اعطای گواهینامه مراکز داده به 5 مرکز مجاز

به گزارش وبلاگ ماشین، دکتر محمد خوانساری در مراسم امضا تفاهم نامه میان سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و بعلاوه اعطای گواهینامه مراکز داده به 5 مرکز مجاز که امروز صبح در دومین روز نمایشگاه الکامپ 2023 برگزار گردید با اشاره به قانون طبقات نرم افزاری گفت: قانون طبقات نرم افزار باید با یاری نظام صنفی پیش رود و سازمان نظام صنفی نیز در آن دخیل باشد.

اعطای گواهینامه مراکز داده به 5 مرکز مجاز

وی اضافه کرد: یک خدمتی که از سالهای قبل شکل گرفت خدمت رتبه بندی مراکز داده است که با کمیسیون سازمان تنظیم مقررات در حال بازبینی آن هستیم.

خوانساری اضافه کرد: بخشی از این تفاهم نامه که امروز در نمایشگاه الکامپ 2023 در مورد اعطای گواهینامه به مراکز داده صورت می گیرد ساماندهی برای شرایط نرم افزارهای کشور و خدماتی است که به مردم و دستگاه های دولتی داده می گردد و نتیجه عملی است که از سالهای گذشته برای ساماندهی فضای مراکز داده انجام می شد.

وی با اشاره به رتبه بندی مراکز داده توضیح داد: ما فقط مراکز داده را به صورت فیزیکی در نظر داریم اما خدمات میزبانی و خدمات سرویس های ابری در آن نداریم که باید این خدمت را نیز لحاظ کنیم.

وی اضافه کرد: در موضوع نرم افزار یک قانون در سال 97 بود به نام قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم افزار که از این قانون 20 سال می گذرد و لذا بازبینی این قانون یکی از تکالیف است که ما مد نظر داریم. بعلاوه شیوه طبقه بندی نرم افزارها و گواهی فنی و حفظ حقوق باید در نظر گرفته گردد.

خوانساری در انتها در مورد طبقه بندی نرم افزار ها گفت: اگر دنبال اثربخشی ارزیابی شناسایی و طبقه بندی نرم افزار ها هستیم حتما باید با مشارکت نظام صنفی این کار صورت گیرد و امیدواریم که این تفاهم نامه ای که امروز امضا می گردد به مسیر اثربخشی نزدیک گردد.

به گزارش وبلاگ ماشین، در انتها این مراسم تفاهم نامه میان سازمان فناوری اطلاعات و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و اعطای گواهینامه به 5 مراکز داده صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعطای گواهینامه مراکز داده به 5 مرکز مجاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای گواهینامه مراکز داده به 5 مرکز مجاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید