مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان و تویوتا C، HR و ام جی GS

به گزارش وبلاگ ماشین، بورگوارد BX5 کراس اووری دو دیفرانسیل شهری است که در ایران رقبایی همانند هیوندای توسان، کیا اسپورتیج کیواِل، میتسوبیشی ASX مدل 2018 و تویوتا C-HR را در مقابل خود می بیند. تمام رقبای بورگوارد BX5 در ایران سال هاست که حضوری فعال در بازار کشورمان دارند و شبکه ای گسترده از نمایندگی ها آنها را در سرتاسر کشور پشتیبانی می نمایند. در این مقاله، به مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان و تویوتا C-HR و ام جی GS می پردازیم.

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان و تویوتا C، HR و ام جی GS

مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان

اولین خودرویی که ما در مقایسه بورگوارد BX5 به آن می پردازیم، هیوندای توسان است. هیوندای توسان یا ix35 کراس اووری کامپکت کره ای است که نسل اول آن در سال 2004 معرفی و در سال 2005 عرضه شد و در حال حاضر، در سومین نسل خود بر روی خط فراوری قرار گرفته است.

طراحی آخرین توسان های موجود در ایران را می توان فزونین نسل از این خودرو دانست که زیبایی فراوانی دارد و رقابت با این نسل سخت است. انتخاب اینکه کدام یک از این محصولات از لحاظ ظاهری زیباتر است، کمی سلیقه ای و سخت است؛ اما توسان ازلحاظ پختگی و کیفیت طراحی سطح خوبی را به نمایش می گذارد.

طراحی داخلی توسان خلاف ظاهر این خودرو کیفیت کمتری دارد و سخت می توان آن را دوست داشت. صفحه نمایش کوچک و طراحی خروجی های هوا چنگی به دل نمی زند، اما متریال داخلی کیفیت خوبی دارد. از این نظر در مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان می توان گفت BX5 قابل پسندتر است. اگر هیوندای توسان در بخش تجهیزات چیز زیادی نداشته باشد، بی شک کمبودی هم ندارد.

بورگوارد BX5 از نمای روبه رو

از جمله تجهیزات مدل فول آپشن این خودرو می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سامانه ناوبری
  • رادار کناره خودرو با امکان تشخیص اجسام در نقاط کور
  • کروز کنترل هوشمند
  • گرمکن برای 5 جایگاه
  • سردکن برای جایگاه های جلو،
  • ترمزدستی برقی
  • 6 کیسه هوا شامل انواع مقابل، کناری و پرده ای
  • بازنماینده اتوماتیک درِ صندوق
  • سنسور جلو و عقب
  • ترمز اتوماتیک هنگام پارک از جلو و عقب
  • تمیزنماینده چراغ های جلو
  • سامانه ارتباط با گوشی های اندروید و iOS و رینگ های 19 اینچی
  • فناوری پشت سری هوشمند برای جایگاه های جلو
  • سامانه کنترل پایداری.

موتور به کاررفته در هیوندای توسان حجمی معادل 2 لیتر با 4 سیلندر دارد و می تواند 163 اسب بخار قدرت و 264 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک این قدرت را به چرخ های جلو و عقب می فرستد. به این ترتیب هیوندای توسان در مقایسه با نسل قبل موجود در ایران قدرت کمتری دارد و به همین علت نقدهایی به عملکرد فنی آن وارد شده است. البته توسان قدرت کافی را برای حرکت در مسیرهای عادی دارد.

بورگوارد BX5 موتور قدرتمندتری دارد و در تست های صورت گرفته خودروی قدرتمندتری نسبت به توسان است و در شتاب بسیار بهتر عمل می نماید. از نظر مشخصات در مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان می توان گفت BX5 برتر است، اما این برند ناشناخته نزد مردم دارای اعتماد کمتری نسبت به هیوندای است و نمی توان انتظار داشت که در کنار توسان، مردم بورگوارد BX5 را انتخاب نمایند.

قیمت خرید و فروش هیوندای توسان ix35

مقایسه بورگوارد BX5 با تویوتا C-HR

خودروی دیگری که در مقایسه بورگوارد BX5 قرار می گیرد، تویوتا C-HR است. تویوتا C-HR کراس اووری کوچک ژاپنی است که در سال 2016 و در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد، چراکه طراحی بی نظیر و شجاعانه ای داشت: یعنی دقیقاً همان چیزی که از تویوتا انتظار داشتیم. ایرتویا تویوتا C-HR را از سال 2017 وارد بازار کشورمان کرد. این خودرو در ایران هم شرایط خرید و فروش مناسبی را تجربه کرد.

مهم ترین ویژگی درتویوتا C-HR را باید طراحی کم نقص آن، چه در بدنه و چه درون کابین دانست. در نمای جلو خطوط برآمده زیادی دیده می گردد و کشیدگی چراغ ها هم جلب توجه می نماید، درحالی که هوای موردنیاز برای خنک شدن موتور به وسیله ورودی هوای موجود بر روی سپر تأمین خواهد شد.

طراحی هیجان انگیز تویوتا C-HR در نمای عقب هم ادامه پیدا می نماید، به طوری که چراغ های برآمده نگاه ها را به سمت خود معطوف می نماید. درون کابین تویوتا C-HR حالتی مواج و دینامیک دیده می گردد. در مرکز داشبورد نمایشگری قرار گرفته است که ورودی های هوا و کلیدهای کنترلی در زیر آن قرار گرفته است.

نمای داخلی بورگوارد BX5

بورگوارد BX5 در طراحی رقابت آسانی در مقابل تویوتا C-HR ندارد و خودروی ژاپنی عملکرد بهتری در مقایسه بورگوارد BX5 از خود نشان می دهد. نقطه قوت بورگوارد BX5 در برابر کراس اوور تویوتا، فضای داخلی بیشتر آن است که به علت کلاس بالاترش منطقی است. تویوتا C-HR در 2 نسخه بنزینی و هیبریدی وارد کشورمان شد.

نسخه بنزینی از موتوری 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو با 115 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نسخه هیبریدی به موتوری 1.8 لیتری 4 سیلندر بنزینی و موتوری الکتریکی مجهز شده است که توان خروجی این مجموعه به 122 اسب بخار می رسد. انتقال قدرت را در هر 2 نسخه جعبه دنده ای اتوماتیک CVT انجام می دهد.

موتور به کار رفته در بورگوارد BX5 از نوع 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو است که 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید؛ ازاین جهت به تویوتا C-HR فزونی دارد. درنهایت، باید بگوییم که تویوتا C-HR باتوجه به برند معتبر، بازار خرید و فروش بهتر و کیفیت به مراتب زیادتر ارزش خرید بسیار بیشتری در مقایسه بورگوارد BX5 دارد.

قیمت خرید و فروش تویوتا C-HR

مقایسه بورگوارد BX5 با ام جی GS

آخرین خودرویی که در مقایسه بورگوارد BX5 به آن می پردازیم، ام جی GS است. ام جی GS اولین کراس اوور اسپرت و لوکس چینی است که به بازار ایران راه یافت و راه را برای دیگر نمایندگان این کلاس هموار کرد. البته ام جی GS هنوز هم اصالت بریتانیایی موریس گاراژ را حفظ نموده است؛ ازاین رو جزو برند های معتبر ساخته شده در چین است که در اعتبار امروزِ ام جی، نظارت مهندسان انگلیسی بر خط فراوری تمام خودروهای این برند تأثیر بسیار زیادی داشته است.

ام جی GS از نظر طراحی استایل مشابه با ام جی GT است. طراحی ام جی GS حال و هوای اسپرت و جذابی دارد و سعی شده متفاوت به نظر آید و البته پیروز هم شده است! در متفاوت بودن جلوه ام جی GS بسیار اغراق شده است و ازاین رو برای برخی ظاهر ناخوشایندی دارد.

طراحی ام جی GS و بورگوارد BX5 از دو دنیای متفاوت و ضد هم است؛ زیرا ام جی GS کاملاً سعی در نشان دادن جذابیت خودرویی اسپرت دارد و در طرف مقابل بورگوارد BX5 کوشش می نماید تا بسیار لوکس و خاص جلوه کند.

نمای پشتی بورگوارد BX5

ام جی GS از پیشرانه ای 4 سیلندر با آرایش عرضی به حجم دقیق 1955 سی سی سود می برد که مجهز به توربوشارژر است و بازدهی خوبی دارد. این پیشرانه در دور موتور 5000 دور در دقیقه به قدرت 217 اسب بخار دست پیدا می نماید و گشتاورش نیز در بازه دور موتور 2500 دور در دقیقه به 350 نیوتن متر می رسد.

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 8.3 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 را دارد. البته باتوجه به توربوبودن موتور خودرو، ضعف بنزین ایران و دیگر مسائل باید دید پیشرانه ام جی GS در بلندمدت و کارکرد زیاد تا چه حد استهلاک از خود نشان می دهد.

جعبه دنده ام جی GS از نوع 6 سرعته است که با پیشرانه خودرو هماهنگی خوبی دارد. عملکرد مناسب این جعبه دنده باعث شده است تا ام جی GS قدرت زیاد موتورش را به خوبی در شتاب گیری به نمایش بگذارد. ام جی GS اعداد بیشتری را در مقایسه بورگوارد BX5 به نمایش می گذارد، اما درنهایت عملکرد آن ها شبیه به هم است؛ باابن حال قدرت ایدئال در این ابعاد و وزن باعث شده است تا توانایی های حرکتی مناسب تری داشته باشد.

قیمت خرید و فروش ام جی GS

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه بورگوارد BX5 در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه، شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش بورگوارد BX5

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ ماشین در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان و تویوتا C، HR و ام جی GS" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بورگوارد BX5 با هیوندای توسان و تویوتا C، HR و ام جی GS"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید