تفاوت Google Drive و OneDrive از نظر ساختار، هزینه و ویژگی ها

به گزارش وبلاگ ماشین، خبرنگاران | سرویس تکنولوژی - در طول سال ها روش های ذخیره سازی داده ها از دیسکت و هارد بسیار فراتر رفته و امروزه ما از سیستم های ذخیره سازی ابری استفاده می کنیم. با استفاده از این سیستم های ابری در هرجای دنیا می توانیم به اطلاعات خود دسترسی داشته باشیم. Microsoft OneDrive و Google Drive دو سرویس مشهور و رایج از سیستم های ذخیره سازی ابری اطلاعات هستند. درحالی که هم گوگل و هم مایکروسافت راه حل های سریع و قابل اعتمادی در این زمینه برای مصرف کنندگان و کاربران تجاری ارائه می دهند، از نظر ساختار، مدل قیمت گذاری و ویژگی های مختلف تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در این مطلب به بررسی تفاوت OneDrive و OneDrive می پردازیم.

تفاوت Google Drive و OneDrive از نظر ساختار، هزینه و ویژگی ها

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

  • Microsoft OneDrive چیست؟
  • Google Drive چیست؟
  • تفاوت Google Drive و OneDrive در چیست؟

Microsoft OneDrive چیست؟

OneDrive یک سرویس میزبانی ابری برای هاست کردن فایل ها در یک cloud است که به شرکت مایکروسافت تعلق دارد. OneDrive، که قبلا به عنوان SkyDrive شناخته می شد، راه حل و سرویس ذخیره سازی ابری مایکروسافت است که به کاربران امکان می دهد فضای ذخیره سازی مجازی خود را داشته باشند. کاربران در فضای ذخیره سازی مجازی می توانند فایل های شخصی و حساس خود را ذخیره کنند، فایل ها را با افراد خاص به اشتراک بگذارند یا تصمیم بگیرند این پرونده ها در دسترس عموم قرار بگیرد. این سرویس، محل ذخیره سازی ابری آنلاین پیش فرض برای مجموعه آفیس 2013 است. مایکروسافت فضای قابل توجهی را به صورت رایگان در اختیار افرادی که حساب شخصی معتبر در مایکروسافت دارد قرار می دهد، بنابراین کاربران می توانند فایل های خود را از طریق هر دستگاه متصل به اینترنت و از هر مکانی که می خواهند در اختیار داشته باشند. اگر در این سرویس فضای بیشتری بخواهید، باید هزینه پرداخت کنید.

Google Drive چیست؟

همانطور که از نام این سرویس پیداست، Google Drive یک سرویس ذخیره سازی ابری دیگر است که توسط غول جستجوگر یعنی گوگل ساخته شده و متعلق به کاربرانی است که در گوگل حساب کاربری دارند. این شرکت آمریکایی Google Docs را در سال 2007 میلادی راه اندازی کرد، که فضای ذخیره سازی ابر کمی داشت، از این رو در 24 آوریل 2012 میلادی آن را به Google Drive تغییر داد.

ایده راه اندازی گوگل درایو ساده بود. این سیستم برای ایجاد یک فایل در درایو، بدون محدودیت زمانی و تنها با اتصال به اینترنت راه اندازی شد تا کربران بتوانند از هر مکان و دستگاهی به آن فایل ها دسترسی داشته باشند. گوگل مانند هر سرویس میزبانی ابری دیگری، از ابر مجازی متعلق به خودش به نام Drive استفاده کرد تا آن را به اکوسیستم مشهور Google پیوند دهد.

تفاوت Google Drive و OneDrive در چیست؟

1. تفاوت Google Drive و OneDrive از نظر ساختار

هم گوگل درایو و هم وان درایو، دو نمونه از معروف ترین سرویس های ذخیره سازی ابری متعلق به دو برند معتبر هستند. هر کدام راه حل جامع ذخیره سازی ابری خودشان را دارند و به کاربر اجازه می دهند داده های خود را در فضا های شبکه تعریف شده توسط اتصالات مجازی بین کامپیوتر هایی که شاید هزاران کیلومتر از او دور باشند، ذخیره کند.

مایکروسافت فضای ذخیره سازی قابل توجهی را به صورت رایگان در اختیار می گذارد. درحالی که گوگل از ابر مجازی خود با نام Drive استفاده می کند تا آن را به سیستم یکپارچه سرویس های گوگل متصل کند.

2. تفاوت Google Drive و OneDrive از نظر قیمت

Google Drive یکی از محبوب ترین سیستم های ذخیره سازی ابری است که یک مدل قیمت گذاری مناسب برای هر کاربر فراهم می کند. هرکسی که دارای یک حساب کاربری جیمیل است، یک درایو گوگل نیز دارد که در ابتدا 15 گیگابایت فضای خالی رایگان در اختیار می گذارد. اگر کاربر فضای بیشتری بخواهد باید هزینه پرداخت کند، 2/99 دلار در ماه برای 200 گیگا بایت، 9/99 دلار برای 2 ترابایت، و طرح های 10، 20 و 30 ترابایتی که با همان قیمت ارائه می شوند. به علاوه گوگل طرح های دیگری نیز برای کاربران تجاری ارائه می کند.

از طرف دیگر OneDrive، تنها 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در اختیار اعضا می گذارد و افراد باید برای حجم بیشتر هزینه پرداخت کند. پرداخت ماهانه 1/99 دلار برای 50 گیگابایت، 6/99 دلار برای یک ترابایت و 9/99 دلار برای طرح 5 ترابایتی که نسبت به طرح 2 ترابایت گوگل با همین قیمت بسیار به صرفه تر است. طرح های تجاری مایکروسافت نیز همچون گوگل مستقل از این طرح ها هستند.

3. تفاوت Google Drive و OneDrive از نظر ویژگی ها

هم مایکروسافت و هم گوگل از سیستم عامل های خاص خود استفاده می کنند، اما با توجه به اینکه اندروید قطعا در این بازار حکمرانی می کند، گوگل از این لحاظ برتر است.

درحالی که هر دو رقیب از نظر قابلیت اشتراک فایل به یک اندازه کارآمد هستند، OneDrive به کاربر اجازه می دهد تا تاریخ انقضا برای پیوند های ایجاد شده معین کنید که این ویژگی در Google Drive فراهم نیست. از نظر توانایی همگام سازی، هر دو عملکرد بسیار خوبی دارند، البته اگر شما کاربر آفیس باشید مایکروسافت نسبت به گوگل کمی رجحان دارد.

جدول مقایسه و تفاوت Google Drive و OneDrive را در ادامه مشاهده می کنید.

Google DriveOneDrive
گوگل درایو یک سرویس ذخیره سازی ابری است که به غول جستجوگر گوگل تعلق دارد.وان درایو یک سرویس ذخیره سازی ابری است که به مایکروسافت تعلق دارد.
اجازه معین تاریخ انقضا برای لینک ها نمی دهد.کاربر می تواند برای لینک های ایجاد شده تاریخ انقضا معین کند.
در ابتدای ورود 15 گیگابایت فضای خالی رایگان ارائه می دهد.در ابتدای ورود تنها 5 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربر قرار می دهد.
برای 2 ترابایت 9/99 دلار هزینه دارد.برای 5 ترابایت 9/99 دلار هزینه دارد.

جمع بندی

هم گوگل و هم مایکروسافت راه حل های سریع و قابل اعتمادی برای سرویس ذخیره سازی ابری برای کاربران عمومی و تجاری ارائه می دهند و به آنان این امکان را می دهند تا فضای ذخیره مجازی خود را داشته باشند، جایی که بتوانند فایل های شخصی و حساس خود را ذخیره کنند و از هر دستگاهی از هر جای دنیا به آن دسترسی پیدا کنند. درحالی که هر دو ویژگی های یکسانی ارائه می دهند، OneDrive از لحاظ قیمت، کمی بهتر از Google Drive است، البته تنها در صورتی که بخواهید فضایی بیش از 15 گیگابایت رایگان گوگل داشته باشید. شما کدام یک از این فضاهای ذخیره سازی ابری را ترجیح می دهید؟ تجربه استفاده از کدام یک را دارید؟ فراموش نکنید نظرات و تجربیات خود را از طریق بخش نظرات و پرسش ها با ما و سایر همراهان وبلاگ ماشین به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: differencebetween

منبع: setare.com

به "تفاوت Google Drive و OneDrive از نظر ساختار، هزینه و ویژگی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت Google Drive و OneDrive از نظر ساختار، هزینه و ویژگی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید