انتشار انواع صکوک برای تأمین اقتصادی طرح های فناورانه تسهیل می یابد

به گزارش وبلاگ ماشین به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت های دانش بنیان و خلاقی که طرح های فناورانه ارائه می نمایند همگی بخش هایی از اکوسیستم نوآوری و فناوری هستند که برای ادامه حرکت به روش های نوین تأمین اقتصادی احتیاج دارند.

انتشار انواع صکوک برای تأمین اقتصادی طرح های فناورانه تسهیل می یابد

بر همین اساس در یکی از آیین نامه های قانون جهش فراوری دانش بنیان آمده به منظور تسهیل انتشار انواع صکوک برای تأمین اقتصادی طرح های فناورانه، شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه موظف است ظرف حداکثر یک ماه نسبت به فراهم کردن مقدمات انتشار انواع صکوک برای طرح هایی که از سمت صندوق نوآوری و یا صندوق های پژوهش فناوری معرفی می شوند را به شرط ضمانت طرح های مذکور به وسیله صندوق یا صندوق های معرفی کننده اقدام کند.

صکوک اوراق بهادار با ارزش اقتصادی یکسان و قابل معامله در بازارهای اقتصادی هستند که بر پایه یکی از قراردادهای مورد تائید اسلام طراحی شده اند و دارندگان اوراق به صورت مشاع مالک یک یا مجموعه ای از دارایی ها و منافع حاصل از آن هستند.

قانون جهش فراوری دانش بنیان که با حمایت و پیگیری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب آیین نامه های اجرایی مشترک با وزارتخانه ها و دستگاه های مشترک، اجرایی می گردد در نظر دارد بسیاری از مسائل رایج فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری، از جمله اقتصادیات، بیمه، معافیت ها، حضور در بازار سرمایه و... که پیش تر تبدیل به یک چالش شده بود را برطرف کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتشار انواع صکوک برای تأمین اقتصادی طرح های فناورانه تسهیل می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار انواع صکوک برای تأمین اقتصادی طرح های فناورانه تسهیل می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید