تکرار ترافیک های سنگین یا قرنطینه جدی؟

به گزارش وبلاگ ماشین، در تعطیلات پنج روزه ای که ستاد ملی مقابله با کرونا مانند دفعات قبلی اعلام نموده باید دید چه سناریوی احتمالی برای سفرهای ممنوعه مردم می توان متصور بود، آیا جاده های کشور شاهد موج سنگین ترافیک های تکراری ما1ه های گذشته خواهد بود یا آنکه ممنوعیت های اعلام شده به صورت جدی اعمال خواهد شد.

تکرار ترافیک های سنگین یا قرنطینه جدی؟

به گزارش وبلاگ ماشین به نقل از ایسنا، ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته تصویب کرد تا از امروز ساعت 12 ظهر تا صبح شنبه دو هفته آینده (پنجم شهریور ماه) ممنوعیت تردد سراسری و بین استانی اعمال شود و از سوی دیگر هم تعطیلی همه ادارات را از فردا (دوشنبه 25 مرداد ماه) تا شنبه هفته آینده 30 مرداد ماه اظهار داشت.

اما باید دید با این تعطیلی که البته با روز های تعطیل ایام تاس1وعا و عاشورا همزمان شده است، ممنوعیت های سفر و تردد های بین استانی چگونه اعمال خواهد شد و آیا مانند گذشته با سهل انگاری در اعمال این مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا روبرو خواهیم بود یا آنکه قرنطینه های جدی در استان های مختلف کشور اعمال خواهد شد و نهایتا در انتها این 1دو هفته شاهد کاهش محسوس تردد وسایل نقلیه مختلف در محور های مواصلاتی خواهیم بود.

البته در هفته گذشته و بر اساس آنچه از آمار های رسمی بر می آید که به وسیله مرکز مدیریت راه های کشور منتشر شده است، مبه وسیله تردد روزانه از 15 تا 21 مرداد ماه امسال یک میلیون و 594 هزار و 210 وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد ودر قیاس با هفته گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

اما بر اساس آنچه تحقیقات و آنالیز های علمی نشان داده هر قدر بتوانیم سفر های مردم را کاهش دهیم به همان مقدار کمتر با شیوع ویروس کرونا روبرو هستیم و بالعکس. در این میان کمترین اندازه تردد در دوران شیوع ویروس کرونا در کشور به روز های عید سال گذشته باز می شود که بسیاری از مردم داوطلبانه اقدام به لغو کردن سفر های خود و حتی کنسل کردن بلیت سفرهایشان بودند و نهایتا تردد های بین استانی تا حدود 800 هزار وسیله نقلیه هم کاهش یافت و پس از آن در آذر ماه سال گذشته با اعمال طرح های قرنطینه تحت اسم ممنوعیت های سفر هم تردد وسایل نقلیه مختلف در محور های مواصلاتی به حدود یک میلیون دستگاه رسید.

اما پس از آن در هیچ تعطیلات کرونایی و ممنوعیت های سفر که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ماه های بعدی تصویب و ابلاغ شد، افت محسوسی در سفر های مردم رخ نداد و اتفاقا عدم کنترل های سختگیرانه در ورودی و خروجی استان های مختلف سبب شد تا اغلب در این ایام مردم بیشتر از گذشته به مسافرت بروند.

حالا، اما باید دید که کدام سناریو برای تعطیلات و ممنوعیت های تردد پیش بینی شده قابل تصور است آیا با کنترل های سختگیرانه، مردم از سفر منع خواهد شد و مانند نوروز سال گذشته شاهد افت محسوس آمار های ابتلاء به ویروس کرونا در کشور خواهیم بود یا آنکه مانند تعطیلات کرونایی سابق در امسال روز به روز ویروس کرونا بیشتر در جاده ها و سفر های مردم جولان می دهد؟

منبع: جام جم آنلاین

به "تکرار ترافیک های سنگین یا قرنطینه جدی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار ترافیک های سنگین یا قرنطینه جدی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید