تحویل دستگاه حفاری چاه های نفت و گاز به شرکت ملی حفاری

به گزارش وبلاگ ماشین به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری روز سه شنبه یازدهم بهمن ماه از سه شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد که در حوزه های حفاری، ماشین آلات و فراوری چسب فعالیت دارند، بازدید کرد.

تحویل دستگاه حفاری چاه های نفت و گاز به شرکت ملی حفاری

یکی از این شرکت ها توانسته با حمایت 20 میلیارد تومانی صندوق نوآوری به فراوری تاپ درایو دست یابد. تاپ درایو یکی از تجهیزات مهم و به روز در صنعت حفاری است که جهت حفاری، اتصال و یا جداکردن لوله های حفاری از آن استفاده می گردد که با عملکردی متفاوت، جایگزین نمونه های قدیمی خود شده است.

طی دهه اخیر روش غالب برای حفاری، OFF SHORE (فراساحل) بوده است. در حال حاضر منطقه ها سخت و بحرانی یا همان ON SHORE از طریق تاپ درایو حفاری می شوند. تاپ درایو از نوع سیستم PTD (با قابلیت جابجایی و Portable بودن) است که در دکل های خشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با امکان جابه جایی مناسب و سریع خود، سرعت عمل در حفاری را افزایش می دهد که به همین علت با تقاضای بالایی در بازارهای جهانی روبرو است.

این شرکت سه دستگاه تاپ درایو را به شرکت ملی حفاری ایران تحویل داد.

شرکت دومی که صندوق نوآوری و شکوفایی از آن بازدید کرد پیروز به طراحی، مهندسی و ارتقای اساسی توربین گازی IGT25 به همراه تجهیزات نوع 1 شده است. این شرکت تا به امروز از تسهیلات نمونه سازی، اشتغالزایی، فراوری صنعتی و سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی در طول دوران فعالیت خود استفاده نموده است.

سومین شرکتی رئیس صندوق نواوری و شکوفایی از آن بازدید کرد نیز به فراوری چسب درزگیر شیشه دوجداره بر پایه پلی یورتان تیول دار شده پرداخته و از تسهیلات سرمایه در گردش با نرخ ترجیحی بانکی صندوق بهره مند شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تحویل دستگاه حفاری چاه های نفت و گاز به شرکت ملی حفاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل دستگاه حفاری چاه های نفت و گاز به شرکت ملی حفاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید