تمام آنچه باید در خصوص لاغری صورت بدانید

به گزارش وبلاگ ماشین، عجب دنیای عجیبی ست؛ عده ای خود را تنها با گونه های برجسته، زیبا می بینند و عده ای دیگر برای صورتی استخوانی و کشیده، به هر دری می زنند! همه این ها نشان از تفاوت سلایق آدم ها دارد و نوع نگرش آن ها به زیبایی. یکی چون شما، علت لاغری صورت را جستجو می نماید و دیگری روش های پرشدن صورت. هر دو نظر محترم است و این میل به زیبایی، مجذوب کننده و ستودنی .

تمام آنچه باید در خصوص لاغری صورت بدانید

آن چه در این مقاله به آن می پردازیم، موضوع لاغری صورت است. این موضوع را ابتدا با فرض بر این که موجب نگرانی شماست آنالیز می کنیم و علت لاغری صورت را برمی شماریم. سپس به سراغ روش های نوین و نکات کاربردی برای لاغر شدن صورت می رویم و آن را از این دید که جزو مجذوب کنندهیت های شما برای زیباتر شدن است آنالیز می کنیم.

با این که بسیاری از افراد، لاغر شدن صورت را نشانه ضعف و بیماری تلقی می نمایند، باید گفت بیشتر اوقات چنین نیست. لاغری صورت برای برخی ها ارثیه ای محسوب می گردد که نسل به نسل می چرخد و هیچ ارتباطی به ضعف یا بروز بیماری ندارد. مانند کسی که به طور ژنتیکی پاهای لاغرتری نسبت به سایر قسمت های بدن خود دارد و این چیزی از زیبایی و سلامت او کم نمی نماید.

بیایید با هم دلایل بیشتری را برای لاغر شدن صورت آنالیز کنیم و از همان ابتدا با ازبین بردن نگرانی های شما، لبخند را به صورت ماهتان برگردانیم.

علل اصلی لاغری صورت

کاهش وزن یک فرآیند بسیار مجذوب کننده است. فرآیندی که با مکانیسم یکسان، می تواند نتایج متفاوتی داشته باشد. همه به یک شکل وزن کم نمی نمایند. با رژیم غذایی و ورزش، کمبود کالری ایجاد می گردد و بدن برای تامین انرژی، به سراغ چربی های ذخیره شده می رود.

این که اولین هدف، چربی کدام ناحیه از بدن شما باشد، موضوعی ست که شما در آن نقشی ندارید. پس همین لحظه به خودتان قول دهید که دیگر فریب تبلیغات زرد را نخورید و چربی سوزی شکم و پهلو یا هر قسمت خاص از بدن را برای همواره فراموش کنید. چیزی به نام چربی سوزی موضعی نداریم و نخواهیم داشت!

در فرایند کاهش وزن ممکن است اولین اتفاق، لاغر شدن صورت شما باشد و بدن ترجیح دهد انرژی مورد احتیاج را از چربی های زیبای گونه هایتان تامین کند. سخت نگیرید، لبخند بزنید و اجازه دهید کارش را انجام دهد؛ آن چه مهم است، کاهش توده های چربی بدن شماست. این که آغاز از کدام قسمت باشد چه اهمیتی دارد؟

کاهش وزن و رژیم غذایی اشتباه

کاهش وزن باعث کاهش چربی های زیر پوست و لاغر شدن صورت می گردد. حال اگر این کاهش وزن با رژیم غذایی اشتباه اتفاق بیفتد، مشکل کاهش کلاژن هم به آن اضافه می گردد و می تواند صورت شما را پیر و خسته نشان دهد.

برای داشتن پوستی جوان و شاداب، رژیم های غذایی نادرست را کنار بگذارید و برای کاهش وزن به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید. از لاغری صورت در روزهای کاهش وزن نهراسید و صبورانه با مراقبت های پوستی، طراوت و زیبایی را به صورتتان برگردانید.

افزایش سن و لاغر شدن صورت

افزایش سن، شایع ترین علت لاغری صورت است. در فرآیند پیری، بدن تغییرات زیادی را تجربه می نماید. یکی از آن ها کم شدن حجم چربی صورت است. کاهش فراوری کلاژن اتفاق دیگری ست که با افزایش سن رخ می دهد و موجب لاغری صورت می گردد.

کلاژن یک پروتئین است که بیشتر در قسمت پوست و استخوان فراوری می گردد و باعث بازسازی و تقویت این اندام ها می گردد. کاهش فراوری کلاژن، خاصیت ارتجاعی و حجیم بودن پوست را کم می نماید و با ایجاد چین وچروک و افتادگی پوست، شادابی و جوانی را از آن می گیرد.

به گفته محققان، در سنین بالای 65 سال، کاهش بافت استخوانی و تحلیل ماهیچه های صورت از دیگر عواملی محسوب می شوند که در کنار کاهش فراوری کلاژن و چربی پوست، بر لاغری صورت تاثیرگذارند.

قرارگرفتن در معرض نور خورشید

قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید می تواند چین وچروک، لکه های قهوه ای و حتی احتمال سرطان پوست را افزایش دهد. اما این ها تنها مسائل ناشی از نور خورشید نیستند.

قرارگرفتن بیش از حد در معرض اشعه فرابنفش خورشید منجر به فراوری الاستین غیرطبیعی می گردد، کلاژن را کاهش می دهد و به سلول های کلاژن سالم آسیب می رساند. هنگامی که اشعه UV به اپیدرم نفوذ می نماید، تجزیه کلاژن و الاستین را سرعت می بخشد و کاهش این دو با کاهش چربی زیر پوست به لاغری صورت منجر می گردد. تاثیر نور خورشید را بر لاغر شدن صورت دست کم نگیرید و استفاده از ضد آفتاب را به یک عادت تبدیل کنید.

ورزش بیش از حد

تمرینات سنگین ورزشی می تواند علت داشتن صورتی استخوانی و لاغر باشد. ورزش های سنگین با افزایش چربی سوزی در بدن باعث لاغر شدن صورت و کاهش حجم چربی آن می گردد.

تغییرات هورمونی

استروژن یک هورمون زنانه است که به تنظیم و توزیع میزان چربی در بدن و صورت شما یاری می نماید. وقتی سطح این هورمون در بدن شما پایین است یا با افزایش سن کاهش پیدا می نماید، چربی سوزی و لاغری صورت اتفاق می افتد.

مصرف سیگار

مصرف سیگار را می توان شایع ترین علت لاغری صورت برشمرد؛ عاملی که می تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد و ظاهر پوست داشته باشد. در افراد سیگاری، سطح ویتامینC به طور قابل توجهی کمتر از افراد غیرسیگاری ست. کاهش میزان ویتامین C، می تواند منجر به نازک شدن لایه های پوست، کاهش کلاژن، الاستین و توده عضلانی گردد.

وقتی فردی سیگار مصرف می نماید، عوامل محافظتی را که ویتامین C برای نرم، قوی و الاستیک نگه داشتن پوست به ارمغان می آورد، تحت تاثیر منفی قرار می دهد. این فرایند به لاغر شدن صورت و پیری پوست منجر می گردد.

استرس، علت لاغری صورت

استرس و فشار عصبی می تواند تهدیدی برای سلامت کلی شما باشد. استرس مزمن باعث اختلال در سیستم قلبی-عروقی، تنفسی، ایمنی، فراوری مثل و خواب می گردد. سطح بالای هورمون استرس (کورتیزول) در بدن شما باعث کاهش وزن و خستگی شدید می گردد که در بیشتر مواقع به شکل لاغری صورت نمایان می گردد.

بیماری ها

علت لاغری صورت شما به احتمال خیلی زیاد یکی از علل گفته شده در قسمت بالاست؛ پس نگران نباشید و برای اطمینان خاطر به پزشک مراجعه کنید. لاغر شدن صورت به شکل ناگهانی اگر ناشی از دلایل گفته شده نباشد، می تواند به علت بیماری هایی مانند لوپوس، اختلالات تیروئید و سیستم ایمنی، آرتریت روماتوئید یا عفونت های ویروسی اتفاق بیفتد.

هیچ یک از این بیماری ها خطرناک و غیرقابل درمان نیستند. لذا از لاغر شدن صورت نهراسید و در زمانه ای که داشتن زاویه در فک و صورت استخوانی، علتی بر شیک بودن است، برترین بهره را از صورت خود ببرید و شاد باشید.

درمان لاغری صورت (چطور صورت را چاق کنیم؟)

برای درمان لاغری صورت کافی ست نگاهی به فهرست علت لاغری صورت بیندازید و با حذف یکی از آن دلایل، قدم اول را بردارید. کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید و از لاغر شدن صورت جلوگیری کنید.

درمان خانگی لاغری صورت

دو کار اساسی اما بسیار ساده که بیش از هر درمان تخصصی دیگر می تواند تاثیرگذار باشد. اولی داشتن یک رژیم غذایی متعادل با کالری کافی و دومی استفاده مرتب از ضدآفتاب متناسب با پوست شماست. مرطوب نگه داشتن منظم پوست صورت به یاری مرطوب نماینده های خانگی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل هم در داشتن صورتی با ظاهر پرتر بسیار موثر است.

با این که ژنتیک شما نقش مهمی در حالت چهره و چاقی یا لاغری صورت شما بازی می نماید، نمی توان نقش مهم عادات سالم را در کاهش فرایند پیری و لاغر شدن صورت، نادیده گرفت. مهم ترین عادت ها عبارتند از:

  • داشتن رژیم غذایی متعادل با تمرکز بر مصرف غذاهای سالم و کامل
  • ورزش منظم
  • اجتناب از ورزش بیش از حد و کاهش وزن شدید
  • استفاده منظم از ضد آفتاب
  • نوشیدن آب فراوان
  • مرطوب نگه داشتن منظم پوست
  • داشتن خواب کافی
  • ترک سیگار

جدیدترین متدهای درمان لاغری صورت

امروزه به لطف پیشرفت علم و روش های نوین پزشکی، داشتن صورتی تپل و هم چون ماه قصه های هزار و یک شب، دیگر آرزو نیست. حتی شما که صورت لاغر را به ارث برده اید، با تزریق کمی چربی می توانید به قرص قمر تبدیل شوید و دلبری کنید. در ادامه سه روش نوین برای درمان لاغری صورت و افزایش حجم آن را آنالیز می کنیم.

پروتز گونه

گویی داشتن گونه های برجسته در کنار بینی عروسکی و سربالا، محبوب ترین ترکیب میان خانم های امروزی ست که به لطف متخصصان زیبایی، میسر شده است. این که تا چه مقدار درست است یا بی خطر، بماند برای فرصتی دیگر. پروتز گونه روشی برای درمان لاغری صورت است که در آن کاشت گونه به روش مارلاپلاستی انجام می گردد. این روش، علاوه بر اصلاح فرم استخوان های قسمت گونه، ظاهر چشم را هم بهبود می بخشد.

تزریق چربی

یکی از محبوب ترین روش های درمان لاغری صورت است. در این روش، چربی از قسمت شکم یا ران شما خارج و با سوزن مخصوص به صورت شما تزریق می گردد تا صورتی پر و پوستی شفاف تر داشته باشید. این روش ماندگاری بالاتر و عوارض کمتری نسبت به متدهای درمانی دیگر دارد.

تزریق ژل

سریع ترین روش درمان لاغری صورت است که کوتاه ترین دوران نقاهت را دارد. تزریق ژل به لطف بی حسی موضعی و بدون احساس درد، طی 15 دقیقه انجام می گردد. این روش، مناسب کسانی ست که قصد دارند به شکلی دائمی، صورت لاغرشان را درمان نمایند.

کلام آخر

در این مقاله از لاغری صورت گفتیم و مهم ترین دلایل لاغر شدن را آنالیز کردیم. به شما اطمینان دادیم که درصورت بروز ناگهانی آن، جای نگرانی وجود ندارد و ناشی از بیماری های قابل درمان است.

آن چه مطالعات و پژهش ها نشان می دهند، تاثیر شگفت انگیز سبک زندگی بر جزئیات بدن ماست. تاثیر خواب، ورزش، آرامش و نوشیدن آب بر زیبایی ما چنان است که با کمی تفکر درمی یابیم برای زیبایی و سلامت، کافی ست با طبیعت آشتی کنیم.

به صلح درونی برسیم و با مراقبت از اعضای بدن، از آن ها سپاس گزاری کنیم. نتیجه این صلح درونی و مراقبت، در چهره ما تجلی می یابد و زیبایی و مجذوب کنندهیتی خلق می نماید که فراتر از معیارهای زیبایی عصر حاضر است.

صورت لاغر یا تپل خود را با تمام نقص هایش بپذیرید و دوست بدارید. آن چه این جسم در جهت زندگی به شما می بخشد، بسیار باارزش تر از تایید سنجه های موجود در کلینیک ها و سالن های زیبایی ست.

منبع: اسنپ مارکت

به "تمام آنچه باید در خصوص لاغری صورت بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام آنچه باید در خصوص لاغری صورت بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید