برترین رستوران های رامسر؛ از رستوران خاورخانم تا چند پیشنهاد دیگر

به گزارش وبلاگ ماشین، غذا خوردن در جایی که هم جنگل دارد و هم دریا مجذوب کننده نیست؟ رامسر، آخرین شهر غرب مازندران، یکی از سرسبزترین شهرهای شمال ایران و از محبوب ترین هاست. منظره کوه های سرسبز، نزدیکی به دریا و داشتن جاذبه های زیاد از رامسر شهری توریستی ساخته و وقتی شهری توریستی باشد، رستوران های متنوع و زیادی هم دارد. ولی این تنوع به این معنا نیست که شما می توانید رستوران های خوب زیادی را هم در این شهر پیدا کنید. بیشتر رستوران ها کیفیتی معمولی دارند این نظر آنهایی است که بارها به رامسر، عروس شهرهای ایران سفر نموده اند. برترین رستوران های رامسر همان هایی هستند که نام و رسمی به هم زده اند، مثل رستوران خاورخانم.

برترین رستوران های رامسر؛ از رستوران خاورخانم تا چند پیشنهاد دیگر

رستوران خاورخانم

رستوران خاورخانم از معروف ترین ها در رامسر که نه، همه ایران است. پیشنهاد خیلی ها برای غذا خوردن در این شهر هم این رستوران است. چون معتقدند همه چیز را باهم دارد. در حقیقت خاورخانم مثل شناسنامه رامسر می ماند و یکی از دلایل معروفیت روستای سرولات هم وجود این رستوران است.

بیش از یک دهه از زمانی که خاورخانم، خانه دو طبقه اش را به رستوران تبدیل کرد و از خواهرزاده و قوم و خویش ها دعوت کرد تا در آشپزی کمکش نمایند، می گذرد. سالهاست که خودش چادرش را به کمرش می بندد و پایین رستوران همراه بقیه غذا می پزد و رستورانش حالا جزو جاذبه های چابکسر و سرولات است. در رستوران خاورخانم همه چیز در نهایت سادگی است. نه شیک است و نه لوکس، رستورانی کاملا محلی است، انگار که مثلا مهمان یکی از شمالی ها باشید.

علت محبوبیت هم فقط به کباب ترش ها، مرغ های شکم پر، باقالی قاتوق ها یا میرزا قنامی های خوشمزه اینجا برنمی گردد. در ایوان رستوران که بنشینید چشم انداز جنگل های سرولات خودنمایی می نماید و غذا خوردن در همچین جایی حتما حسابی می چسبد.

البته در کنار همه این تعریف ها عده ای هم معتقدند به خاطر مشتری های زیاد، خاورخانم کیفیت سال های نخستش را ندارد. و شلوغی رستوران و ایستادن در صف های طولانی به خصوص در روزهای تعطیل عده ای را به فکر انتخاب های جایگزین می اندازد.

آدرس: از رامسر تا روستای سرولات که در 3 کیلومتری چابکسر واقع شده، 22 کیلومتر است.

جاذبه های گردشگری رامسر

رستوران بلوط، اربه کله

روستای اربه کله با نام عجیب و غریبش در 8 کیلومتری رامسر قرار گرفته. اربه کله از بکرترین و سرسبزترین روستاهاست، هرچند مثل خیلی از روستاهای دیگر در چند سال اخیر ویلاسازی چهره این روستا را هم تا حدودی امروزی نموده.

قدیم ها به اربه کله، اربا کله می گفتند، اربا یعنی خرمالو و کله یعنی بلندی و این به خاطر وفور درختان خرمالوی این منطقه بوده است.

در کیلومتر 5 جاده اربه کله، رستوران بلوط واقع شده که فضایی مثل خاورخانوم با همان ایوان و سرسبزی دارد. می گردد هم روی صبحانه اش حساب کرد و هم ناهار. نان ها و خامه محلی های اینجا و املت هایش در کنار هوای خنک و تر و تازه اش را نباید از دست داد.

از کباب ترش ها و جوجه کباب هایش هم تعریف می نمایند، هرچند که تزئینات غذا گاهی زیاد از حد است و چندان باب طبع نیست. در اربه کله بعلاوه کافه بهاران در سه راه سرلیماک برای خوردن صبحانه پیشنهاد می گردد.

آدرس: 8 کیلومتری رامسر، کیلومتر 5 جاده اربه کله

کبابی بازار کلاچای

اگر دلتان بخواهد یکی از بازارهای محلی شمال را ببینید و در همان بازار کباب خوب و فرد اعلایی بر بدن بزنید، یکی از انتخاب هایتان می تواند کبابی بازار کلاچای باشد. کلاچای با رامسر 46 کیلومتر فاصله دارد. می توانید یکی دو ساعت زودتر از رامسر راه بیافتید که قبل از غذا خوردن فرصت گشتن در بازار را هم داشته باشید.

بازار کلاچای مثل دیگر بازارهای شمال پر از رنگ و بو و مزه است. میوه ها و سبزی های محلی تازه که روی پارچه سفیدی روی زمین پهن شده اند، ترشی ها و مرباهای خانگی، ماهی هایی که از صیدشان زمان زیادی نمی گذرد و این را می گردد از تقلایشان برای زندگی فهمید. همه جزو جذابیت های بازار کلاچای است.

در کبابی بازار کلاچای که در کنار قهوه خانه محلی واقع شده است، چنجه، کباب کوبیده، دل و جگر و کباب ترش های خیلی لذیذی را با قیمت باورنکردنی می توان خورد. طوری که وقتی از سفر برمی گشت در حسرتش خواهید بود.

دیگر برترین رستوران های رامسر

فست فود بنیتو که مرغ سوخاری ها، همبرگرها و پیتزا مخصوصش معروف است در رامسر پلاژ ساحلی شهرداری روبروی هتل خلج

کافه رستوران روماک در رامسر، فاز یک کمربندی، جنب بستنی شاد، مجتمع احمد، کافه رستوران روماک

دلایلی که شما را مجاب می نماید به روستای جواهرده رامسر سفر کنید

منبع: اسنپ تریپ

به "برترین رستوران های رامسر؛ از رستوران خاورخانم تا چند پیشنهاد دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های رامسر؛ از رستوران خاورخانم تا چند پیشنهاد دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید