اصولی مانند یک آرایشگر، آرایش کنید

به گزارش وبلاگ ماشین، بیشتر خانم ها تصور می نمایند به آموزش آرایش نیازی ندارند و این کار را بدون در نظر گرفتن اصول کلی آن و به صورت غلط انجام می دهند.

اصولی مانند یک آرایشگر، آرایش کنید

آرایش از کارهایی است که بیشتر خانم ها علاقه زیادی به آن دارند و زمان و هزینه زیادی را در طول سال برای آن صرف می نمایند. این مقاله آموزش آرایش و زیباسازی صورت به طور اصولی در چند مرحله است که می تواند راهنمای خوبی برای تازه کارها باشد. در این مطلب از وبلاگ ماشین همراه ما باشید تا نحوه یک آرایش اصولی را به شما آموزش دهیم.

نحوه یک آرایش اصولی

از پرایمر بهره ببرید:

پرایمر یا پایه آرایشی ماده ای است که پوست شما را برای آرایش آماده نموده و دوام آن را نیز در طول روز بیشتر می نماید. پرایمر را مانند کرم مرطوب نماینده ساده می توانید با انگشتان و به میزان به صورت خود بزنید تا جذب پوست گردد.

از فونداسیون بهره ببرید:

فونداسیون یا هر کرمی که برای همرنگ کردن سطح پوست صورت انجام می گردد از اولین گام ها در آرایش کامل و در حقیقت پایه آن است. فونداسیون ها انواع مختلفی دارند مانند مایع، کرمی و فشرده که معمولا آن ها را با نام کرم پودر می شناسیم. فونداسیون ها به یاری ابزارهایی مثل برس یا اسفنج روی پوست زده می شوند و ضروری است که تا روی گردن را بپوشانند.

کانسیلر بزنید:

هدف استفاده از کانسیلر پوشاندن عیوب صورت مثل جوش، قرمزی، جای زخم، سیاهی زیر چشم و هر مشکل دیگری است که زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می دهد. کانسیلر را می توانید با برس مخصوص آن و یا انگشت بهره ببرید و روی نقاطی که دچار مشکل هستند مثل اطراف بینی بمالید تا پوست شما صاف و یکدست دیده گردد.

از هایلایت و کانتور بهره ببرید:

یکی از روش هایی آرایشی که اخیرا باب شده است کانتور و هایلایت است که هرچند توصیه نمی گردد چون ظاهری مصنوعی و ساختگی به شما می دهد اما به هر حال آموزش آرایش به روش هایلایت و کانتور آن خالی از لطف نیست. در این روش از دو رنگ کرم مختلف استفاده می گردد یکی دو درجه روشن تر از پوست و یکی دو درجه تیره تر.

کمی رژگونه بزنید:

یکی از روش های مجذوب کننده کردن چهره و از بین بردن خستگی و بی رنگی آن استفاده از رژگونه است. رژگونه را با برس مخصوص آن که سر گرد و کروی دارد روی گونه بمالید و محو کنید تا تنها رد کمی از آن باقی بماند و صورت شما را درخشان و جوان نشان دهد.

فضاهای خالی ابرو را پر کنید:

اگر ابروهای پر و بی نقصی دارید این مورد برای شما ضروری نیست اما اگر ابروهای شما نازک و توخالی است می توانید با ابزارهای مخصوص این کار که شامل مداد و ماژیک و سایه ابرو است ابروها را پر کنید. ژل و ریمل ابرو نیز به خوش حالت ماندن و بالا رفتن ابرو یاری زیادی می نماید.

از پرایمر سایه بهره ببرید:

این مرحله از آرایش اختیاری است اما تاثیر زیادی روی زیباتر دیده شدن آرایش چشم به خصوص سایه دارد و دوام آن را بیشتر می نماید. سایه زدن بدون پرایمر باعث می گردد که چند ساعت بعد سایه چشم حالت روغنی پیدا نموده و رگه رگه گردد. این محصول را می توان با انگشت روی پلک و زیر ابرو استفاده کرد.

سایه چشم بزنید:

راه های مختلفی برای زدن سایه چشم وجود دارد، روش ساده و کلاسیک زدن سایه تک رنگ روی تمام پلک است. وسیله مناسب برای سایه زدن برس های کوچک و بزرگ سایه است که هریک کاربرد خاصی دارد. طبق ساده ترین روش های آموزش آرایش بهتر است سایه را در نقاط دو طرف چشم کاملا محو کنید تا خطوط معین و پررنگی ایجاد ننمایند. اگر به جوانسازی پوست خود اهمیت می دهید، مطلب جوانسازی پوست در خانه با قاشق را مطالعه کنید.

خط چشم بکشید:

هدف از کشیدن خط چشم این است که مژه ها پرتر دیده شوند و چشم شما بزرگ تر به نظر برسد پس بهتر است رنگ خط چشم با رنگ مژه ها یکسان باشد یا این که می توانید از خط چشم همرنگ موهایتان بهره ببرید و آن را در امتداد خط مژه ها بکشید.

ریمل بزنید:

ریمل وسیله ای است که برای بلندتر کردن، پرکردن، فر کردن و سیاه تر نشان دادن مژه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به نیازی که دارید باید ریمل خود را انتخاب کنید مثلا اگر مژه شما کوتاه است ریمل بلند نماینده و اگر به میزان کافی پر و سیاه نیست ریمل حجم دهنده خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی وبلاگ ماشین مطلب معجزه عسل برای پوست که همه را شوکه می نماید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "اصولی مانند یک آرایشگر، آرایش کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصولی مانند یک آرایشگر، آرایش کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید