راهنمای خرید آیفون دست دوم

به گزارش وبلاگ ماشین، این روزها شاهد رونق گرفتن خرید گوشی های آیفون دست دوم هستیم. اما قبل از خرید باید با نکات خرید این نوع گوشی ها آشنا شویم.

راهنمای خرید آیفون دست دوم

با توجه به افزایش قیمت گوشی های آیفون و عدم رجیستر نسل آیفون های 14، این روز ها شاهد رونق گرفتن بازار گوشی های دست دوم آیفون هستیم. در این مقاله به آنالیز نکاتی می پردازیم که قبل از خرید آیفون کار نموده باید رعایت کنید.

1- به جعبه و IMEI دقت کنید

نه فقط موقع خرید آیفون دست دوم، بلکه موقع خرید هر گوشی دیگری باید به جعبه و IMEI دستگاه دقت کنید. اما این موضوع در خصوص iPhone اهمیت زیادی پیدا می نماید. چون ری پک کردن گوشی های اپل یک امر رایج است و خیلی از افراد سودجو به راحتی یک جعبه فیک مشابه اصلی را درست می نمایند.

نکته دوم در این بخش، چک کردن IMEI دستگاه هنگام خرید است. معمولاً اگر گوشی شما ری پک نشده باشد، IMEI گوشی با شماره ای که روی جعبه نوشته شده کاملا مطابقت دارد. به راحتی با شماره گیری *#06# می توانید شماره IMEI دستگاه را پیدا کنید.

حتماً خبر دارید که چند سالی است بحث رجیستر گوشی خیلی پر اهمیت شده و گوشی هایی که رجیستر نشده باشند، عملا امکان استفاده از سیم کارت را ندارند. پس حتما قبل از خرید هر گوشی، چه iPhone و چه اندروید، اصالت دستگاه را در سامانه همتا آنالیز کنید. در صورتی که به اینترنت دسترسی نداشته باشید می توانید با شماره گیری *7777# شرایط رجیستر گوشی ای که در حال خرید آن هستید را آنالیز کنید.

آنالیز کردن سایر متعلقات گوشی مثل کابل شارژ و آداپتور نیز مهم است. معمولا لوازم جانبی اصلی اپل کیفیت بالایی دارند. برای مثال کابل لایتنینگ اصلی بافت نرمی دارد و به راحتی خم می گردد.

2- ظاهر گوشی را آنالیز کنید

هنگام خرید iPhone دست دوم، یکی از نکات مهم چک کردن ظاهر دستگاه است، برای چک کردن سلامت ظاهری گوشی بهتر است از لبه ها آغاز کنید و این قسمت را با دقت بیشتری آنالیز کنید. زیرا معمولاً گوشی ها با لبه به زمین برخورد می نمایند و این قسمت بیشترین آسیب را می بیند.

بعد از اینکه خیلی با حوصله و با دقت ظاهر گوشی را آنالیز کردید، به سراغ صفحه نمایش بروید. برای اینکه چک کنیم صفحه نمایش مسئله ای مثل پیکسل سوختگی یا Burn in دارد یا خیر، به یک صفحه سفید رفته و با دقت به تمام صفحه نمایش نگاه کنید. اگر صفحه نمایش نقطه سیاهی نداشت، یعنی اینکه خبری از پیکسل سوختگی نیست و نمایشگر سالم است.

گاهی اوقات ممکن است صفحه نمایش از نظر ظاهری مسئله ای نداشته باشد، اما تاچ به خوبی کار نکند. برای تست کردن تاچ دستگاه به اپلیکیشن نوت گوشی میرویم و با قلمو آغاز به کشیدن روی تمام صفحه می کنیم.

نکته بعدی درباره تعویضی بودن صفحه نمایش است. برخی از مدل های iPhone از قابلیت تاچ سه بعدی یا 3D Touch برخوردار هستند. اگر نمایشگر گوشی که در حال خریدنش هستید، تعویض شده باشد ، 3D Touch کار نمی نماید. صفحه نمایش های AMOLED معمولا روشنایی زیادی دارند. در صورتی که نمایشگر آیفونی که قصد خریدش را دارید از این نوع بود اما روشنایی کمی داشت یا کیفیتش پایین بود، احتمالا تعویض شده و فروشنده شما را آگاه ننموده است.

3- آنتن دهی گوشی را آنالیز کنید

برخی از مدل های آیفون مثل سری 7 مشکل بیس باند دارند و بهتر است که قبل از خرید آیفون دست دوم، حتما یکی دو دقیقه با گوشی مکالمه کنید.

برخی از آیفون ها اگر به صورت رسمی وارد نشده باشند، ممکن است که فقط از یک اپراتور خاص مثل Verizon پشتیبانی نمایند و این گوشی ها اصلا قابلیت اتصال به سیم کارت های ایران را ندارند. پس چک کردن آنتن دهی قبل از خرید هر گوشی دست دوم واجب است.

4-از نرم افزار 3uTools بهره ببرید

نرم افزار کاربردی به نام 3uTools وجود دارد که می توانید به راحتی روی کامپیوتر یا لپ تاپ نصب کنید و تمام جزئیات iPhone دست دوم را قبل از خرید چک کنید.

به جز چک کردن مشخصات گوشی مثل IMEI و Sales Model می توانید با کلیک کردن روی View Verification Report سلامت قطعات سخت افزاری دستگاه مثل باتری و دوربین ها را آنالیز کنید. اگر گوشی مورد نظر شما کاملا سالم باشد، در بخش Test Result تیک سبز خواهید دید. اما اگر مسئله ای داشته باشد، رنگ این تیک زرد یا قرمز است.

معمولا افراد موقع خرید به سراغ اپلیکیشن های خرید و فروش کالای دست دوم مثل دیوار یا شیپور میروند. اما تعداد زیادی افراد سودجو اقدام به انتشار آگهی در این اپلیکیشن ها نموده اند. البته که مشکل از این بستر نیست و ما باید آگاهی خودمان را افزایش بدهیم تا در دام کلاهبردار ها نیفتیم. اما قابل اعتمادترین روش، مراجعه به فروشگاه های معتبر است که قبل از فروش گوشی دست دوم، کاملا آن را آنالیز می نمایند. شما به راحتی می توانید با اطمینان و مهلت تست 10 روزه از فروشگاه آوافون گوشی های کارنموده را به صورت نقد یا اقساط بخرید.

نکات تکمیلی خرید آیفون دست دوم

شرایط ظاهری: اولین چیزی که باید آنالیز کنید شرایط ظاهری گوشی است. آنالیز کنید که آیا خط و خشی روی بدنه آیفون وجود دارد یا نه، آیا بدنه آیفون آسیب دیده است یا نه.

شرایط دکمه ها: از دکمه های گوشی بهره ببرید و آنالیز کنید که آیا همه دکمه های گوشی به درستی کار می نمایند یا نه. به خصوص دکمه خاموش کردن صدا و دکمه صدا را آنالیز کنید.

صفحه نمایش: صفحه نمایش را آنالیز کنید و از وجود خط و خش و ضربه در آن اطمینان حاصل کنید. بعلاوه از عملکرد لمسی صفحه نمایش و عملکرد دیگر بخش های آن، از جمله تشخیص اثر انگشت و حسگرهای دیگر، اطمینان حاصل کنید.

باتری: باتری گوشی را آنالیز کنید و ببینید که آیا با توجه به مدت زمان استفاده گذشته آن، باتری هنوز به خوبی کار می نماید یا نه.

چک کردن IMEI: از قبل IMEI گوشی را چک کنید تا از اینکه گوشی شما در فهرست گوشی هایی که از دست رفته اند یا دزدیده شده اند قرار گرفته است، مطمئن شوید.

قیمت: در نهایت، همواره به قیمت گوشی توجه کنید. با توجه به شرایط گوشی، از مقدار قیمت آن اطمینان حاصل کنید و از خرید گوشی با قیمت پایین و به ظاهر خوب بپرهیزید، زیرا احتمالاً خرابی هایی در آینده دارد که می توانند هزینه های بیشتری برای تعمیر آن ایجاد نمایند. بنابراین، بهتر است گوشی را از فروشنده ای بخرید که گارانتی بازار داشته باشد یا به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. بعلاوه، از فروشنده بخواهید تا مدارک مربوط به خرید و فروش را برای شما تهیه کند، به خصوص در صورتی که قصد فروش آیفون دست دوم را در آینده داشته باشید.

خرید ایفون قسطی دست دوم

در این روش معمولا جعبه و مالکیت گوشی شما تا سرانجام اقساط نزد فروشنده به امانت می ماند و پس از سرانجام اقساط شما می توانید جعبه و مالکیت قانونی گوشی را داشته باشد. دقت کنید این مورد حتما در قرارداد خرید ذکر شده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، استعلام قیمت گوشی اپل دست دوم و خرید قسطی آیفون 13 با مجموعه آوافون به آدرس https://ava-phone.ir/ در تماس باشید.

منبع: همشهری آنلاین

به "راهنمای خرید آیفون دست دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید آیفون دست دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید