راهنمای خرید برترین تقویت کننده وای فای؛ غلبه بر محدودیت های شبکه

به گزارش وبلاگ ماشین، اگر در خانه بزرگی زندگی می کنید یا اینکه در محل کار با مشکل ضعیف بودن سیگنال وای فای روبرو هستید، پس احتمالا به فکر خرید یک تقویت نماینده وای فای افتاده اید که از این دستگاه ها به عنوان توسعه دهنده محدوده بی سیم هم یاد می گردد. با وجود اینکه در این شرایط کارشناسان پیشنهاد می نمایند بهتر است مودم یا روتر بهتر با پوشش محدوده بزرگ تر بخرید، ولی تقویت نماینده های وای فای معمولا قیمت پایین تری دارند و خرید آن ها منطقی تر است. در این مطلب چندین مدل از برترین تقویت نماینده های وای فای را معرفی می کنیم که در خبرنگاران به فروش می رسند.

راهنمای خرید برترین تقویت کننده وای فای؛ غلبه بر محدودیت های شبکه

برای خرید یک تقویت نماینده وای فای مناسب می توانید از بین مدل های متنوعی دست به انتخاب بزنید که با قیمت های مختلفی به فروش می رسند. بنابراین اگر در پی تقویت آنتن وای فای هستید، این مطلب را از دست ندهید.

اکسس پوینت و توسعه دهنده محدوده بی سیم تی پی-لینک مدل RE450

برند TP-Link احتیاجی به معرفی ندارد و در زمینه تجهیزات شبکه در بازار ایران معروفیت زیادی دارد. این مدل با وجود اینکه قیمت بسیار بالایی دارد، ولی در عوض محدوده وسیعی را پوشش می دهد و از فرکانس های 5 و 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید. از دیگر ویژگی های آن باید به کیفیت ساخت خیلی خوب و بهره گیری از سه آنتن اشاره کنیم که جذابیت محصول را افزایش داده است.

اکسس پوینت و توسعه دهنده محدوده بی سیم هوآوی مدل 1200Mbps-Dualcore-Dualband-Gigabiti

حالا باید به سراغ محصولی از شرکت هواوی برویم که این شرکت هم در زمینه ساخت تجهیزات مخابراتی به شدت مشهور است. در پشت دستگاه چهار درگاه شبکه کابلی گیگابیتی با پشتیبانی از سرعت های 1000، 100 و 10 مگابیت در ثانیه واقع شده است. این دستگاه منطبق بر استاندارد AC1200 است و با داشتن یک باند بیسیم 5 گیگاهرتزی و یک باند 2.5 گیگاهرتزی، مجموع پهنای باند بیسیم آن به 1200مگابیت در ثانیه می رسد. این تقویت نماینده وای فای به طور هوشمند دستگاه های متصل را به سریع ترین باند قابل پشتیبانی به وسیله آنها وصل می نماید تا از بالاترین پهنای باند ممکن برخوردار شوند.

هوآوی به منظور ارائه پوشش وای فای گسترده و قوی، از چهار آنتن با طراحی ویژه در WS5200 استفاده نموده است. به گفته هوآوی محل قرار گیری این آنتن ها پس از تست های طولانی به دقت انتخاب شده اند تا مانع از تداخل فرکانسی شوند. بعلاوه این روتر دارای فناوری تصحیح خطا LDPC است تا در مواقعی که سیگنال شبکه بیسیم ضعیف است، از بروز خطا پیشگیری کند و هنوز کاربر قادر به استفاده از شبکه باشد. در کل این محصول با وجود قیمت بالا، یکی از برترین مدل های تقویت نماینده وای فای محسوب می شود.

توسعه دهنده شبکه بی سیم تی پی-لینک مدل RE200 V4

بار دیگر باید یکی دیگر از محصولات TP-Link را معرفی کنیم. طراحی این محصول مانند بعضی از مودم های TD-LTE است. دستگاه RE200 می تواند داده ها را در باند 2.4 گیگاهرتز تا سرعت 300 مگابیت بر ثانیه و در باند 5 گیگاهرتز تا سرعت 433 مگابیت بر ثانیه منتقل کند. وزن این دستگاه فقط 100 گرم است که بنابراین با یک دستگاه بسیار سبک روبرو هستیم.

اکسس پوینت و توسعه دهنده محدوده بی سیم تی پی-لینک مدل 300Mbps-4in1

این دستگاه از سه آنتن، 4 پورت LAN خروجی و یک پورت WAN ورودی بهره می برد. برای راه اندازی این دستگاه کافی است مرورگر خود را باز کنید و راهنمای گام به گام پیکربندی را دنبال کنید. چهار پورت LAN تعبیه شده بر روی دستگاه که هر کدام حداکثر از سرعت 100 Mbps بهره می برند، امکان ایجاد شبکه ای کابلی را فراهم می نماید. البته این دستگاه فقط از باند فرکانسی 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید و خبری از باند 5 گیگاهرتز نیست.

تقویت نماینده WiFi شیائومی مدل RA75

شیائومی هم از جمله شرکت هایی است که مدل های مختلفی از تقویت نماینده های وای فای راهی بازار نموده و بعضی از آن ها از برترین مدل های تقویت نماینده وای فای محسوب می شوند. تقویت نماینده وای فای شیائومی دارای دو آنتن قوی است که پس از اتصال به پریز برق و انجام تنظیمات مربوطه می تواند سرعتی مجموعا تا 1200Mbps را در اختیار شما بگذارد. ضمناً اگر مودم شما آنتن ندارد، می توانید به وسیله وصل کردن کابل شبکه به این دستگاه، بهره گیری از وای فای را امکان پذیر کنید. پشتیبانی این دستگاه از فرکانس 5 گیگاهرتز از مزایای مهم آن به شمار می رود که این فرکانس می تواند کیفیت ارتباط بهتری را در اختیار شما قرار دهد.

توسعه دهنده شبکه بی سیم تی پی-لینک مدل TL-WA855RE - V5

این توسعه دهنده برد کاملا مطلوبی را در اختیار شما قرار می دهد و اپلیکیشن ارائه شده برای آن هم امکانات زیادی دارد. به عنوان مثال به وسیله خود اپ می توانید متوجه شوید که مکان قرارگیری این دستگاه نسبت به مودم اصلی دور، نزدیک یا مناسب است یا نه. به طور کلی برای یک محیط حدودا 100 متری، می تواند سیگنال وای فای را با کیفیت بالایی در اختیار شما قرار دهد. وزن دستگاه به 200 گرم می رسد و فقط از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید. با توجه به همین ویژگی ها، برای سوال چگونه وای فای را قوی کنیم، می توانیم از این دستگاه بهره ببرید.

اکسس پوینت و توسعه دهنده محدوده بی سیم هوآوی مدل ws 318n

برای بهره گیری از این دستگاه و تقویت سیگنال وای فای، در کنار اتصال بی سیم، می توانید کابل شبکه مودم را هم به آن وصل کنید. اپ ارائه شده برای آن امکانات کاملی در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به سرعت و به راحتی تنظیمات را انجام دهید. این دستگاه با تشخیص مکان گجت ها، توزیع امواج بیسیم را به گونه ای مدیریت می نماید تا برترین پوشش شبکه را دریافت نمایند و از سرعت بالاتر برخوردار شوند. بعلاوه به طور روزانه به تحلیل و آنالیز شبکه های بیسیم مجاور خود می پردازد و با انتخاب هوشمندانه کانال های آزاد، شانس بروز تداخل فرکانسی را پایین می آورد.

در کنار وای فای 2.4 گیگاهرتزی با پشتیبانی از 32 کلاینت هم زمان، دارای دو درگاه کابلی 300 گیگابیتی است و کاربر می تواند دو دستگاه را به وسیله کابل به شبکه خود متصل کند. بعلاوه این دستگاه از فناوری تصحیح خطا LDPC و الگوریتم های پیشرفته بهره می برد که موجب دریافت سیگنال بهتر پشت موانعی چون دیوارها می شود. یکی از قابلیت های کاربردی این مودم، ساده بودن فرایند ایجاد شبکه مهمان و حذف آن است که این مشخصه برای مهمان ها به شدت کاربردی است.

توسعه دهنده شبکه بی سیم N300 تی پی-لینک مدل TL-WA850RE

این دستگاه از بدنه کوچکی بهره می برد و از پلاستیک سفید رنگ براقی تشکیل شده است. از آن جایی که WA850-RE مستقیما به پریز برق وصل می شود، انتقال آن به نقاط مورد نظر کار بسیار ساده ای خواهد بود. روی بدنه ، فقط و فقط یک دکمه دایره ای وجود دارد و کنترل تقویت نماینده به یاری آن بسیار ساده است. در واقع شما برای استفاده از دستگاه تنها یک بار احتیاج به فشردن این دکمه پیدا می کنید و در دفعات بعدی با آن سروکار نخواهید داشت.

بعد از انجام کارهای اولیه برای اتصال به مودم، می توان آن را با خیال راحت درون ساختمان جابجا و به صورت تجربی، برترین نقطه را برای قرار دادن اش پیدا کرد. این نقطه می تواند در اتاقی باشد که مشکل دسترسی به وای فای دارد یا طبقه ای که سیگنال وای فای در آن ضعیف است. تقویت نماینده WA850-RE مراحل نصب و راه اندازی ساده ای دارد و در هر نقطه ای نصب می شود. با این دستگاه می توانید تمام قسمت های منزل یا محل کارتان را به اینترنت بی سیم وصل کنید. وجود چنین دستگاهی برای برای محیط های خوابگاهی و آموزشی، محیط های کاری و آپارتمان های مسکونی در حکم یک فرشته نجات است.

توسعه دهنده شبکه بی سیم مرکوسیس مدل MW300RE

برای خرید تقویت نماینده وای فای لزوما نباید از بین برندهای مشهور دست به انتخاب بزنید و مثلا این محصول هم به شدت پرطرفدار است و 94 درصد از خریداران آن در وبلاگ ماشین ، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه نموده اند. راه اندازی این دستگاه مانند بسیاری از مدل های تقویت نماینده وای فای بسیار راحت است. فقط توجه کنید چراغ روی دستگاه سبز شود تا از کیفیت مناسب سیگنال دریافتی از مودم مطمئن شوید. این دستگاه فقط از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید و بنابراین خبری از فرکانس 5 گیگاهرتز نیست. خود دستگاه هم در کل خوش دست است و به لطف بهره گیری از 3 آنتن خارجی، می تواند برد خوبی برای پوشش شبکه ارائه کند.

توسعه دهنده محدوده بی سیم تندا مدل A9

در فهرست برترین مدل های تقویت نماینده وای فای باید این دستگاه هم حتما قرار بگیرد زیرا با وجود قیمت مناسب، بسیار کاربردی است و 71 درصد از خریداران آن در وبلاگ ماشین ، خرید این محصول را به دیگر کاربران توصیه نموده اند. توسعه دهنده محدوده بی سیم تندا مدل A9 دارای دو آنتن خارجی است که در باند فرکانسی 2.412 ~ 2.484 گیگاهرتزی فعالیت می نماید و می تواند محدوده وسیعی را تحت پوشش شبکه بی سیم قرار دهد. این محصول با پریزهای ایران سازگار است و برای استفاده از آن احتیاجی به استفاده از هیچ گونه مبدلی نیست. در قسمت جلویی آن نشانگر LED وجود دارد که شرایط اتصال دستگاه را به شبکه نمایش می دهد.

توسعه دهنده محدوده بی سیم شیائومی مدل PRO-R03CN 2021

این محصول یکی از پرفروش ترین توسعه دهنده های وای فای در بازار ایران محسوب می شود. برای این تقویت نماینده دو آنتن قدرتمند استفاده شده که برد شبکه وای فای را به طور قابل توجهی افزایش دهد. وزن بسیار پایینی دارد و به لطف مقدار کوچک، به راحتی قادر به جابجایی آن هستید. از ویژگی های مهم این محصول، طراحی ساده و مینیمال آن است که جذابیت ظاهری محل مورد استفاده را هم افزایش می دهد.

برای استفاده از این دستگاه باید خاطرنشان کنیم اگر مودم شما از دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید، بهتر است حالت هوشمند مودم موردنظر را غیرفعال کنید و به صورت دسترسی 2.4 گیگاهرتز را انتخاب کنید تا این توسعه دهنده برای فعالیت با مشکل روبرو نشود. در کل خرید این محصول را برای افرادی که می خواهند یک تقویت نماینده وای فای با قیمت مناسب بخرند، توصیه می کنیم.

توسعه دهنده بی سیم تسکو مدل TW 1040

در نهایت باید یک توسعه دهنده وای فای از شرکت تسکو را معرفی کنیم. این محصول از پورت LAN بهره می برد و وزن آن به فقط 78 گرم می رسد. بر اساس اعلام شرکت تسکو، این دستگاه می تواند برد وای فای را در محیط داخلی 20 متر و در محیط خارجی 50 متر افزایش دهد. در کل 13 کاربر می توانند به این دستگاه وصل شوند و از سوی دیگر فقط از فرکانس وای فای 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید. این محصول طبیعتا همراه با دفترچه راهنمای فارسی ارائه می شود و بنابراین حتی اگر هیچ پیش زمینه فنی ندارید، به راحتی و صرفا با خواندن این دفترچه می توانید به سرعت آن را راه اندازی کنید. با توجه به این موارد، این دستگاه را در فهرست برترین مدل های تقویت نماینده وای فای قرار داده ایم.

چند نکته برای خرید برترین تقویت نماینده وای فای

قبل از اینکه نکات مهم برای خرید چنین دستگاهی را مطرح کنیم، باید بگوییم که به زبان ساده این دستگاه ها سیگنال وای فای را از مودم یا روتر دریافت می نمایند و بار دیگر سیگنال موردنظر را منتشر می نماید. به همین دلیل با بهره گیری از این دستگاه ها، می توانید محدوده پوشش سیگنال وای فای را افزایش دهید. البته واقعیت این است که گاهی اوقات با تغییر موقعیت مکانی مودم می توانید تا حدی با مشکل ضعف سیگنال وای فای را رفع کنید. اما اگر مشکل جدی و حاد باشد، چنین کارهایی مثمر ثمر واقع نمی شود.

حالا اگر می خواهید یک تقویت نماینده وای فای مناسب خریداری کنید، اول از همه باید به فرکانس دستگاه توجه کنید. اگر مودم شما صرفا از فرکانس 2.4 گیگاهرتز پشتیبانی می نماید، پس طبیعتا احتیاجی به خرید تقویت نماینده وای فای دو بانده ندارید و این دستگاه صرفا باید از یک فرکانس پشتیبانی کند. اما در صورتی که مودم شما در کنار فرکانس 2.4 گیگاهرتز از فرکانس 5 گیگاهرتز هم پشتیبانی می نماید، پس طبیعی است که در صورت خرید تقویت نماینده وای فای دو بانده با تجربه بهتری روبرو می شوید.

دستگاه های توسعه دهنده محدوده بی سیم به دو نوع دیواری یا دسکتاپ تقسیم می شوند. مدل های دیواری به طور مستقیم به پریز برق وصل می شوند و استفاده از آن ها بسیار ساده است. اما از سوی دیگر این نوع دستگاه ها امکانات محدودی ارائه می نمایند. در طرف مقابل باید به مدل های دسکتاپ اشاره کنیم که تا حد زیادی مانند روتر عمل می نمایند و با وجود اینکه قیمت بالاتری دارند، اما امکانات بیشتری به ارمغان می آورند. اما بسیاری از کاربران معمولی به سراغ مدل های دیواری می روند و این نوع مدل ها در کل هواداران بیشتری دارند.

باید خاطرنشان کنیم این نوع دستگاه ها قرار نیست معجزه نمایند. این نوع دستگاه ها تا حد زیادی مانند چسب زخم برای مسائل شبکه عمل می نمایند. به عنوان مثال، پایین آوردن پهنای باند شبکه یکی از مسائلی که این نوع دستگاه ها ایجاد می نمایند. البته این موضوع تا حد زیادی به کیفیت دستگاه تقویت نماینده شبکه وای فای هم برمی شود و اگر از دستگاه های باکیفیت بهره ببرید، چندان با این معضل روبرو نخواهید شد. از سوی دیگر با توجه به اینکه بسیاری از کاربران در ایران به اینترنت چندان پرسرعتی دسترسی ندارند، معمولا متوجه این مشکل نمی شوند.

بنابراین با در نظر گرفتن تمام نقاط قوت و ضعف این نوع دستگاه ها، در وبلاگ ماشین می توانید از بین برترین مدل های تقویت نماینده وای فای دست به انتخاب بزنید که با قیمت های متنوعی به فروش می رسند.

منبع: وبلاگ ماشین مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید برترین تقویت کننده وای فای؛ غلبه بر محدودیت های شبکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین تقویت کننده وای فای؛ غلبه بر محدودیت های شبکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید