اپل اپلکیشنی برای محافظت از کاربران اندروید در برابر ردیابی با ایرتگ منتشر کرد

به گزارش وبلاگ ماشین، اپل یک اپلیکیشن اندرویدی به نام Tracker Detect منتشر نموده که کاربران اندرویدی با استفاده از آن می توانند بفهمند که آیا شخصی با استفاده از ردیاب های ایرتگ یا سایر ردیاب های سازگار با اپلیکیشن Find My آیفون، اقدام به ردیابی موقعیت مکانی آن ها نموده است یا نه. هنگامی که نرم افزار ایرتگی را در نزدیک خود را پیدا می نماید که از صاحبش جدا شده، آن را به عنوان ایرتگ ناشناس (Unknown AirTags) نشان می دهد. اگر این ایرتگ به مدت 10 دقیقه به تعقیب شما بپردازد، شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن Tracker Detect و با قابلیت پخش صدای آن، موقعیت ردیاب را به راحتی پیدا کنید. بعلاوه در این مرحله، شما قادر خواهید بود با استفاده از گوشی هوشمندی که از فناوری NFC پشتیبانی می نماید، دستورالعمل هایی در خصوص نحوه جدا کردن باتری یا غیرفعال کردن ایرتگ را هم دریافت کنید.

اپل اپلکیشنی برای محافظت از کاربران اندروید در برابر ردیابی با ایرتگ منتشر کرد

خوشبختانه برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی به حساب کاربری اپل نیست. همان طور که بالاتر به آن اشاره شد، این اپلیکیشن می تواند ردیاب های سازگار با Find My مانند Chipolo One Spot را هم شناسایی کند. ایرتگ های اپل قابلیت های امنیتی پیشرفته ای را در صنعت دیجیتال ارائه می دهند که خوشبختانه این روزها ما شاهد توسعه قابلیت های نو آن ها به دستگاه های اندرویدی هم هستیم.

یکی از سخنگویان اپل در رابطه با این اپلیکیشن به وب سایت انگجت گفت: اپ Tracker Detect، به کاربران اندرویدی این امکان را می دهد که ردیاب های ایرتگ یا ردیاب های پشتیبانی شده فعال در Find My را که ممکن است بدون اطلاع آن ها اقدام به ردیابی موقعیت مکانی شان نموده باشند را شناسایی و اسکن نمایند. ما در حال بالا بردن سطح امنیتی کاربران هستیم و امیدواریم شرکت های دیگر هم به این مقوله بسیار مهم اهمیت دهند.

انتشار اپلیکیشن Tracker Detect در پی سوء استفاده های متعدد بعضی از کاربران از ایرتگ ها در تعقیب مردم انجام شد. به عنوان مثال، در کانادا پلیس به تازگی درباره استفاده سارقان از ردیاب 29 دلاری اپل برای سرقت اتومبیل های گران قیمت اطلاع داد. در ماه ژوئن (دی ماه) اپل در کوشش برای محدود کردن سوء استفاده از این گجت ها، ردیاب های خود را به روزرسانی کرد که تا بین 8 تا 24 ساعت پس از جدا شدن از صاحب خود با پخش صدا هشدار دهند.

اینکه اپلیکیشن Tracker Detect چقدر برای محافظت از افراد مفید است را باید از افرادی که آن را دانلود و استفاده می نمایند پرسید. برخلاف iOS، که هنگام تشخیص ردیاب های ناشناس هشدارهای پیشگیرانه ای را به کاربران ارسال می نماید، این اپلیکیشن برای ارسال هشدارهای امنیتی باید بر روی دستگاه اندرویدی شما نصب باشد. ردیاب های بلوتوثی مدتی است که بین کاربران هواداران زیادی پیدا نموده اند، اما فراگیر بودن ردیاب های اپل (که به وسیله اپلیکیشن Find My اپل اطلاعات را به کاربران می دهند) به این معنی است که به طور کلی ایرتگ های از راه دور اپل عملکرد دقیق تر و بهتری نسبت به سایر ردیاب های موجود در بازار مانند Title دارند.

ردیاب ایرتگ اپل از گواهی IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهره می برد و بعلاوه مجهز به اسپیکر است. قطر این ردیاب کوچک 31.9 میلی متر و ضخامت آن هم 8.0 میلی متر در نظر گرفته شده است. درون این ردیاب یک باتری قابل تعویض تعبیه شده که شارژ آن بیش از یک سال دوام می آورد. این محصول به اپلیکیشن Find My موجود در سری آیفون ها وصل می گردد و آخرین موقعیت خود را در نقشه نشان می دهد.

اپل بر مقوله امنیت این محصول تأکید زیادی نموده تا سوء استفاده از این داده ها امکان پذیر نباشد، اما طبق گزارش پلیس منطقه ای یورک کانادا، بسیاری از سارقین با این محصول اقدام به سرقت خودروی افراد نموده اند. بنابراین اپل باید اقدامات امنیتی ویژه ای را برای ردیاب خود در نظر بگیرد. باید دید کاربران نسبت به اپلیکیشن Tracker Detect چه نظری خواهند داشت و آیا این اپ اندرویدی می تواند رضایت آن ها را جلب کند یا خیر.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل اپلکیشنی برای محافظت از کاربران اندروید در برابر ردیابی با ایرتگ منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل اپلکیشنی برای محافظت از کاربران اندروید در برابر ردیابی با ایرتگ منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید