایط را در گروه فرآورده های نفتی شاهد هستیم. شرکت های چند رشته ای صنعتی کم رمق ظاهر شده اند و شستا و وغدیر با کمترین نوسان قیمت معامله می شوند. انبوه سازی، سیمان، استخراج زغالسنگ، رایانه، ساخت محصولات فلزی، لیزینگ ها، مخابرات، ماشین آلات، فراکاب و لاستیک و پلاستیک از دیگر گروه های سبز بازار امروز هستند.

صف خرید برای یک چهارم نماد های بازار سرمایه

در ساعات انتهای معاملات امروز یکشنبه 31 مردادماه حدود 165 نماد دارای صف خرید هستند. این تعداد 25 درصد معادل یک چهارم کل بازار را تشکیل می دهند و تا حدودی می توان گفت رکورد تعداد صف های خرید شکسته شده است. ارزش این صف ها در مجموع به حدود هزار و 200 میلیارد تومان می رسد. در طرف مقابل امروز 60 نماد یعنی 9 درصد بازار صف فروش دارند و ارزش مجموع صف های فروش حدود 810 میلیارد تومان است.

کنور؛ سنگین ترین صف خرید بازار

شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با نماد کنور امروز شاهد تشکیل سنگین ترین صف خرید بازار سرمایه به ارزش 110 میلیارد تومان است. این صف حتی از صف تشکیل شده برای نماد عرضه اولیه مدیریت هم بالاتر است. امروز مدیریت حدود 105 میلیارد تومان صف خرید دارد و کالا با صف 82 میلیاردی در رتبه بعدی ایستاده است. خبهمن، ستران، شاراک، وهامون، اخابر، رانفور، سپید، شگویا، شغدیر، لپارس و ومدیر از دیگر نماد های دارای صف خرید سنگین با ارزش بیش از 15 میلیارد تومان هستند.

کدما؛ سنگین ترین صف فروش بازار

صف فروش سهام شرکت معدنی دماوند با نماد کدما امروز به 90 میلیارد تومان رسیده است و این شرکت را در صدر لیست سنگین ترین صف های فروش قرار داده. غدام با صف 80 میلیاردی در رتبه دوم و ثالوند با صف 53 میلیاردی در ربته سوم قرار دارند. کمرجان، سنیر، شصدف، زماهان و وسخراج از دیگر نماد های دارای صف فروش سنگین با ارزش بیش از 15 میلیارد تومان هستند.

رشد 15 هزار واحدی شاخص بورس بعد شش روز تعطیلی

شاخص کل بورس تهران در انتها معاملات امروز یکشنبه 31 مردادماه و بعد از شش روز تعطیلی، با رشد 15 هزار و 555 واحدی به رقم یک میلیون و 515 هزار و 479 واحد رسید تا صندلی خود را در کانال 1.5 میلیونی تثبیت کند. امروز رهبری بازار برعهده خرده سهم ها بود و شرکت های کوچک عملکرد بهتری از خود نشان دادند. چراکه با وجود رشد 1.04 درصدی شاخص کل، امروز شاخص هم وزن 1.8 درصد افزایش را در کارنامه خود ثبت کردند. تاثیرگذارترین نماد ها بر رشد شاخص کل نوری، شتران، شپدیس، خودرو، اخابر و شپنا بودند و شستا بیشترین اثر منفی را بر شاخص گذاشت.

نقشه بازار در انتها معاملات روز یکشنبه 31 مردادماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

این گزارش به روزرسانی می گردد...

منبع: فرارو

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه 31 مرداد 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز یکشنبه 31 مرداد 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید